חדשות בארץ

פרופסור קיבורקיאן, המרצה המסיתה, לא תחזור ללמד

הנהלת האוניברסיטה העברית אישרה כי פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן, שהתבטאה נגד ישראל והכחישה את טבח 7 באוקטובר - לא תעבוד יותר באוניברסיטה. עם זאת, לא ינקטו נגדה צעדים משמעתיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האוניברסיטה העברית הודיעה היום (רביעי) כי פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן, שהתבטאה נגד ישראל והכחישה את טבח 7 באוקטובר - לא תעבוד יותר באוניברסיטה, לאחר שהודיעה על פרישה מהמוסד האקדמי.

במכתב שנשלח אל יו"ר ארגון בצלמו, שי גליק, שהגיש תלונה לוועדת המשמעת של האוניברסיטה, כתב יו"ר ועדת המשמעת, הפרופסור דוד גליקסברג, שהוא דוחה את תלונתו של גליק. גליקסברג ציין כי למתלונן אין זכות להגיש תלונה שכן אינו נפגע ישיר מהמרצה. עם זאת, הוא ציין כי דבריה של המרצה היו "קשים ודוחים והוא דוחה אותם מכל וכל וכוללים, בין היתר, שקרים והכחשות לעובדות חד משמעיות". במכתב אישר כי קיבורקיאן "פרשה מהאוניברסיטה ולא תלמד יותר החל משנת הלימודים הבאה".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אנחנו מברכים על עזיבת הפרופסור המסיתה. אנחנו מברכים את האוניברסיטה שביקשה ממנה שהיא לא תמשיך ללמד שם. יחד עם זאת אנחנו ביחד עם סטודנטים נוספים נגיש מחדש את התלונה ונדאג שהיא תעלה לוועדת משמעת וגם יישללו ממנה כל כספי הפיצויים. מי שפוגע בחיילי צה"ל ומסית נגדם מי שפוגע בסטודנטים באוניברסיטה לא אמור ללמד באקדמיה בישראל".

כזכור לפני מספר חודשים נחשף בערוץ 14 כי פרופסור קיבורקאין הכחישה את הטבח. בראיון לפודקאסט היא אמרה בין היתר כי "זה הזמן לבטל את הציונות. היא לא יכולה להמשיך, היא לא יכולה, זה פלילי. רק בביטול הציונות אנחנו יכולים להמשיך. הם ישתמשו בכל שקר, הם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים, הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם".

בעקבות כך היא הושעתה למספר ימים. בנוסף בעקבות תלונה במשטרה שהגיש ארגון בצלמו היא נעצרה ונחקרה במשטרה. לאחר מכן, היא הביע חרטה, התנצלה וחזרה ללמד. ארגון בצלמו הגיש תלונה לוועדת המשמעת של האוניברסיטה בה ציין כי דבריה הינם פוגעניים כלפי הסטודנטים שלומדים באוניברסיטה.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:האוניברסיטה העבריתנדירה שלהוב קיבורקיאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה