חדשות בארץ

האו"ם מתגייס לטובת החמאס: קורא להפסקת אש הומניטרית, לצורך חיסון אוכלוסייה

אונר"א וארגוני סיוע נוספים בעזה קראו להפסקת אש לאחר גילוי מיקרי פוליו. באו"ם טוענים שאין מספיק חיסונים, וישראל "אישרה הפסקת אש". לשכת ראש הממשלה: "הדיווח שאישרנו הפסקת אש הוא שיקרי"

מחנה דיר אל בלאח, עזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מחנה דיר אל בלאח, עזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

ארוגני האו"ם השונים מתגייסים שוב לסייע לחמאס. היום (חמישי) קראה נציבות האו"ם להפסקת אש לאלתר בעזה, לצורך הכנסת חיסונים נגד מחלת הפוליו. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא להפוגה של 7 ימים בלחימה, כדי לבצע חיסונים במאות אלפי ילדים ברצועה.

בחדשות 13 דווח כי ישראל הסכימה להפסקת אש הומניטרית, וההחלטה התקבלה בלחץ אמריקני, מצידו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה בתגובה כי: "הדיווח בחדשות 13 על הסכמת ישראל להפוגות אש בעזה הוא שקרי. לא מדובר בהפוגת אש לצורך מתן חיסוני פוליו, אלא אך ורק בהקצאת מקומות מסוימים ברצועה. כמו כן, הדבר הוצג בקבינט, וקיבל את תמיכת גורמי המקצוע".

גורמים מדיניים בישראל ציינו כי חמאס "רוצה הפסקת אש בכל מחיר כדי שיוכל לשפר עמדות לאור התקדמות צה"ל ברצועה. הסיפור על מחלת הפוליו שמתפשטת ברצועה נועד לעצור את ישראל מפעילותה תחת תירוץ הומניטרי, ובלחץ בינלאומי, כשארגון האו"ם עומד בראשה".

מזכ"ל האו"ם טען כי נדרש לחסן מאות אלפי ילדים ולדבריו, "בלתי אפשרי להוציא לפועל מבצע חיסונים במקביל ללחימה". הוא הוסיף כי אין חיסונים ברצועה ובימים הקרובים יוציא לפועל את מבצע החיסונים, ו-1.2 מיליוני מנות חיסון יועברו לעזה בתיאום עם קרן הילדים של האו"ם.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים השיב על כך וציין כי מתחילת המלחמה נכנסו לעזה 282,126 בקבוקוני חיסון נגד פוליו שמספיקים עבור 2,821,260 מנות חיסון. בשבועות הקרובים ייכנסו כ-60 אלף חיסונים נוספים לטובת חיסון של מעל למיליון ילדים.

כמו כן, על פי המידע שסיפק ארגון הבריאות העולמי לישראל, כ-90% מאוכלוסיית רצועת מחוסנים לפוליו, נכון לרבעון הראשון של 2024.

כחלק מהסיוע הומניטרי אפשרה ישראל החל מפרוץ המלחמה הקמת 14 בתי חולים שדה ברצועת עזה, לצד הכנסת 2,566 משאיות המכילות 25,955 טונות של תרופות וציוד רפואי לרצועת עזה שחולקו לאוכלוסייה.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:האו"םפוליו בעזההפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה