חדשות בארץ

הקבינט יתכנס, גלנט דורש לשנות את ההחלטה על ציר פילדלפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כינוס הקבינט המדיני ביטחוני, היום אחר הצהריים. מרבית השרים מתנגדים לדרישת שר הביטחון יואב גלנט לעסקה "בכל מחיר"

נתניהו וגלנט, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו וגלנט, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) כי יכנס בשעה ארבע אחר הצהריים את חברי הקבינט המדיני -ביטחוני, לדיון בהתפתחויות האחרונות, כולל רצח החטופים בעזה והפיגועים ביו"ש.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב אחרי הבשורה על איתור ששת גופות החטופים: "הקבינט המדיני - ביטחוני חייב להתכנס באופן מיידי ולהפוך את ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי. זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר. חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו בשבי החמאס. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל ראשי ומרצחי החמאס, עד האחרון שבהם".

כוונתו של גלנט להחלטה שהתקבלה שלשום בלילה, בין חמישי לשישי, לפיה ישראל לא תיסוג מציר פילדלפי. ראש הממשלה ושבעה שרים בקבינט הצביעו בעד ההחלטה. שר הביטחון התנגד בטענה שזה עלול לפגוע בעסקה לשחרור חטופים, והוסיף כי "תמיד אפשר לחזור ולפעול בציר". השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נמנע בהצבעה.

נתניהו הגיב לדרישתו של גלנט לשנות את ההחלטה ואמר לגלנט כי הוא מנסה לכפות את עמדתו על עמדת יסוד במשא ומתן, והדגיש שהנחת העבודה של שר הביטחון, לפיה היעדר עסקה יוביל להתלקחות אזורית, אינה נכונה, במיוחד לאחר שהתוכנית קיבלה את אישור האמריקנים. נתניהו טען כי גלנט למעשה מעביר מסר לחמאס שעליהם ללחוץ בנושא פילדלפי כדי שישראל תתקפל.

בחדשות 12 דווח כי גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי "ראש הממשלה השאיר מקום להתגמשות, אבל יש דברים שאסור להסכים להם. הוכח שכאשר מדינת ישראל עומדת על דרישותיה, חמאס מתגמש". לאור המתיחות בין גלנט לנתניהו, הגורמים ציינו כי פיטורי גלנט אינם על הפרק, ואם שר הביטחון יבחר להתפטר, "זה עניין שלו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע בצהריים כי הוא מתכוון "להילחם על חוק עונש מוות למחבלים". לדבריו, "צריך לכבוש עוד שטח בעזה ולהקים התנחלויות יהודיות שם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ הוסיף כי "חמאס רצח את חטופינו בדם קר בדיוק כדי לגרום לנו להיכנע ולקבל את דרישותיו ולאפשר לו לשרוד ולשקם את יכולותיו, ולשוב לתקוף את ישראל כחלק מתוכנית ההשמדה האיראנית. הקבינט לא יאפשר עסקת כניעה שתפקיר את ביטחון ישראל, אלא ינחה את צה"ל ומערכת הביטחון לגבות מחירים כבדים יותר מהחמאס, ומאלה שנותנים לו מחסה ומסתור, ויגביר בעוצמה את המלחמה עד להשמדתו והשבת החטופים. גם ברגעים קשים שקורעים את הלב, השכל והאחריות הלאומית חייבים לגבור ולהוביל את קבלת ההחלטות שלנו".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:השר יואב גלנטבנימין נתניהוֿהקבינט המדיני ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה