חדשות בארץ

סופית: יש שביתה בתיכונים. מה הסיבה למבוי הסתום?

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע על שביתה ואמר: "אין היתכנות לחתום על הסכם קיבוצי בלילה. אם למדינה לא אכפת – אנחנו נמנע זאת". סעיף המחלוקת: החוזים האישיים של המורים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע הלילה (בין שבת לראשון) על שביתה בתיכונים החל מ-1 בספטמבר, זאת בעקבות כישלון המו"מ להסכמי השכר בין איגוד העובדים למשרד האוצר. דיון שהתקיים במהלך הלילה בין הצדדים, במטרה למנוע שביתה, לא הניב תוצאות. שר החינוך, יואב קיש, התייחס לסכסוך ואמר כי "סמוטריץ' ורן ארז רוצים שביתה למרות מתווה פשרה נוסף שהנחתי".

הפגישה התקיימה במוצאי השבת בין נציגי ארגון המורים, משרד האוצר, השלטון המקומי ומשרד החינוך, אך נכשלה מפני שהצדדים לא הגיעו להסכמות. רן ארז תקף בהודעתו את שר החינוך ואמר כי "אין כל היתכנות לחתום על הסכם קיבוצי במהלך הלילה. אם למדינה לא אכפת להתעלל בתלמידים ובמורים - לנו זה חשוב ואנו נמנע זאת".

סעיף המחלוקת המרכזי בין הצדדים עוסק בדרישת האוצר להעסיק 6% מהמורים בכל בית ספר בחוזים אישיים. לפי דרישה זו, מורים אלו ירוויחו יותר, יעבדו יותר שעות, ולא יהיו חלק מההסכם הקיבוצי של ארגון המורים. משרד האוצר מתעקש על הסעיף בשל מחסור במורים, אבל ארז מתנגד בטענה שהמהלך יפרק את המבנה הארגוני של המורים. כיום מועסקים מאות מורים בלבד בחוזים אישיים במערכת החינוך. משרד האוצר שואף להרחיב את השימוש במודל, כדי להתמודד עם המחסור במורים ולהזרים "דם חדש" למערכת החינוך.

שר החינוך, יואב קיש, מסר בתגובה: "לאחר ישיבת החירום והמו"מ הלילי שבו הנחתי מתווה פשרה נוסף, הגעתי למסקנה ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' ורן ארז רוצים את השביתה. שניהם נכשלו להתעלות לגודל השעה והמחיר שמשלמים כולנו. כולי תקווה שהם ישימו את האגו בצד ונגיע להסכמות מוקדם ככל שניתן".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:שביתהיואב קיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה