חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: מכוניות תופת התפוצצו בגוש עציון, ניסיון למנוע שביתה במערכת החינוך

מחבלים חוסלו בצפון השומרון, לוחם צה"ל נהרג בג'נין. שרי החוץ של האיחוד האירופי נגד הטלת סנקציות על השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט

אא

עליית מדרגה בניסיונות לבצע פיגועים בשומרון - מחבלים פוצצו אמש (ליל שבת) שתי מכוניות תופת, האחת בצומת הגוש והשנייה ביישוב כרמי צור. שלושה ישראלים נפצעו, שניים מהם באורח קל והשלישי באורח בינוני.

המחבלים, שיצאו מחברון, נטשו את כלי הרכב שניות לפני הפיצוצים וחוסלו בידי מאבטחים של תחנת הדלק בצומת הגוש ושל כיתת הכוננות בכרמי צור. בעקבות ניסיונות הפיגוע, צה"ל כיתר את העיר חברון ועצר שישה פלסטינים, החשודים כי סייעו בהכנת מכוניות התופת.  

נמשך המבצע הצבאי בצפון השומרון -  צה"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום את שמו של לוחם צה"ל שנהרג במבצע לסיכול טרור בג'נין.

שם החלל: סמ"ר אלקנה נבון, בן 20 מפתח תקווה, מפקד כיתה בגדוד 906, חטיבת ההכשרה של מפקדי הכיתות בחטיבות החי"ר.

מתחקיר האירוע עולה כי הלוחם התקרב עם חבריו ליעד, בית במחנה הפליטים בג'נין בו שהו מחבלי חמאס. הכוח נתקל בשני מחבלים ובתום חילופי אש המחבלים חוסלו. נבון נהרג, קצין צה"ל נפצע קשה ושני לוחמים נפצעו קל.

14 מחבלים חוסלו במהלך השבת בהיתקלויות עם כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב במרחב ג'נין, במהלך מבצע "מחנות קיץ", לסיכול הטרור במרחב. מאז החל המבצע, לפני שלושה ימים, חוסלו 40 מחבלים בג'נין, טול כרם וטובאס.

מתיחות בין נתניהו לגלנט סביב ההחלטה שלא לסגת מציר פילדלפי - ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפני כניסת השבת לטענות שהעלה נגדו שר הביטחון יואב גלנט. שר הביטחון טען, במהלך ההצבעה על הישארות צה"ל בציר פילדלפי, כי נתניהו בוחר "בין הציר לבין חיי החטופים". לדבריו, "ראש הממשלה יכול לקבל את כל ההחלטות, ויכול גם להחליט להרוג את כל החטופים".

גלנט וראשי הצבא הציעו לסגת מהציר חלקית במסגרת עסקה מול חמאס, וציינו כי ניתן לחזור ללחימה שם בהתרעה קצרה, אם יהיה צורך. נתניהו ושבעה שרים מהקבינט המדיני ביטחוני הצביעו בעד הישארות על הציר, גלנט התנגד, והשר איתמר בן גביר נמנע.

לשכת נתניהו טענה בתגובה לדברי גלנט כי "המפות החלופית של צה"ל כללו נסיגה מציר פילדלפי. ראש הממשלה ורוב מוחלט של הקבינט לא קיבל את עמדת שר הביטחון וצה"ל בעניין זה. ראש הממשלה סבר שהחלטה ברורה על הישארות בציר פילדלפי תקדם עסקה".

חלק מחברי הליכוד ציינו כי שורר כעת מתח רב בין נתניהו לגלנט. עם זאת, לא נשמעה קריאה לפטר את שר הביטחון. בסביבת גלנט הסבירו כי "שר הביטחון אמר את הדברים כי הוא מכיר את כלל השיקולים לעומקם. זאת נקודת הכרעה ברורה - שישה שבועות שאחריהם נשמרת לנו הזכות לשוב ולהילחם בכל מקום ברצועה, גם בפילדלפי - בדיוק כמו בסיום העסקה הקודמת".

בכיר חמאס סאמי אבו זהרי אמר לסוכנות הידיעות הטורקית אנדולו כי "המשא ומתן על הפסקת האש ברצועת עזה הגיע לשלב קריטי בשל התעקשותו של נתניהו להמשיך במלחמה ולהיאחז בשליטה בצירי נצרים ופילדלפי".

לקראת דיון בבית הדין הפלילי בהאג, איום לתבוע את התובע הראשי - שופטי בית הדין הפלילי בהאג יכריעו בשבועות הקרובים בבקשה להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד שר הביטחון יואב גלנט, בגין "חשד לביצוע פשעי מלחמה".

עורכת הדין הבריטית נטשה האוסדורף, המתנדבת בארגון UK lawyers for israel (עורכי דין בריטיים למען ישראל), הודיעה אתמול כי בכוונתה לתבוע את התובע הכללי. לדבריה, אם התובע כרים קאן ימשיך לסרב לבחון ברצינות את העדויות שהיא והארגון הביאו לפני בית הדין, שמוכיחות את ההלימה של פעולות צה"ל עם הדין הבין-לאומי, וכן של החלטות נתניהו וגלנט במהלך המלחמה, היא תגיש תביעה נגד קאן לארגון עורכי הדין הבריטיים הכללי. הארגון, התומך בישראל, ידרוש לבחון מחדש את היכולת של קאן להמשיך ולהחזיק בתואר "עורך דין".

קיש הזמין את רן ארז ל"ישיבה דחופה הלילה", במטרה למנעו שביתה בתיכוניים - שר החינוך יואב קיש הזמין את יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר ארגון המורים רן ארז והממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין ל"ישיבה דחופה" שתחל הלילה ב-23:30 בתל אביב.

המטרה: לנסות לבטל את הכרזת השביתה עליה הודיע אתמול ארגון המורים, ותקיף ממחר בבוקר את כל בתי הספר התיכוניים. אם לא יגיעו להסכמות, השביתה תצא אל הפועל.

ועדת החריגים של ארגון המורים העל-יסודיים החליטה להחריג מוסדות לימודיים ברשויות בדרום ובצפון הארץ מהשביתה הצפויה בבתי ספר התיכונים. הוועדה נימקה את ההחלטה ב"התחשבות במצב שבו נמצאת המדינה, ומשום שכל מקרה נדון לגופו". הרשויות שהוחרגו בדרום הן: שדות נגב, שער הנגב, שדרות, אופקים, נתיבות, מרחבים, בית ספר שיקמה בקיבוץ יד מרדכי ומועצה אזורית אשכול. בצפון: כברי, בי"ס גליל מערבי, נופי גולן ומג'דל שמס.

ההצעה להטיל סנקציות על בן גביר וסמוטריץ' לא זכתה לרוב - ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, עדכן כי אין אחדות דעים בין 27 מדינות האיחוד האירופי, לגבי הצעתו להטיל סנקציות על השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. לכן, ההצעה נפלה.

בורל, שיסיים את תפקידו בעוד כחודש, דרש להטיל על שני השרים הישראליים סנקציות והאשים אותם בעידוד אלימות כלפי פלסטינים ביהודה ושומרון ובעזה. הוא העלה את ההצעה בפני כל שרי החוץ של המדינות החברות באיחוד האירופי, אך להוציא את אירלנד, יתר המדינות לא נענו לבקשתו.

מזג האוויר לתחילת השבוע - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית, עם טמפרטורות מעט נמוכות מהרגיל לעונה בעיקר בהרים. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

ביום שני יהיה מעונן חלקית, עם עליה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים. ביום שלישי יהיה מעונן חלקית, עם ירידה קלה בטמפרטורות, והן תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:טרוריו"שסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה