חדשות בארץ

הקבינט החליט: לא נסוגים מציר פילדלפי

רוב השרים החברים בקבינט המדיני ביטחוני אישרו את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר איתמר בן גביר נמנע. שר הביטחון הצביע נגד.

ציר פילדלפי (צילום: Oren Cohen/Flash90)ציר פילדלפי (צילום: Oren Cohen/Flash90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניה, אישר הלילה (בין חמישי לשישי) את ההצעה לפיה כוחות צה"ל יישארו ציר פילדלפי. כן אושרו תוכניות לפריסת הכוחות בציר, ובעסקה אפשרית מול חמאס. המפות שורטטו בידי הצבא והועברו לארה"ב ולמתווכות במסגרת המגעים לעסקה.

נתניהו ושבעה שרים תמכו בהחלטה, השר איתמר בן גביר נמנע ושר הביטחון יואב גלנט הצביע נגד. שר הביטחון טען כי אין שום מניעה ביטחונית לצאת מהציר, ולחזור אליו בהמשך, אם חמאס יפר את ההסכם.

בחדשות 12 דווח כי שרים בקבינט ציינו כי ההחלטה "מקרבת את האפשרות לעסקה, שכן היא מבהירה לחמאס שהוא יצטרך להתפשר בעניין פילדלפי". נתניהו אמר כי "אסון 7 באוקטובר התאפשר כתוצאה מכך שציר פילדלפי לא היה בידי ישראל. דרך הציר הוזרמו אמצעי-לחימה בהיקף עצום, ששימשו את ארגוני הטרור בעזה. מציאות זו לא תחזור שוב".

משפחות חטופים מטעם פורום "תקווה", הגיבו להחלטה: "אנו מחזקים את ראש הממשלה והקבינט המדיני בטחוני על ההחלטה בנוגע לציר פילדלפי. אנו סבורים כי אחיזה של צה"ל בציר פילדלפי היא יצירת מנוף לחץ משמעותי ביותר על החמאס, שיכול לעזור להשבת כל החטופים הבייתה. עסקה שהייתה מוותרת על נכסים אסטרטגים כמו ציר פילדלפי משמעותה ויתור על רוב החטופים שלא יצאו בפעימה הראשונה".

מנגד, מטה משפחות חטופים מסר כי "נתניהו לא מחמיץ אף הזדמנות כדי לוודא שלא תהיה עסקה. לא בער לממשלת ישראל בחודשי המלחמה הראשונים לפתוח במתקפה בפילדלפי, רפיח ודרום הרצועה. מה יקרה אם ניסוג מהציר לתקופה קצובה ונאפשר לסגור עסקה? צה"ל אישר את מיטוט 80% ממנהרות החמאס ברפיח, האמריקנים והמצרים נותנים ערבויות שלא היו בעבר כולל הקמת מכשול, ברפיח מוכנים המצרים לנוכחות ישראלית ומבקשים נוכחות סמלית של הרשות הפלסטינית – בשביל זה מטרפדים עסקה?".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:הקבינט המדיני ביטחוניציר פילדלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה