חדשות בעולם

דיווח מטריד בארה"ב: אם תיבחר, האריס עשויה לשקול הגבלת יצוא הנשק לישראל

התקשורת האמריקנית לא חושפת את מקור הטענה, אבל דיווחה כי קמלה האריס תדגיש את תמיכתה בהקמת מדינה פלסטינית. משרדה: "סגנית הנשיא לעולם לא תותיר את ישראל בלי היכולת להגן על עצמה"

הבית הלבן (תמונה: שאטרסטוק)הבית הלבן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח היום שהמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, סגנית הנשיא המכהנת קמלה האריס, עשויה לבחון הטלת הגבלות על חלק מהסיוע הצבאי לישראל, אם תיבחר לנשיאות.

לפי הדיווח בעיתון האמריקני, למרות התמיכה הפומבית שהעניקה עד כה לישראל, בשיחות פנימיות שקיימה סגנית הנשיא עם מקורביה, ועם אישים שעתידים להשתבץ בממשל, היא התבטאה באופן מפורש לגבי הצורך במדינה פלסטינית.

עד כה האריס סירבה ללחצים מהתנועה הפרו-פלסטינית בארה"ב להודיע שתפסיק את הסיוע לישראל לנוכח המלחמה בעזה, ובתגובה לדיווח בעיתון האמריקני האריס הדגישה את תמיכתה בישראל.

לשכתה מסרה כי "סגנית הנשיא הבהירה שהיא תמיד תדאג לכך שלישראל תהיה את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מאיראן ושלוחותיה. סגנית הנשיא לעולם לא תותיר את ישראל בלי היכולת להגן על עצמה".

האריס העלתה היום ברשת x תמונה שלה בדיון עם הנשיא ג'ו ביידן ובכירים בממשל. בפוסט כתבה: "בדיון העוסק בהתפתחויות במזרח התיכון. מחויבים לביטחונה של ישראל. נערכים להגן עליה מול איראן ושלוחיה וגם עובדים על הורדת המתיחות באזור, כדי למנוע עימותים".

כמו כן דווח בארה"ב, כי המועמד לשמש כיועץ לביטחון לאומי הוא פיל גורדון. הוא שירת בעבר במספר תפקידים הקשורים למדיניות חוץ, בממשלות של הנשיאים לשעבר ביל קלינטון וברק אובמה. בשנים האחרונות הוא משמש כיועץ לביטחון לאומי של סגנית הנשיא האריס.

לפני תחילת הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה בסוף אוקטובר, גורדון טען שהאסטרטגיה הצבאית הישראלית לא תעבוד, ומהרגע הראשון שאל איך המבצע הצבאי יוביל לפתרון שתי המדינות ביום שאחרי המלחמה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:סיוע לישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה