חדשות בארץ

נס בשבת: ניסיון פיגוע משולב בגוש עציון, מחבלים פוצצו 2 מכוניות תופת

מחבל פיצץ מכונית בתחנת הדלק בצומת הגוש וחוסל כשניסה להמלט. 2 ישראלים נפצעו מאש כוחותינו. מחבל אחר חדר ליישוב כרמי צור, פיצץ מכונית תופת, וחוסל על ידי המאבטח, שנפצע קל. צה"ל מכתר את העיר חברון

זירת הפיצוץ בגוש עציון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)זירת הפיצוץ בגוש עציון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

צה"ל מבצע הערב (מוצאי שבת) פעילות למעצר מחבלים בעיר חברון והכוחות כיתרו את העיר. זאת, בעקבות פיגועי התופת אמש בגוש עציון.

אתמול בלילה, מעט לפני חצות, הגיעו שני מחבלים בכלי רכב אל האזור. מחבל אחד החנה את המכונית, שהייתה ממולכדת במטעני חומר נפץ ובלוני גז, בתחנת הדלק בגוש, יצא ממנה והפעיל את המטען. המחבל חוסל בירי על ידי מאבטח ושני לוחמי צה"ל במילואים, שהיו במקום, נפצעו קל ובינוני מאש כוחותינו.

במקביל, מחבל נוסף הגיע עם מכונית ממולכדת ליישוב כרמי צור. הוא פרץ את השער ומאבטח שהבחין במעשה התנגש ברכב המחבל ונפצע קל, לא לפני שהצליח לחסל את המחבל שניסה להמלט. מצה"ל נמסר כי בפיגוע הראשון נפצע קצין לוחם כבן 24 באורח בינוני וקצין במילואים כבן 34 באורח קל. הם נפגעו מירי לא מכוון של כוחותינו. בכרמי צור נפצע סייר הביטחון בן ה-28 באורח קל.

גורמי הביטחון מסרו כי מדובר בנס. לדבריהם השעה המאוחרת והעובדה שהמאטבחים הגיבו במהירות מנעה פגיעה ברבים. כמו כן, על פי אותם גורמים, מדובר בעליית מדרגה מבחינת המחבלים המנסים לבצע פיגועים. אם עד כה דובר על פיגועי ירי ומטענים מאולתרים בצירים, כעת ישנו חשש משימוש במכוניות תופת, כפי שנהגו המחבלים לעשות לפני כעשור ויותר.

כוחות צה"ל כיתרו את חברון בעקבות הפיגוע הכפול, ועצרו עד כה שישה מבוקשים. כמו כן, הם איתרו והשמידו מעבדה לחומרי גלם המשמשים לטרור. מבדיקת זהות המחבלים שחוסלו בגוש עציון עולה כי מדובר במוחמד אחסאן יקין מרקה, שנוטרל לאחר שיצא ממכונית התופת בתחנת הדלק בצומת הגוש, וזהדי נדאל תאופיק אבו עפיפה, שנוטרל ביישוב כרמי צור. השניים הם תושבי חברון בשנות ה-20 לחייהם.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב עם מפקדי הפיקודים המרחביים ומפקדים מהמטה הכללי, על הפעילות בכלל הגזרות, ובעקבות האירועים ביהודה ושומרון. הרמטכ"ל הדגיש את המשך המאמץ ההתקפי לסיכול הטרור, ומאמצי ההגנה ביישובים, בצירים ובמרחב התפר, וכן את הגברת הדריכות ומוכנות הכוחות.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:גוש עציוןפיגוע תופת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה