הום סטיילינג

נכנסים בסטייל: 5 טיפים ליצירת מבואת כניסה שימושית ומעוצבת בבית

רוצים לעצב את חלל הכניסה לבית בצורה נכונה? האזור ליד דלת הכניסה תמיד מבולגן ואתם זקוקים לפתרון מעשי? מיצירת חלל פונקציונלי ועד הוספת טאץ' אישי – כך תהפכו את המבואה שלכם לנקודת קבלת פנים מושלמת, שתגרום לכם להיכנס לבית בשמחה מדי יום. ברוכים הבאים

אא

מבואת הכניסה לבית היא המקום הראשון שמקבל את פניכם ברגע שאתם נכנסים לבית, לכן חשוב שהיא תהיה מעוצבת בצורה מזמינה ושימושית. מעבר להיותה נקודת הכניסה הראשונית, המבואה, במקרים רבים, משמשת גם כחלל אחסון לנעליים, מפתחות ושאר חפצים רנדומליים.

אמנם בארץ, לרוב הבתים אין שטח רב המוקצה למבואת כניסה, ולעיתים מדובר בחלל קטן, או אפילו רק במסדרון צר. למרות זאת, עם קצת יצירתיות ותכנון נכון, ניתן להפוך גם את השטח הקטן הזה למבואת כניסה מכובדת, שתהיה שימושית ומעוצבת. בעזרת פתרונות חכמים כמו רהיטים רב-שימושיים, שימוש באחסון אנכי והוספת פריטים דקורטיביים בגודל המתאים, אפשר לנצל את החלל הקיים בצורה מיטבית, וליצור מבואה שמקבלת את פני הנכנסים לבית בצורה נעימה ומזמינה.

מה צריך להיות במבואת הכניסה?

  • מתקן  / סל אחסון נעליים

למה? אחסון נעליים סמוך לכניסה עוזר לשמור על הניקיון והסדר בבית, במיוחד אם אתם נוהגים להסיר נעליים מיד עם הכניסה לבית.

טיפ מעשי: השתמשו במדפי נעליים מובנים בתוך ספסל ישיבה (אם יש כזה), או בחרו בארונית נמוכה שתשמש גם כשטח אחסון לנעליים וגם כמשטח להנחת חפצים נוספים. אין מקום לארונית או ספסל? השתמשו בסל קש פשוט.

  • מתלים למעילים ותיקים

למה? מתלים מאפשרים לתלות מעילים, תיקים וכובעים בצורה מסודרת, כך שאינם מפוזרים ברחבי הבית.

טיפ מעשי: התקינו מתלים חזקים בעיצוב שתואם לסגנון הכללי של הבית. אין קיר פנוי לתליית צעיפים וכובעים? שוב, השתמשו בסל / קופסת אחסון מעוצבת.

  • מקום למפתחות ומשקפי שמש

למה? מקום ייעודי למפתחות ולמשקפי שמש יעזור לכם למנוע איבודים חוזרים ונשנים של פריטים אלה.

טיפ מעשי: הציבו קערת חרסינה או מגש קטן על השידה במבואה, או התקינו מדף קטן על הקיר.

  • מראה

למה? מראה במבואה משמשת גם לתפקוד פרקטי וגם לעיצוב. היא מאפשרת מבט אחרון לפני היציאה מהבית, וגם תורמת לתחושת מרחב בכך שהיא יוצרת אשליה של חלל גדול יותר.

טיפ מעשי: בחרו מראה עגולה בעלת מסגרת שתתאים לסגנון המבואה, והקפידו למקם אותה בגובה העיניים, כך שתהיה נגישה לכולם.

  • תאורה נכונה

למה? תאורה במבואה חשובה ליצירת אווירה מזמינה. גם אם המבואה מוארת מספיק, אפשר להוסיף תאורה לד עדינה ליצירת מראה חם ונעים.

טיפ מעשי: השתמשו בתאורה רכה וחמה. שלבו תאורה תלויה דקורטיבית, או מנורת קיר קטנה שתוסיף אור נקודתי ומעוצב.

  • ספסל ישיבה (אם יש מספיק שטח)

למה? ספסל במבואה יספק מקום נוח להתיישב כשנכנסים ומסירים נעליים. הספסל גם מוסיף אלמנט עיצובי חם ומזמין.

טיפ מעשי: בחרו בספסל עם שטח אחסון לנעליים, מעילים או כל פריט אחר שתרצו לאחסן בו.

טיפים לעיצוב נכון של המבואה

  1. קחו בחשבון את גודל החלל. אם המבואה קטנה, השתמשו בפריטים המשלבים פונקציונליות ועיצוב, כמו ספסל עם אחסון, והקפידו שלא להעמיס עליה יתר על המידה.
  2. התאימו את העיצוב לסגנון הכללי של הבית. המבואה צריכה לשקף את הטון הכללי של הבית. אם הבית מעוצב בסגנון כפרי, השתמשו בעץ ובחומרים טבעיים. אם הסגנון הוא מודרני, בחרו בקווים נקיים ובחומרים מתכתיים.

  1. שימו לב לבעיות עיצוביות ופתרו אותן: לוח החשמל, למשל, מוצב לעיתים קרובות במיקום מרכזי במבואת הכניסה, ולא תואם למראה מעוצב. אפשר להסתיר אותו בעזרת מראה יפה, קישוט מקרמה או אפילו להדביק טפט על דלתות הלוח, כך שישתלב בסגנון העיצוב שאליו אתם שואפים.

  1. שמרו על סדר וניקיון: המבואה נוטה להתמלא במהירות בחפצים שונים. הקצו מקום לכל פריט, אל תשאירו פריט בלי "בית". כך תצליחו לשמור על מראה מסודר ונקי.
  2. הוסיפו פריטים אישיים: הוספת תמונות משפחתיות, יצירות אמנות קטנות או פריטים דקורטיביים אחרים, תעניק למבואה מגע אישי ותשדר חמימות ואהבה.

עיצוב מבואה בבית הוא לא רק עניין אסתטי, אלא גם שימושי. בחירה נכונה של רהיטים, תאורה ואביזרים משלימים, יכולה להפוך את החלל הקטן הזה לנקודת מפתח שמקבלת את פני הבאים בחמימות ומשדרת סדר ונוחות. מבואה מעוצבת היטב לא רק מקלה על ההתארגנות היומיומית, אלא גם משרה אווירה מזמינה על כל מי שנכנס לבית. בסופו של דבר, השקעה קטנה בעיצוב המבואה תתרום לא רק למראה הכללי של הבית, אלא גם לתחושת הביתיות והנעימות של הדיירים והאורחים כאחד

אהבתם את הרעיונות לעיצוב המבואה? לאיזה רעיון הכי התחברתם? כתבו לנו בתגובות.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:עיצוב הביתכניסה לביתעיצוב חדריםמבואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה