מעניין

החופש הסתיים: כך תודיעו לילדים שלכם שזמן המסך נגמר

החזרה ללימודים היא זמן נהדר כדי להודיע לילדים שזמן המסך הצטמצם משמעותית: הנה 3 דרכים טובות שבאמצעותן תוכלו לעשות זאת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החזרה ללימודים מביאה איתה אתגר חדש להורים: אחרי שהחופש הגדול נגמר והילדים קיבלו זמן מוגבל (עד כמה שאפשר) להיות במסך, כעת זה הזמן של ההורים להודיע להם שזמן המסך מצטמצם משמעותית. נכון, יש עדיין שיעורים מקוונים בחלק מבתי הספר (שביתות וכו'), וגם החברים ברשת ומשחקים דיגיטליים (כשרים, כמובן) משפיעים על זמן המסך, אבל יש שלוש דרכים, שפורסמו בשנים האחרונות על ידי טובי המומחים, שבאמצעותן תוכלו לעודד אותם להפחית את הישיבה הממושכת מול המסך בשעות הפנאי.

לוח זמנים ברור, זמן לפעילות
קביעת שעות מסך ברורות היא המפתח להפחתת השימוש המוגזם במסך. תוכלו ליצור לוח זמנים יומי שבו מוגדרות שעות בהן מותר להשתמש במסכים –כמו זמן לשיעורי בית מקוונים, תקשורת עם חברים או משחקים. חשוב להגדיר גבולות ברורים ולשוחח עם הילדים על החשיבות של שמירה עליהם. בנוסף, יש לקבוע הפסקות תכופות כדי למנוע עומס על העיניים ולעודד פעילות גופנית.

פעילויות אלטרנטיביות מחוץ למסך
הורים רבים מגלים שתחליף אטרקטיבי עוזר להגביל את השימוש במסך. הציעו לילדים פעילויות שונות כגון ספורט, קריאה, יצירה או טיולים בטבע. כאשר הילדים נהנים מזמן איכותי מחוץ למסכים, הם נמשכים פחות לחזור אליהם. ניתן לשלב גם זמן משפחתי – משחקי קופסה, בישול יחד או טיולים משפחתיים – כדי לשפר את איכות הזמן ולחזק את הקשר המשפחתי.

הגבלת זמן מסך
כיום יש מגוון רחב של כלים ואפליקציות שמאפשרים להורים לעקוב ולהגביל את זמן המסך של ילדיהם. אפליקציות אלה מאפשרות להגדיר זמנים מוגדרים מראש לשימוש במכשירים שונים, לחסום גישה לאתרים מסוימים או לשלוח התראות כשמגיע הזמן להפסיק. בחירת האפליקציה המתאימה והגדרת הכללים עם הילדים מראש תסייע לכם לשמור על האיזון הנכון.

אפשר לומר כי החזרה ללימודים היא זמן מצוין שבו אפשר להודיע לילדים על צמצום משמעותי של השעות. הדבר יסייע להם לשמור על איזון בריא ולהבטיח שהם ייהנו מחוויה לימודית וחברתית מעשירה.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:פלאפוןחזרה ללימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה