בריאות ותזונה

6 פריטים שממש אסור לכם להשאיר ברכב ביום חם

בימים חמים. המכונית שלנו יכולה להפוך במהירות לתנור לוהט, מה שמעמיד בסכנה את החפצים שאנו משאירים בתוכה. מכשירים אלקטרוניים, בקבוקי מים ואפילו תרופות יכולים להינזק, להתקלקל ואפילו לסכן את בריאותנו

אא

הקיץ עדיין כאן, ומזג האוויר ממש לא מראה סימנים של הצטננות. בנסיעות היומיות אנו מקפידים לקחת איתנו דברים כמו בקבוקי מים, מכשירים ניידים או משקפי שמש, אך כדאי שתדעו שיש כמה דברים שאסור לכם להשאיר ברכב. ביום חם, המכונית שלכם יכולה להפוך במהירות למקום מסוכן לא רק לבני אדם ובעלי חיים, אלא גם לחפצים ולמוצרים שנמצאים בתוכה. בתוך זמן קצר, הטמפרטורה שבתוך הרכב עלולה להגיע למעל 60 מעלות צלזיוס, גם אם הטמפרטורה בחוץ היא 26 מעלות בלבד. דבר זה יכול לסכן את שלמותם של פריטים רבים ויכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים. אלו הדברים שכדאי שלא תשאירו באוטו בימים חמים.

מכשירים אלקטרוניים

מכשירים אלקטרוניים כמו טלפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים אינם עמידים בפני טמפרטורות קיצוניות. כשהם נשארים במכונית חמה, חלקי הפלסטיק והסוללות עלולים להינזק. במקרים קיצוניים, הסוללה עלולה להתפוצץ. בנוסף, המסכים עשויים להתקלקל והזיכרון עלול להיפגע, מה שיכול להוביל לאובדן של נתונים חשובים.

בקבוקי מים מפלסטיק

השארת בקבוקי מים מפלסטיק במכונית חמה היא טעות נפוצה, אך מסוכנת. החום עלול לגרום לפלסטיק לשחרר כימיקלים מזיקים כמו ביספנול A למים שבתוך הבקבוק. שתיית מים מזוהמים בכימיקלים אלו עלולה לסכן את בריאותכם ולגרום לבעיות בריאותיות בטווח הארוך.

מוצרי מזון

כאשר מזון נשאר במכונית לוהטת, הוא עלול להתקלקל תוך זמן קצר מאוד. חיידקים מתרבים במהירות בסביבה חמה, במיוחד במזונות רגישים כמו מוצרי חלב, בשר, ביצים וירקות עליים. אכילת מזון מקולקל יכולה לגרום להרעלות מזון ולבעיות בריאותיות חמורות.

תרופות

טמפרטורות גבוהות עלולות לשנות את ההרכב הכימי של תרופות, ולהפוך אותן לפחות יעילות או אפילו מזיקות. תרופות מסוימות, כמו אינסולין או אנטיביוטיקה, דורשות אחסון בטמפרטורות מבוקרות, והשארתן במכונית ביום חם עלולה לגרום להן לאבד מהשפעתן, מה שמסכן את הבריאות שלכם.

תכשירים קוסמטיים

תכשירים קוסמטיים כמו שפתונים, מייקאפ וקרמים אינם עמידים בחום. החום עלול להמיס אותם, לשנות את מרקמם ולהפוך אותם לבלתי ניתנים לשימוש. בנוסף, הם עלולים לאבד את ההגנה שהם מציעים, כמו מסנני קרינה או לחות, ולהפוך למוצרים שאינם בטוחים לנו.

משקפי שמש

משקפי שמש עם מסגרת פלסטיק ועדשות מצופות עלולים להינזק בטמפרטורות גבוהות. המסגרת עלולה להתעוות, והציפוי על העדשות עלול להתקלף או להיסדק. במקרים קיצוניים, השמש עלולה לפגוע במבנה העדשה, מה שיכול להוביל לשבירתה או לאובדן האיכות האופטית שלה.

ביום חם, המכונית שלכם יכולה להפוך למקום מסוכן לחפצים רבים. שמירה על מוצרים רגישים מחוץ למכונית במזג אוויר קיצוני יכולה למנוע נזקים, לחסוך כסף ולשמור על הבריאות והבטיחות שלכם.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:בריאותרכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה