הום סטיילינג

5 שלבים להכנת "תחנת ארגון וניהול ביתית" – מדריך מפורט

בעידן המודרני, שמירה על סדר וארגון בבית הפכה לאתגר לא פשוט. פתרון נהדר לכך הוא יצירת "תחנת ארגון וניהול ביתי", שיכולה לאחד את כל המשימות, התזכורות והמידע במקום אחד. איך יוצרים תחנת ארגון כזו, ומאיפה מתחילים? המדריך המלא

אא

בכתבה הקודמת גילינו את הסוד הגדול לארגון וניהול חכם בבית: "תחנת ארגון וניהול ביתית". אך נשאלנו איך באמת מכינים תחנה כזו? מה כדאי לקנות? היכן לתלות את הפריטים שקנינו, ואיך לחבר יחד את כל החומרים הדרושים להכנת תחנת ניהול ביתית שבאמת עובדת? הכנו לכם מדריך מפורט ובו כל השלבים ליצירת תחנת ארגון וניהול ביתית מוצלחת שתעשה לכם סדר בבית ובחיים.

תחנת ארגון וניהול ביתית היא אזור בבית שבו נרכז את כל המידע, המשימות והפריטים החשובים שיעזרו לנו לנהל את הבית בצורה מסודרת ויעילה. בין הפריטים נמצא לוחות שנה, רשימות קניות, תאי אחסון למכתבים ומסמכים, מפתחות ולוח מחיק להודעות.

איך מתחילים?

  1. בחירת מקום מתאים

ראשית נבחר מקום שבו תחנת הניהול הביתית תשתלב היטב. זה יכול להיות קיר במטבח, במסדרון קרוב לכניסה או אפילו בתוך חדר עבודה. חשוב מאוד שזה יהיה מקום נגיש ונוח לכל בני הבית.

  1. תכנון על הנייר

חשוב לתכנן מה אנחנו רוצים ב"תחנה". האם נרצה לכלול לוח שנה גדול? לוח מגנטים? מקום לתליית מפתחות, או אולי ווים עבים וגדולים לתליית תיקי בית ספר? כתבו על דף את כל הבעיות שהיו לכם עד כה בניהול וארגון הבית, והמציאו להם פתרונות. למשל: אין בבית מקום מסודר לחשבונות שמגיעים. הפתרון: תא אחסון עשוי עץ, תלוי על הקיר ועליו מודבקת מדבקה גדולה המכריזה: "חשבונות" או "לתשלום". התא יהיה, כמובן, חלק מהתחנה.

  1. קניית חומרים

כעת הגיע הזמן לקנות את החומרים. אפשר לרכוש את כל הפריטים, ואפשר רק את חלקם. הכל בהתאם לתכנון ולהעדפה אישית. במדריך נפרט את כל הפריטים האפשריים לתחנת ארגון וניהול ביתית, אך כמובן אין חיוב לרכוש את כולם. כל החומרים המפורטים ניתנים לרכישה בחנויות הסטוק השונות.

  • לוח מחיק אחד לתכנון יומי או שבועי, ולוחות נוספים בהתאם צרכים שלכם: האם תרצו לוח לתכנון שבועי של ארוחות? לוח לתכנון משימות? קנו בהתאם להרגלים שלכם. יתכן שאתם מעדיפים דפדפת עם דפים נתלשים לכתיבה של תכנון משימות, ולא לוח מחיק. התאימו את הפינה לצרכים שלכם, ולא להפך.

  • לוח שנה עם דפים נתלשים, עדיף נקי ופשוט שמתאים לעיצוב של הפינה. הימנעו מתליית לוח חינמי מלא פרסומות, והעדיפו להשקיע כמה שקלים בלוח מעוצב ויפה.
  • לוחות מגנטיים או לוח שעם: לתליית רשימות קניות, פתקים חשובים או תזכורות.


  • מתלה מחולק לתאים עבור מכתבים, חשבונות ומסמכים. זה יכול להיות מתלה עשוי חוטי מתכת, עץ, או אפילו קופסאות קורנפלקס שחיברתם זו לזו כדי ליצור תאי אחסון.
  • ווים קטנים לתליית מפתחות.
  • מתלים גדולים וחזקים לתליית תיקי בית ספר או תיקי יד.

  • מדפים קטנים לאחסון פריטים כמו ארנקים, טלפונים ניידים או מטענים.
  • קופסאות לעטים ומרקרים מחיקים – כאלו שניתן לתלות על הקיר.

  1. תליית פרטים על הקיר

השלב הבא יהיה, כמובן, תליית הפריטים על הקיר. כדאי מאוד למדוד ולסמן היכן כל פריט יותקן, וכמובן להשתמש בפלס על מנת לוודא שהכל תלוי ישר.

נתחיל בתלייה של הלוחות הגדולים, כמו לוח השנה או לוח המגנטים. לאחר מכן, נתקדם לתליית המתלים, המדפים ושאר הפריטים הקטנים.

  1. ארגון, סידור ועיצוב אישי:

כעת נארגן את כל הפריטים הנדרשים במקום. נכתוב ונסמן בלוח השנה את התוכניות הקרובות, נדביק מגנטים עם רשימת קניות או תזכורות, נתלה מפתחות ונניח את העטים במקום ייעודי.

כדי להפוך את הפינה למעוצבת ונעימה, נבחר מראש בחומרים שמתאימים זה לזה בעיצוב. אם החלטנו על גווני לבן ושחור, נתמקד בהם, ואם החלטנו לשלב עץ או תכלת, למשל, נשתדל להתמקד במה שבחרנו, ולא להוסיף פריטים שיחרגו מהעיצוב. אם הפינה חשוכה מעט, אפשר להוסיף תאורת לד קטנה בצורת שרשרת נורות עדינה או נורה מרכזית אחת. אמנם תחנת הניהול הביתית צריכה להיות פרקטית, אך לא פחות מכך, כדאי שתהיה יפה, נעימה ומתאימה לעיצוב הבית.

חשוב לעדכן את התחנה באופן קבוע. למחוק משימות שהושלמו, לעדכן את לוח השנה ולשמור על הסדר. הקמת תחנת ארגון וניהול ביתית היא דרך נהדרת לשמור על סדר וארגון בבית בצורה אסתטית ויעילה. עם תכנון נכון והשקעה קטנה, נוכל להנות מתחנת ארגון וניהול ביתית שתעשה לנו את החיים הרבה יותר קלים.

אהבתם את הרעיונות במדריך? יש לכם כמה רעיונות משלכם? כתבו לנו בתגובות.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:תחנת ארגון וניהול ביתיתעיצוב הביתסדר וארגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה