חדשות בארץ

נתוני יום הטבח: כמה מחבלים נכנסו לארץ וכמה פרצות היו בגדר?

כמעט שנה חלפה מאז האסון, ונתונים חדשים חושפים את המספרים שלא פורסמו עד כה: כמה מחבלים עזתים חדרו ליישובי הדרום, כמה מהם מחבלי נוח'בה ומה מספר הפרצות בגדר שהובילו אותם לכאן?

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

כמעט שנה חלפה מאז הטבח, ועדיין קשה לעכל את האסון הכבד שפקד את ישראל. נתונים חדשים שפורסמו בחדשות 12 מצביעים על מספר המחבלים שנכנסו באותו יום לישראל, וכן על המספרים שלא פורסמו עד כה: כמה מהם היו מחבלי נוח'בה, ודרך כמה פרצות הם נכנסו ליישובי הדרום.

על פי התחקיר, כ-6,000 מחבלים עזתים חדרו לישראל ביום ההוא, דרך יותר מ-100 פרצות בגדר הגבול עם רצועת עזה, זאת הרבה מעבר למה שהיה ידוע עד כה.

תחקיר העומק שביצעה אוגדת עזה הוגש לרמטכ"ל. הוא חושף כי מתוך אותם 6,000 מחבלים, כ-3,800 היו לוחמי נוח'בה המיומנים של חמאס, שהתפרצו לתוך ישראל בשלב הראשון של המתקפה. בשלבים הבאים הצטרפו אליהם כ-2,200 מחבלים נוספים ובוזזים מעזה, אשר חדרו דרך 119 פרצות שונות בגדר ההפרדה בין ישראל לרצועת עזה. מדובר בנתון כפול מהמספר שפורסם עד כה, ומדגיש את המחדל החמור באבטחת הגבול.

בצה"ל מעריכים שכ-1,000 מחבלים נוספים השתתפו בלחימה מתוך שטח רצועת עזה, וירו לעבר ישראל כ-4,300 רקטות, תוך שהם מספקים סיוע לכוחות הקרקעיים שביצעו את הטבח באזרחים ובחיילים בשטח ישראל.

מדו"צ נמסר כי התחקור המבצעי טרם הסתיים, והוא מתבצע בהתאם להערכת המצב ולשיקולים מבצעיים בשטח. לאחר סיום התחקיר, צפויים הממצאים להיות מוצגים לציבור בשקיפות מלאה. "התחקור המבצעי טרם סוכם, והוא נמשך בהתאם להערכת המצב ונוכח אילוצים מבצעיים", נמסר. 

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:טבחמחבלי נוח'בה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה