חדשות בארץ

כמידי שנה: ארגון המורים הכריז על שביתה

שלושה ימים לפתיחת הלימודים ויו"ר הארגון, רן ארז, הכריז רשמית כי שנת הלימודים לא תפתח. השביתה תקיף את בתי הספר העל יסודיים. שר האוצר: "השביתה היא לא על כסף, היא על אגו". הגבלות הוטלו על לימודים בצפון

(צילום: Flash90)(צילום: Flash90)
אא

ארגון המורים העל-יסודיים הכריז הערב (חמישי) רשמית על החלטתו להשבית את פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב. השביתה תחול על החטיבות העליונות, כיתות י' עד י"ד.

בהודעת הארגון צוין כי "בשל סירובו העיקש של משרד האוצר לחתום עימנו על הסכם קיבוצי בדבר תוספת שכר ותנאי עבודה לציבור המורים, הנהלת ארגון המורים החליטה להשבית את תחילת שנת הלימודים תשפ"ה".

אמש פנה שר החינוך יואב קיש למורים, תוך שהוא עוקף את יו"ר הארגון רן ארז, וקרא להם לא לפגוע בתלמידים. הערב עשה זאת עשה זאת גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בפנייה אישית למורים אמר שר האוצר: "אני מפציר בכם - תפתחו את השנה. עם ישראל זקוק לזה, התלמידים שלכם זקוקים לזה, בטח עכשיו בתקופת המלחמה הם זקוקים למערכת חינוך חזקה, תומכת, שתסייע להם ולכולנו להתמודד עם תקופת המלחמה הקשה".

סמוטריץ' הוסיף "חשבו, רגע לפני שאתם מקבלים החלטה קשה מאוד להשבית את שנת הלימודים, לפגוע קשות בתלמידים שאתם כל כך אוהבים ובמערכת החינוך שיקרה לכם ולי, ובסוף גם בכם ובפרנסה שלכם".

שר האוצר הדגיש בפנייה למורים כי הוויכוח הוא לא על כסף ולא על תוספת השכר שכבר סוכמה לפני שנה. לדבריו, "הוויכוח הוא גם לא על כמה שקרים, כי שמעתי כמה שקרים כואבים. אחד מהם למשל זה שלקחנו את הכסף שיועד לכם המורים ונתנו אותו לחרדים. לא היה לא נברא. ובעיקר עצוב שמי שמתיימר להיות מורה או לייצג מורים מפיץ שקרים אנטישמיים כאלה שנועדו להיות חלק מאיזה קמפיין שנאה שמפצל את החברה הישראלית תוך כדי מלחמה. שמעתי עוד שקר כאילו אנחנו רוצים עובדי קבלן. עובדים בחוזים אישיים הם ממש לא עובדי קבלן".

סמוטריץ' לא הסתפק בכך ותקף את יו"ר ארגון המורים: "הוויכוח על כוח ושליטה. רן ארז לא מבקש להגן עליכם המורים הטובים והמצטיינים, כי אתכם אנחנו רוצים במערכת ולכם אנחנו רוצים לתת גם תוספות שכר משמעותיות. אבל יותר מזה, אנחנו רוצים לתת גמישות למנהלים באופן שיאפשר להם לתת שכר עודף למורים טובים ומצטיינים במערכת החינוך. רן ארז מתנגד לזה מכיוון שהוא רוצה לשמור על הכוח שלו".

לסיום הודיע השר כי "מותר לכל ארגון עובדים להשבית את המשק, אבל הוא צריך לשאת בתוצאות - ולא לקבל שכר".

רן ארז הגיב לדברים וכתב הודעה למורים: "אני קורא לכם לא להישמע להצהרות השקריות של שר האוצר, המנסה בכל מחיר לשבור את העבודה המאורגנת, להפריט את מערכת החינוך ולהחתים מורים על חוזים אישיים ובכך להפוך אותם לעובדי קבלן. נמשיך במאבק כל עוד יהיה בכך צורך".

לשרים סמוטריץ' וקיש כתב ארז: "זה שבועיים שאינכם מקיימים עימנו משא ומתן רציני. דומה, שמי שמנהל את מערכת החינוך הם שר האוצר ופקידיו והיחס האדיש והמזלזל נועד לגרור את מערכת החינוך העל-יסודית לשביתה כללית. במקום לקחת אחריות על מערכת החינוך, במיוחד בזמן מלחמה וכאשר באופן חסר תקדים למעלה משנתיים וחצי אנו מצויים ללא הסכם שכר, אתם עסוקים בשיסוי, בפילוג ובניסיון לאיים על המורים לבל יממשו את חירותם להיאבק על זכויותיהם. מאחר שלא נחתם הסכם קיבוצי המסדיר את שכר המורים, אני חוזר ומודיע על שביתה החל מיום 1 בספטמבר".

בצל הויכוח בין האוצר והמורים, הערב הודיע פיקוד העורף כי הלימודים ביישובים הלא מפונים בגליל העליון, בגליל המערבי וברמת הגולן יוכלו להיפתח ב-1 בספטמבר - אך תחת הגבלות. בין היישובים שעליהם יוטלו הגבלות על פעילות חינוכית: נהריה, קצרין, מעלות ויתר המועצות המקומיות והאזוריות.

בין ההגבלות שהוחלט בפיקוד העורף להטיל על הלימודים ביישובים אלה: בשטח פתוח הלימודים יתאפשרו רק במקום שבו ניתן להגיע למרחב מוגן בזמן ההתרעה (שהוא לרוב מיידי); פעילויות ספורט או פעילויות חינוכיות אחרות בשטח פתוח יוכלו להתקיים בקבוצות של עד 35 תלמידים בלבד, ועד 6 ילדים בגנים ובמעונות היום.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:שביתהארגון המוריםפתיחת שנת הלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה