חדשות בעולם

הבלוגר האיראני "לעג" לחמינאי ויישב 12 שנה בכלא

בית המשפט גזר עונש כבש על  חוסיין שנבהזאדה, שבסך הכל הגיב ב"נקודה" לציוץ של המנהיג העליון של איראן. הוא הואשם בשיתוף פעולה עם ישראל. בעבר ביקר רבות את הממשל האיראני

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

בית המשפט האיראני גזר עונש מאסר של 12 שנים על הבלוגר חוסיין שנבהזאדה, שנעצר בחודש יוני בעקבות פרסום תגובה למנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי.

הציוץ של שנבהזאדה כלל נקודה אחת בלבד, אך זכה לתשומת לב נרחבת יותר מהציוץ המקורי של חמינאי, מה שהוביל למעצרו.

על פי עורך דינו, שנבהזאדה נידון לתקופות מאסר שונות עבור עבירות של "תעמולה פרו-ישראלית", "העלבת קדושת האסלאם", "הפצת שקרים" ברשתות החברתיות ו"תעמולה נגד המשטר". עורך דינו טען שההאשמות הללו מבוססות על ראיות שנויות במחלוקת, כולל תמיכה באסירים פוליטיים אחרים והבעת דעות נגד הממשל.

לאחר מעצרו בחודש מאי, חשבונו ברשת החברתית הושבת, מהלך שככל הנראה בוצע כדי למנוע שימוש לרעה בו מצד הרשויות. המקרה עורר סערה ברשתות החברתיות, כאשר שמו של שנבהזאדה הופיע ברשימות הנושאים הפופולריים בשפה הפרסית.

במהלך השנים האחרונות, שנבהזאדה ביקר רבות את הממשל האיראני. מעצרו הנוכחי וההאשמות שהופנו נגדו כוללות גם טענות מצד כלי תקשורת הקשורים למשמרות המהפכה כי הוא היה בקשרים עם המודיעין הישראלי. משפחתו הכחישה את ההאשמות הללו כלא מבוססות, והצביעה על כך שכתב האישום הוגש במהירות יוצאת דופן וללא ייצוג משפטי.

המעצר והעונש הקשורים לציוץ שפרסם שנבהזאדה עוררו דיון ציבורי רחב על מגבלות חופש הביטוי באיראן, וגררו תגובות זעם ממספר דמויות בינלאומיות, כולל של השחמטאי גארי קספרוב.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אירןעלי חמינאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה