חדשות בארץ

גלנט: "עלינו להרחיב את מטרות המלחמה"

שר הביטחון יואב גלנט קיים דיון חשיבה להרחבת מטרות המלחמה בצפון. לדבריו, "המשימה בחזית הצפון עוד לפנינו - השבת התושבים בביטחון. אביא את הנושא בפני ראש הממשלה והקבינט"

פגיעת רקטה בקצרין, ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)פגיעת רקטה בקצרין, ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

 

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (חמישי) דיון חשיבה אסטרטגי יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. במוקד, נידון הצורך בהרחבת מטרות המלחמה עבור השבת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני. לדברי השר, "תוך שימור המחויבות המוחלטת של ישראל לפירוק החמאס והשבת החטופים".

גלנט ציין כי "ב-11 החודשים האחרונים הותקפנו מ-7 גזרות שונות ופעלנו כנגד הגזרות האלה. בעזה הוכרעו רוב החטיבות והגדודים של החמאס, חוסל ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף ושורה ארוכה של מחבלים. ההישג הצבאי שצה"ל השיג ברצועת עזה מאפשר את חזרת רוב התושבים לבתיהם בעוטף עזה, אפשר את התנאים להחזרתם של חלק גדול מהחטופים, ויוצר את התנאים על מנת להחזיר חלק גדול מהחטופים הנוספים".

"בעת הזאת אנחנו גם נמצאים במלחמה כנגד כוחות נוספים, אנחנו לוחמים כנגד איראן, כנגד חיזבאללה וכנגד החות'ים. לפני חודש צה"ל חיסל את רמטכ"ל חיזבאללה. בתחילת השבוע צה"ל הסיר איום של מתקפה כבדה כנגד תושבי הצפון והמרכז. אבל המשימה שלנו בחזית הצפונית היא ברורה – להשיב בביטחון את תושבי הצפון אל בתיהם. כדי לעמוד במטרה הזאת אנחנו נדרשים להרחיב את מטרות המלחמה, ולכלול את החזרת תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון".

שר הביטחון הדגיש כי המהלך לא יפחית את המחויבות המוחלטת לחיסול החמאס ולהשבת החטופים. לצד זאת הודיע כי "את ההצעה הזאת, אחרי שנגבש אותה, נביא בפני ראש הממשלה ובפני הקבינט".

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה לדברי שר הביטחון: "זה מובן מאליו. ראש הממשלה נתניהו כבר הצהיר על כך פעמים רבות בחודשים האחרונים".

פיקוד העורף פרסם הערב הנחיות לתושבי הצפון בקו העימות והגולן. ההנחיות: עד 30 בני אדם בשטח פתוח, עד 300 במבנה סגור. כל החופים סגורים ומותר לעבוד במקומות עבודה שיש בהם מרחב מוגן. ההנחיות בתוקף מהערב ועד יום חמישי הבא.

כמו כן, הלימודים ביישובים הלא מפונים בגליל העליון, בגליל המערבי וברמת הגולן יוכלו להיפתח ב-1 בספטמבר - אך תחת הגבלות. בין היישובים שעליהם יוטלו הגבלות על פעילות חינוכית: נהריה, קצרין, מעלות ויתר המועצות המקומיות והאזוריות.

בין ההגבלות שהוחלט בפיקוד העורף להטיל על הלימודים ביישובים אלה: בשטח פתוח הלימודים יתאפשרו רק במקום שבו ניתן להגיע למרחב מוגן בזמן ההתרעה (שהוא לרוב מיידי); פעילויות ספורט או פעילויות חינוכיות אחרות בשטח פתוח יוכלו להתקיים בקבוצות של עד 35 תלמידים בלבד, ועד 6 ילדים בגנים ובמעונות היום.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:יואב גלנטלחימה בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה