חדשות בארץ

צה"ל: חטיבת רפיח של חמאס מוטטה, הושמדו 80% מהמנהרות בפילדלפי

דובר צה"ל חשף כי החטוף פרחאן אל-קאדי חולץ ממנהרה בלב רפיח. מחבלי החמאס החלו לנוס מהעיר לאזור הומניטרי וצפונה. הסתיים המבצע הצבאי בחלק מצפון השומרון. כוחות עדיין פועלים בטול כרם וג'נין

לחימה ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)לחימה ביו"ש (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל עדכן הערב (חמישי) כי על פי הערכה שהתקיימה בפיקוד הדרום, חטיבת רפיח של חמאס מוטטה. חלק מהמחבלים נסו צפונה, אחרים ברחו לאזור ההומניטרי וחלקם, שנותרו בעיר העזתית הדרומית, מחוסלים בקרבות ובמארבים.

כמו כן, על פי אותה ההערכה מבצעית, שמונים אחוז מהמנהרות שעליהן היה ידוע לצה"ל, כ-150 במספר, הושמדו. הצבא פועל לאתר ולהשמיד את היתר.

בנוסף, חשף צה"ל כי החטוף פרחאן אל-קאדי ששוחרר שלשלום ממנהרה, אותר במנהרה בלב העיר רפיח לבדו. שומריו נמלטו כיממה לפני כן לאחר שהבחינו בתנועה ערה של צה"ל במרחב.

כוחות צה"ל, בפיקוד מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, עדיין פועלים ברפיח ובציר המפריד אתה עיר ממצרים, וכוללים את אוגדה 162, וכחלק ממנה גם חטיבה 401 וחטיבת הנח"ל. חטיבת גבעתי יצאה היום להתרעננות קצרה.

הסתיים חלק מהמבצע בשומרון

מבצע "מחנות קיץ" לסיכול טרור בטול כרם, ג'נין וצפון השמרון הסמוך לבקעת הירדן, נמשך זה היום השני. עם זאת, צה"ל הודיע הערב כי בסיום מבצע של כ-30 שעות הסתיימה הפעילות בחטיבת הבקעה.

כוחות צה"ל ושב"כ השלימו את הפעילות במחנה פרעה בבקעה, חשפו תשתיות טרור וחיסלו מספר מחבלים חמושים. במבצע השתתפו כוחות מחטיבת הבקעה והעמקים, לוחמי הנדסה קרבית, יחידת דובדבן, חטיבת צנחנים ושב"כ.

חלק מכוחות הצנחנים הגיעו באופן מוסק על ידי מסוקי חיל האוויר וכיתרו את המחנה. במהלך המבצע, כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושים שהיו ברכב וחיסל אותם. בעיצומו של המבצע, לוחמי דובדבן בהכוונת שב״כ איתרו באמצעות רחפן מעבדת מטענים וחמ"ל מבצעים, הממוקמים בתוך מסגד במרחב המחנה. במסגד נמצאו מטענים המוכנים לשימוש שיועדו כנגד כוחות הביטחון, אמצעי לחימה רבים ועוד.

במהלך המבצע הכוחות ניהלו חילופי אש עם מחבלים אשר השליכו לעבר הכוחות מטענים. הכוחות פגעו בחמושים. אין נפגעים לכוחותינו. במהלך המבצע הלוחמים סרקו ותחקרו חשודים בפעילות טרור והחרימו אמצעי לחימה שונים, שהועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

הלוחמים הפועלים בג'נין ובטול כרם ממשיכים בפעילות. עד כה חיסלו 17 מחבלים, בהם את מפקד גדוד מחנה נור א-שמס, מחמד ג'אבר, מחבל הג'יהאד האיסלאמי.

ג'אבר, המכונה "אבו שג'אע", אותר מסתתר בתוך מסגד. כוח הימ"מ חיסל אותו בתום קרב יריות. באירוע נפצעו באורח בינוני וקל שני לוחמי ימ"מ. המחבל נחשב למבוקש בכיר, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים, כולל פיגועי ירי ביו"ש, ובתיכנון פיגועים נוספים. היה מיוזמי הפיגוע בקלקיליה בחודש יוני האחרון, שבו נרצח אמנון מוכתר הי"ד.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:מבצע מחנות קיץמלחמת חרבות ברזלרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה