בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: אוהבים לנשנש בלילה? לא תאמינו, אבל זה יכול להיות בריא

לא כל דבר כדאי לאכול בלילה, אך בכל זאת, הדיאטנית מוצאת סיבה טובה לפתוח את המקרר במידה ואתם רעבים. הנה כל מה שצריך לדעת על אכילה בשעות המאוחרות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכירים את החשק הבלתי מוסבר לנשנושים בשעות הלילה? ד"ר מאיה רוזמן מסבירה את האמת על אכילה בשעות הקטנות של הלילה במסגרת פינת המיתוס שלה.

רבים מאיתנו מוצאים את עצמם נהנים מנשנושי ערב או מארוחת ערב מאוחרת. השאלה המתבקשת היא, מה כדאי לנו לאכול בלילה אם אנחנו ממש רוצים משהו קטן? האם כדאי לוותר על המאנץ' הלילי? ד"ר רוזמן מציפה את הסוגיה בתכנית שלה ברדיו 103fm ומספקת תשובות.

"לא כל דבר כדאי לאכול בלילה", מציינת ד"ר רוזמן. "ישנם כאלו שנוטים לנשנש מתוקים, עוגיות או ופלים, וזה כמובן לא מומלץ בכל שעה, וודאי לא בלילה. פחמימות ריקות בלילה נחשבות למסוכנות במיוחד, בשל הסיכון הגבוה לסוכרת ולהתפתחות דלקות בכלי הדם."

ד"ר רוזמן מוסיפה: "אם אוכלים ארוחת ערב בשעה 19:00 והולכים לישון בחצות, טבעי שנהיה רעבים שוב. השאלה היא, האם להתאפק? התשובה היא בהחלט לא. לא בריא ללכת לישון עם קיבה מקרקרת מרעב. רעב מפחית את איכות השינה וגורם לשינה ירודה ומקוטעת. שינה כזו מובילה לירידה בהפרשת הורמוני השובע ביום שלמחרת, ולעייפות שמגבירה את הצורך במתוק."

אז מה כן כדאי לאכול בלילה? ד"ר רוזמן ממליצה על שקדים או אגוזים בכמות של 20 גרם מכל הסוגים: "הם סופחים נוזלים בקיבה, תורמים לתחושת שובע, לא מקפיצים את הסוכר בדם ומכילים מגנזיום שמסייע להרפיית שרירים ולשינה טובה יותר."

אפשרות נוספת היא יוגורט 3% שומן: "הוא אינו מקפיץ את הסוכר, והשומן שבו חשוב לעיכול איטי ולתחושת שובע ממושכת. חלבוני החלב מספקים חלבונים במהלך השינה, מה שמסייע לבניית שרירים, והוא מכיל סידן המסייע להרפיה ולשינה טובה יותר."

לבסוף, ד"ר רוזמן ממליצה גם על כוס גרגרי חומוס או 200 גרם אדממה: "הקטניות מכילות חלבון איכותי ואינדקס גליקמי נמוך מאוד, כך שהן אינן מקפיצות את הסוכר בדם. הן מכילות גם סיבים תזונתיים שמסייעים לתחושת שובע ארוכה".

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:יוגורטשינה טובהאדממהשקדים ואגוזיםחומוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה