חדשות בארץ

בג"ץ: לנמק מדוע הצלב האדום לא יכול לבקר מחבלים בכלא, הממשלה מתנגדת אך שוקלת פשרה

הקבינט החל בדיונים בעקבות צו על תנאי שהוציאו שופטי בג"ץ לבקשת ארגוני שמאל. המל"ל הציע: שופט בדימוס ומשקיפים בינלאומיים יוכלו לבקר בכלא, הצלב האדום לא

מעצר מחבלים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)מעצר מחבלים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

הממשלה צריכה בשבוע הקרוב להגיש תשובתה לבג"ץ, בעקבות צו על התנאי שהוצא על ידי השופטים, המחייב את הממשלה לנמק מדוע אסור לצלב האדום לבקר את מחבלי הנוח'בה העצורים בישראל.

היום (ראשון) נודע, כי בדיון האחרון שהתקיים בקבינט המדיני – ביטחוני בשבוע שעבר, הציע המל"ל כי שופט ישראלי בדימוס, ומספר משקיפים בינלאומיים, ולא נציגי הצלב האדום, יבקרו בבתי הכלא ויכינו דו"ח על מצב הכלואים, בעיקר כדי להוכיח שתנאי המעצר עומדים בקריטריונים הבינלאומיים.

בדיון האחרון בקבינט 11 שרים הצטרפו לפנייה של ח"כ אורית סטרוק לראש הממשלה בנימין נתניהו, לא לאפשר ביקורי הצלב האדום את הנוח'בות, לפני שיבקרו את כל חטופינו בעזה.

בג”ץ הוציא לפני שבוע צו על תנאי למדינה, בדרישה לנמק מדוע נציגי הצלב האדום אינם יכולים לבקר מחבלים שנתפסו ברצועת עזה וביהודה ושומרון. בנוסף, בצו הביניים שפורסם על ידי בג”ץ נכתב כי על המדינה “ליתן טעם מדוע לא יימסרו לוועד הבינלאומי של הצלב האדום פרטים באשר לכלל האסירים והעצורים הפלסטינים מרצועת עזה ומהגדה המערבית המוחזקים במשמורת הצבא ושירות בתי הסוהר”.

הצו התקבל בעקבות עתירה שהוגשה על ידי מספר ארגוני “זכויות אדם” בשמאל הקיצוני, בהם האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט וארגון גישה.

כזכור, לאורך השנים אנשי הצלב האדום הורשו לבקר בבתי הכלא, אך מאז השבעה באוקטובר הוחלט על עצירת הביקורים, בשל העובדה שהצלב האדום אינו מורשה לבקר את החטופים ברצועת עזה.

לצד העתירה של ארגוני השמאל, ארגון "בצלמו" הגיש עתירה בשם עשרה בני משפחות חטופים ועשרות הורים שכולים נפגעי השבעה באוקטובר – בקשה להצטרפות כצד להליך. בבקשה נכתב, בין היתר, כי האיסור על ביקורי הצלב האדום מלחיץ את המחבלים ויכול לזרז את עסקת החטופים. בנוסף נטען בעתירה, כי הדבר יפגע באופן קשה ביותר בביטחון ישראל במספר מישורים ויש לעשות הכל למנוע זאת.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:מחבלי נוח'בהעתירה לבג"ץהצלב האדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה