נטורופתיה ורפואה טבעית

על סגולות הקינמון ותרומתו לבריאות: איזה קינמון כדאי לקנות?

כדי לקבל את מרב היתרונות מהקינמון מומלץ לקנות קינמון ציילון שלם, ולטחון סמוך לשימוש. אפשר לטחון ולשמור בהקפאה בכלי סגור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קינמון הוא אחד התבלינים המצויים בכל בית, והוא בעל סגולות בריאותיות רבות וחשובות. קינמון מכיל ויטמינים ומינרלים, אך הוא נצרך בכמויות קטנות, לכן נתייחס ליתרון העיקרי שלו – כמות נוגדי החמצון שבו.

הוספת קינמון לתפריט היומי הביאה להורדת ערכי הסוכר אצל אנשים עם סוכרת סוג 2. הקינמון מגביר את הפעילות בגוף של קולטנים לאינסולין, וכך מאזן רמות סוכר בדם.

הקינמון מסייע בהורדת שומנים בדם. אכילה של התבלין באופן קבוע הובילה לירידה משמעותית ברמות הטריגליצרידים וברמות הכולסטרול בדם.

תרכובות נוגדות חמצון המצויות בקינמון משפיעות על ירידה בספיגת הסוכר במעי, זהו תהליך שגורם להגברת קצב חילוף החומרים בגוף, מה שמשפיע גם על ירידה במשקל.

הקינמון משפר את פעילות מערכת העיכול, בעיקר במצבי דלקת, גסטריטיס ואפילו הליקובקטר פילורי. חומרים שמצויים בקינמון יעזרו לעיכול טוב יותר של המזון, במיוחד לאלו עם קיבה חלשה ויציאות מרובות. הוא מאזן חומציות ומגן על החיידקים הטובים שמאכלסים את המעי.

הקינמון מחמם ומזרים דם, ולכן יהיה טוב לאלו שסובלים מקור, ויומלץ פחות למצבים של גלי חום והזעות.

הקינמון הוא בעל יכולת חיטוי גבוהה, ולכן הוא טוב בשמירה על היגיינת הפה – חיזוק השיניים והחניכיים.

ישנם שני סוגי קינמון. קינמון קאסיה הוא הזן הנפוץ, וקינמון ציילון הוא הקינמון האמיתי, או הקינמון המתוק. הקאסיה מכיל "קומרין" – חומר שבמינונים גבוהים עלול לפגוע בכבד. לכן ההמלצה היא לצרוך ממנו עד כפית ביום. בציילון כמות הקומרין קטנה, לכן אפשר אותו לצרוך יותר, וזו האפשרות הטובה יותר. חפשו על האריזה את סוג הקינמון. אם לא כתוב – זה ככל הנראה קינמון קאסיה, שהוא זול ומצוי יותר.

כדי לקבל את מרב היתרונות מהקינמון מומלץ לקנות קינמון ציילון שלם, ולטחון סמוך לשימוש. אפשר לטחון ולשמור בהקפאה בכלי סגור, זה ישמור על החומרים הפעילים.

לשמירה על היגיינת הפה – הרתיחו בסיר סגור כחמישה מקלות של קינמון ציילון עם ליטר מים במשך חצי שעה, קררו ושמרו במקרר. שטיפת פה עם התמצית תשמור על חיטוי והגנה מפני עששת.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מערכת העיכולקינמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה