חדשות בעולם

עצים נופלים, אנשים מתים: הסופה שמאיימת להכות ביפן

יפן, אחד היעדים התיירותיים הפופולריים בעולם, סובלת מהשפעותיה הקשות של סופה בשם שאנשאן. 127 אנשים נפגעו ממנה. הרשויות הכריזו על מצב חירום

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בזמן שבאירופה מתמודדים בימים אלה עם גלי חום ושריפות קשות, באסיה מזג האוויר שונה לגמרי. בימים האחרונים, יפן, אחד היעדים התיירותיים הפופולריים בעולם, סובלת מהשפעותיה הקשות של סופה בשם שאנשאן (Shanshan) שמאיימת על טוקיו ומביאה איתה רוחות עזות וגשמים סוחפים.

הסופה החלה בדרום-מערב יפן. היא נעה לכיוון הערים המרכזיות טוקיו ואוסקה והחשש של התושבים בערים האלה הוא שהיא תכה בהן בעוצמה. לאורך מסלולה, גרמה הסופה לנזקים רבים ולשיבושים בחיי היום-יום. ברשתות החברתיות מתפרסמות תמונות וסרטונים של עצים ורמזורים שנפלו כתוצאה מרוחות בעוצמה של עד 65 קמ"ש. עד כה, נרשמו שישה מקרי מוות ו-127 פצועים, לצד נזקים נרחבים לרכוש.

הממשלה היפנית הכריזה על מצב חירום והפצירה בתושבים באזורים בסיכון להישאר בבתיהם. היא ביקשה מהם להיות מוכנים לפינוי מהיר במקרה של מפולות בוץ או הצפות. תחזיות מזג האוויר מצביעות על כך שהתנאים הקשים עשויים להימשך לפחות עד מחר (שני), מה שמחייב היערכות נוספת של הרשויות המקומיות.

שיבושי התחבורה כתוצאה מהסופה כוללים ביטול עשרות טיסות פנימיות, בעוד חברות התעופה עמלות על מציאת פתרונות לנוסעים התקועים. בדרום-מערב יפן קרס גשר בשל עומס הרוחות, ומפולות בוץ חסמו כבישים ראשיים. בנוסף, דווח על הפרעות בשירות הרכבת המהירה. נכון להבוקר, טיסות מישראל לטוקיו לא הושפעו מהמצב.

המצב הנוכחי ביפן מדגיש שוב את אתגרי מזג האוויר הקיצוניים בעולם, ככל הנראה בשל ההשלכות של השינויים האקלימיים הגלובליים. בעוד שבאירופה נלחמים בגלי חום ושריפות, אסיה מתמודדת עם סופות שגורמות לנזקים משמעותיים, מה שמעורר מחדש את הצורך בפעולה גלובלית משותפת להתמודדות עם משבר האקלים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:סופהיפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה