חדשות בעולם

עונש חדש בברזיל: מי שיפתח טוויטר, יספוג קנס של 9,000 דולר

בעקבות סכסוך עם אילון מאסק, המדינה אסרה על הורדת הפלטפורמה ולא מאפשרת לגשת אליה. הטענה: אילון מאסק מתעלם מחוקי המדינה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשלת ברזיל החלה להגביל את הגישה לרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) והודיעה שמשתמש שינסה לעקוף את ההחלטה החדשה ייקנס באלפי אירו. ההחלטה הזאת יצאה לפועל ביום שבת, בשל סכסוך מתמשך עם הבעלים אילון מאסק. משתמשים רבים דיווחו שהפלטפורמה אינה זמינה באינטרנט, והאפליקציה אינה ניתנת להורדה במדינה. המהלך מגיע לאחר שמאסק סירב למנות נציג רשמי מטעם X בברזיל, כפי שדרש בית המשפט.

השופט העליון אלכסנדר דה מוראס, שעמד בראש המאבק, הורה על חסימת הרשת החברתית לאחר שהחברה לא עמדה באולטימטום שהוצב לה ביום רביעי למנות נציג תוך 24 שעות. בנוסף, כל משתמש שינסה לעקוף את החסימה באמצעות VPN ייקנס בסכום של 9,000 דולר ליום.

הוראת החסימה הופעלה בשעות הלילה המאוחרות של יום שישי, כאשר ספקי האינטרנט בברזיל קיבלו הנחיה מהרגולטור הלאומי לתקשורת, אנאטל, לנתק את הגישה לרשת. דה מוראס הביע ביקורת חריפה על מאסק וטען כי האחרון מתעלם מחוקי המדינה ומתנהג כישות בינלאומית שאינה כפופה לרשויות המקומיות.

מנכ"לית X הביעה צער על ההחלטה הברזילאית, והצהירה כי היא פוגעת במשתמשי הפלטפורמה, במיוחד בברזיל – אחד השווקים המרכזיים עבור הרשת. היא רמזה על כך שהחלטת בית המשפט נובעת מלחץ פוליטי להפסיק את פעילות הרשת החברתית במדינה.

הצעדים של ברזיל כלפי X מגיעים לאחר מספר מקרים קודמים שבהם הפלטפורמה נדרשה לצנזר תכנים ולהשבית חשבונות של משתמשים. בין אלו שנחסמו נמצאים מחוקקים המזוהים עם מפלגתו של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונרו, וכן פעילים שהואשמו בהפצת דיסאינפורמציה. מאסק, מנגד, טוען כי הוא פועל למען חופש הביטוי ואינו מוכן לשתף פעולה עם ניסיונות צנזורה של ממשלות.

בתגובה לחסימה, משתמשים רבים בברזיל החלו לחפש חלופות אחרות לרשת החברתית. רבים מתושבי ברזיל רבים בוחרים לעבור לפלטפורמות כמו ת'רדס כדי להמשיך להביע את דעותיהם.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:ברזילטוויטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה