בריאות ותזונה

איך להצליח לחזור לשגרה ולאכול בריא אחרי החופש הגדול?

סוף החופש הגדול והחגים שבפתח הם זמנים מלאי פיתויים, מה שמקשה לעיתים לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת. אבל עם קצת תכנון ונחישות, אפשר לשמור על אורח חיים בריא גם בתקופות האלו. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה

אא

החופש הגדול הוא זמן שבו אנחנו משתחררים מהשגרה, יוצאים לחופשות, נמצאים יותר בבית עם הילדים, ולא פעם אנו נאלצים גם לזנוח את ההרגלים הבריאים שלנו. עם החזרה לשגרה, לא תמיד קל לחזור למסלול של אכילה בריאה ומאוזנת, אבל עם כמה צעדים פשוטים, אפשר בהחלט להצליח ולהרגיש טוב יותר. הנה כמה טיפים פרקטיים שיעזרו לכם להתחיל.

 1. התחילו עם קניות מתוכננות

אחד המפתחות להצלחה בתזונה בריאה הוא תכנון נכון. התחילו עם קניות שמתמקדות במזון בריא: פירות, ירקות, חלבונים רזים, דגנים מלאים ושומנים בריאים. כאשר המטבח מלא במזון איכותי ובריא, הרבה יותר קל לבחור באפשרויות נכונות. הכנת רשימת קניות מראש, הכוללת את כל מה שצריך לארוחות בריאות, תעזור למנוע אכילה של מזון לא בריא ותוביל אתכם בדרך הנכונה.

 2. הכינו ארוחות מראש

הכנת ארוחות מראש יכולה לחסוך לכם זמן ולסייע בשמירה על אכילה בריאה. הקדישו זמן בתחילת השבוע כדי להכין מספר ארוחות שיספיקו לכמה ימים או שלחלופין תוכלו להקפיא ולהפשיר במידת הצורך. כך, כשאתם עייפים או עסוקים במהלך השבוע, יהיו לכם ארוחות מוכנות ובריאות במקום להתפתות לאוכל מהיר או חטיפים לא בריאים. ניתן להכין קופסאות אוכל עם מנות מאוזנות של חלבונים, ירקות ופחמימות מורכבות, ולשמור במקרר כדי שיהיה נוח ונגיש.

 3. חזרה לשגרה בהדרגה

אין צורך לשנות הכול בבת אחת. אם זנחתם את ההרגלים הבריאים במהלך החופש, חזרה לשגרה בהדרגה תאפשר לכם להסתגל טוב יותר לשינויים. התחילו מהכנסת מנה בריאה אחת ביום – למשל, החליפו את ארוחת הבוקר בפירות, דגנים מלאים ויוגורט טבעי. בהדרגה, תוכלו להוסיף עוד ארוחות בריאות ופעילויות גופניות, עד שתחזרו להרגלים הקבועים שלכם.

 4. תכננו חטיפים בריאים

חטיפים בריאים יכולים להיות חלק חשוב מהתפריט היומי שלכם, במיוחד בין ארוחות. במקום להתנחם בחטיפים מתוקים או מלוחים, הכניסו הביתה אפשרויות בריאות כמו אגוזים, ירקות חתוכים, יוגורט דל שומן או פירות. עם תכנון נכון, תוכלו ליהנות מחטיפים מזינים ולשמור על רמות האנרגיה שלכם לאורך כל היום.

 5. מוטיבציה והצבת יעדים

מוטיבציה אישית היא המפתח להצלחה. חשבו על הסיבות שבגללן חשוב לכם לחזור לאכול בצורה בריאה – בין אם זה כדי להרגיש טוב יותר, לרדת במשקל או לשפר את הבריאות הכללית. הציבו לעצמכם יעדים קטנים ומדידים, כמו למשל לאכול לפחות שלוש מנות ירקות ביום, והתקדמו בהדרגה.

 6. תנו לעצמכם זמן להסתגל

אל תצפו לשינויים מהירים מדי. תנו לגוף ולנפש שלכם זמן להתרגל להרגלים החדשים. גם אם יש נפילות או רגעים שבהם אתם נמשכים לאוכל פחות בריא, חשוב לזכור שזה חלק מהתהליך. במקום להתייאש, פשוט חזרו לתכנית שלכם והתמקדו במטרות שהצבתם לעצמכם.

הזמן נגמר! יש רק עוד יומיים להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:בריאותתזונהאוכל בריא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה