נוער מתמודד

בואו נעשה מאמץ לראות את הילדים, להיות קשובים לצרכיהם. בהצלחה בשנת הלימודים

אם אחרי כל המקורות שלמדנו, עברת את הכניסה לבניין, יום אחרי יום, בלי לשים לב לשומר, מבחינתך הוא היה שקוף, ולא ראית אותו בכלל, זה אומר שלא ממש הבנת והפנמת את החומר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני לא בטוח מה כוללת תוכנית ההכשרה שצריך לעבור מורה בישראל, אבל יש לי חבר שעלה לארץ מקהילה תורנית גדולה בחו"ל, ששיתף אותי בהכשרה שהוא עבר, כדי לקבל את ההסמכה לתעודת הוראה. אחד הקורסים שהוא היה צריך לקחת נקרא: "כבוד תלמידך", שהתבסס על דברי המשנה במסכת אבות: "יהי כבוד תלמידך חביב עליך כשלך", ונלמדו שם כלים וכללים להצליח לקיים את זה: להיזהר מפגיעה בכבוד ומביוש התלמיד (גם כשצריך לתת "שמאל דוחה"), ומאידך, נתינת כבוד והערכה באופן מתמיד, שזה מחייב לזכור שכל תלמיד הוא עולם שלם, עם צרכים ורצונות עצמיים, וכמה רבותינו התפארו בכך שהקדימו שלום לכל אדם, אפילו לגוי בשוק, ונתנו יחס מכבד לכל אדם, כי זה מה שמייצר גשר של השפעה, שבלעדיו, כל יתר הדיבורים הערכיים לא באמת משפיעים.

החידוש הגדול בקורס הזה היה המבחן שלו. במבחן שבסוף הקורס הזה היתה רק שאלה אחת: "מה השם של השומר בכניסה לבניין?". היו כאלו שלא זכרו, ולכן הם התרעמו על כך: "זה לא פייר, זה לא היה בחומר שלמדנו". אבל ערעורם נדחה מהסיבה הבאה: השומר, במשך שלושה חודשים הקדים שלום לכל מי שהגיע לבניין. אם אחרי כל המקורות שלמדנו, עברת את הכניסה לבניין, יום אחרי יום, בלי לשים לב לשומר, מבחינתך הוא היה שקוף, ולא ראית אותו בכלל, זה אומר שלא ממש הבנת והפנמת את החומר, ומה הועילו לך כל הציטוטים?

הסיבה שבחרתי לפתוח עם הסיפור הזה, כי גם בחיים שלנו יש הרבה הזדמנויות לראות את הזולת. ובמיוחד את הילדים והתלמידים שלנו. רק שבניגוד למבחן שבסוף אותו קורס, בחיים האמיתיים זה לא עד כדי כך טוטלי ומוחלט. אפשר לראות ולא לראות, להתיחס לרובד חיצוני, אבל לפספס את העיקר, ולהיות עיוורים לנורות מהבהבות של מצוקה או דאגה לצרכי נפש עמוקים יותר. לפעמים אנחנו מפספסים, כי חסרה לנו מודעות, חסרים לנו כלים, חסר אצלנו ישוב-דעת. אנחנו בכלל לא שמים לב. אז הלקח הגדול שרציתי לפרסם עכשיו, רגע לפני תחילת שנת הלימודים, מיועד גם להורים וגם למורים. כולנו כאן בשותפות, באחריות משותפת, וכל אחד צריך לעשות את חלקו, עד היכן שידו מגעת. בואו נעשה מאמץ לראות אותם, להיות קשובים לצרכיהם. לפעמים מענה לבעיה קטנה יכול לחסוך הסתבכויות ובעיות גדולות, רק שזה מחייב לשדר לילדים שבאמת אפשר לבטוח בנו, כי אנחנו כאן, עבורם ולטובתם.

בתפילה שנזכה לשנת לימודים שקטה, מועילה ומוצלחת!

לשמיעת מסרים מהרב אורי זוהר זצ"ל בעניין חינוך ילדים מאתגרים ושלום בית, ניתן להאזין לקו "אבות על בנים" במספר: 08-3137881

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חזרה ללימודיםדן טיומקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה