עובדות ביהדות

מהי החשיבות הגדולה של זיכוי הרבים?

"ואם היו יודעים בני אדם כמה זוכים בהשיב רשעים מעוון, היו הולכים אחריהם באומץ לב ומשתדלים השתדלות גדולה כמי שרודף אחרי החיים..."

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זיכוי הרבים הוא מצווה גדולה וחשובה. נביא כמה ציטוטים מגדולי ישראל בכל הדורות על המצווה והסגולה הטמונה בזיכוי הרבים.

כתב בעל חרדים (ע"פ הזוהר הקדוש לפרשת תרומה): "ואם היו יודעים בני אדם כמה זוכים בהשיב רשעים מעוון, היו הולכים אחריהם באומץ לב ומשתדלים השתדלות גדולה כמי שרודף אחרי החיים, שהרי הרצון לחיות אין למעלה ממנו, כך הצימאון לקרב רחוקים לעתיד לבוא יהיה עצום כמציאות החיים עצמם".

"ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד"... (דניאל י"ב, ג') – המלמדים דרך ה' לרבים יאירו ככוכבים לעולם ועד (מצודת דוד).

"ואם תוציא יקר מזולל" (ירמיהו ט"ו, י"ט), מפרש רש"י: אם תוציא אדם הגון מאדם רע, שתחזירנו למוטב, "כפי תהיה" – שאני גוזר גזירה ואתה מבטלה.

והוסיף הזוהר הקדוש: ואין שום אחד מבעלי הדינים יכול לשלוט עליו. ובעולם הבא נכנס בי"ב שערים, ואין מי שימחה בידו, וגורם לקיים כל העולמות העליונים והתחתונים. וזהו שבח שעולה בו כבודו של הקב"ה יותר מכל השבחים.

כתב החפץ חיים (סימן רנ"ו): "וכעת נמצא כן בכמה עיירות גדולות חבורות קדושות המיוסדים על השגחת השבת, ואשרי חלקם, כי הם מזכים את הרבים לאביהם שבשמים (לזרזם בסגירת החנויות והדלקת הנרות בזמן), ויזכו עבור זה המתחזקים תמיד במצווה זו לבנים גדולי ישראל, כעין שאמרו חז"ל על אלקנה, כשהיה עולה לרגל בכל שנה, היה מכוון בכל פעם לזרז את ישראל שיזכו גם כן למצווה זו. אמר לו הקב"ה: אתה כיוונת לזכות את ישראל, אני אוציא ממך בן שיזכה את ישראל לפני, וזכה ויצא ממנו שמואל הנביא".

"זה העסק יקר וחשוב מאוד מאוד אצל השם יתברך יותר מכל העבודות שבעולם, כי זה עיקר גדולתו וכבודו של השם יתברך כשהרחוקים מתקרבים אליו" (ליקוטי הלכות).

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:החפץ חייםזיכוי הרבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה