חדשות בארץ

דיווח בבריטניה: זו הסיבה האמיתית מדוע סינוואר לא חותר לעסקה

תחקיר של התקשורת הבריטית מצביע על כך שיחיא סינוואר הקיף עצמו ב-20 חטופים ישראליים חיים. שחרורם, לצד אי הבטחה מצד ישראל שלא לפגוע בו, מונעים את העסקה. בארה"ב דווח: "ישראל רצינית בשיחות להפסקת אש"

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

בצל הגעתה היום (רביעי) של משלחת ישראלית לקטאר, לשיחות מול נציגי המתווכות, העיתון הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" דיווח, מפי מקורות מודיעיניים, כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר הקיף את עצמו ב-20 חטופים חיים, ומשתמש בהם כהגנה מפני ישראל.

בארה"ב דווח במקביל כי דיוויד כהן, סגן ראש ה-CIA ציין כי "אנו רואים רצינות של ישראל בשיחות המשא ומתן להפסקת אש בעזה".

כזכור, לפני שבוע פורסם בארה"ב כי סינוואר דרש התחייבות ישראלית-אמריקנית כי לא יחוסל לאחר שהעסקה תצא אל הפועל, וכל החטופים ישוחררו. בקשתו לא נענתה. על פי הדיווח הבריטי, החמאס מתקשה לשחרר 33 חטופים חיים בשלב הראשון של העסקה, מאחר והוא אינו יודע היכן מרביתם, במיוחד שישנם חטופים ישראליים שנמצאים בידי ארגוני טרור קטנים יותר.

הדיווח הבריטי מציין כי החטופים מוחזקים בתת קרקע, עם מנהיג החמאס ואנשיו הנאמנים ביותר. לישראל היו כמה הזדמנויות לחסלו במנהרות שאותרו, ובהן נמצאו ממצאים המעידים כי סינוואר שהה בהן, אבל הכוחות חששו מפעולה שתוביל לפגיעה באותם חטופים.

יתר החטופים, על פי אתר החדשות הבריטי, מוחזקים בידי הג'יהאד האיסלאמי, החזית העממית לשחרור פלסטין, מיליציית המוג'הידין, בריגדות אל נאסר סלאח א-דין וחללי אל אקצא. הארגונים הללו לא מנהלים שיחות עם מנהיג החמאס ולא נשמעים להוראותיו.

חלקם אף מתנגד לעסקה עם ישראל, כי לטענתם החמאס לא נענה לדרישתם לכלול ברשימת האסירים הפלסטינים שישתחררו בעסקה מספר גדול יותר של אסירים המשתייכים לארגוניהם. הם דורשים את שחרורם של כל האסירים הפלסטינים, כולל כ-1200 המוגדרים בכירים.

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:יחיא סינווארעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה