חדשות יהדות

מחקרים מוכיחים: לימוד תורה גורם ליותר אושר וסיפוק בחיים

המחקרים מאשרים כי עיסוק בלימוד גורם לתחושת משמעות בחיים, ולימוד בישיבה - לביטחון עצמי. עוד נמצא: לימוד בישיבה אפילו יעיל יותר מלימודים אחרים. הנה התוצאות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מספר מחקרים שנערכו לפני מספר שנים באוניברסיטאות בתחומי מדעי החברה ופסיכולוגיה בדקו מהי ההשפעה עיסוק תורני או דתי, ושל לימוד תורה באופן ספציפי, על האדם. המחקרים בדקו את ההשפעה על רמות הביטחון העצמי, על תחושת משמעות בחיים וכן על תחושת סיפוק אישי ורווחה נפשית.

על פי מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, שבחן את הקשר בין עיסוק בפעילות דתית לבין תחושת רווחה נפשית, נמצא כי אנשים המשתתפים בפעילות דתית באופן קבוע, כולל לימוד תורה, מדווחים על רמות גבוהות יותר של אושר וסיפוק בחיים. אחד מההסברים האפשריים לכך הוא שהעיסוק בלימוד התורה והדת מאפשר לאנשים לחוות תחושת שייכות ומטרה בחיים.

מתברר שגם בישראל נערך בעבר מחקר כזה, והמחקר בארה"ב מאשרר אותו. הוא נעשה על ידי האוניברסיטה העברית, ומצא כי גברים שלמדו תורה במסגרת ישיבתית דיווחו על רמות גבוהות יותר של ביטחון עצמי והרגשת משמעות בחיים, לעומת קבוצת ביקורת שלא למדה תורה באופן זה. חשוב לציין כי המחקר נעשה בקרב שתי קבוצות: הקבוצה הראשונה - גברים שלמדו תורה במסגרת ישיבתית תורנית במשך תקופה ממושכת. השניה - קבוצת ביקורת, גברים יהודים שלא למדו תורה במסגרת דומה, אך השתתפו בפעילויות אחרות. המחקר מצא כי ההשפעה נובעת מהתעמקות בטקסטים מורכבים ומאתגרים, אשר דורשים חשיבה ביקורתית ועומק, דבר שתורם לפיתוח חשיבה עצמאית וביטחון עצמי.

במחקר הודגש כי לימוד תורה במסגרת ישיבתית יכול לתרום באופן משמעותי להתפתחות אישית ולתחושת רווחה נפשית, יותר מאשר לימוד רגיל. החוקרים ציינו שלימוד התורה מציע מסגרת של משמעות, שייכות ותמיכה, אשר יכולים להעצים את התחושה האישית של הערכה עצמית והכרת ערך עצמי.

במחקר נכתב כי השפעות אלו יכולות להשתנות בהתאם להקשר התרבותי, האישי והחברתי של הלומד.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לימוד תורההערכה עצמיתהתפתחות אישית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה