דיכאון וחרדות

איך להתמודד עם עצבות ודיכאון? התשובה המפתיעה של הרבי מלובביץ'

הרבי מלובביץ' מלמד אותנו איך להיפטר ממחשבות שליליות ולחיות בשמחה מתמדת, עם עצות פשוטות ויישומיות שתוכלו להתחיל ליישם כבר היום

אא

כשמצבי רוח ירודים או תחושות דיכאון מתגנבים לחיינו, הם יכולים לעיתים להרגיש כמו ענן כבד שמאפיל על הכל. זהו מצב שבו המחשבות השליליות מתרוצצות ואינן מניחות לנו.

באתר "בית חב"ד" מובאת תשובתו של הרבי מלובביץ' לאישה שנכנסה לדיכאון פתאומי.

כה לשון המכתב:

"קיבלתי את שני המכתבים שלך, אבל גם במכתב השני אינני מוצא מהו היסוד ומה גרם להעדר השמחה שלך, ומדוע את כותבת שלפתע פתאום החלו תחושות אלו.

כיוון שאין לכך (לדיכאון) כל יסוד, הוא גם לא דבר בר קיום. ועל כך אפשר לומר את מה שנאמר על הקקיון של יונה:

בין לילה היה, ובין לילה אבד.

מה שחשוב הוא שלא להתמקד במחשבות דיכאוניות. מחשבות כאלו הם גם מנוגדות לטבעו של האדם, וגם מנוגדות לדברי התורה. התורה נקראת בשם "תורת חיים", והיא דורשת מכל אחד ואחת לעבוד את השם יתברך בשמחה, ועבודת השם יכולה וצריכה להיעשות בכל רגע ורגע מחיי האדם.

בוודאי את יודעת, גם מניסיונך האישי, שכאשר לפעמים קשה להתמודד עם מצב רוח מסוים, הדרך הטובה ביותר להתמודד עמו היא לא להילחם בו אלא להסיח את הדעת ולהתעסק בדברים אחרים ובמחשבות אחרות.

הסיסמה הכללית להתמודדות היא מה שנאמר בפסוק: "האלוקים עשה את האדם ישר, והמה ביקשו חשבונות רבים". אם כן, החשבונות הרבים והמחשבות הלא טובות באים מה"המה", כלומר מבני האדם, והבחירה נמצאת בידם לבטל אותן.

וכיוון שאת שאלת בעצתי, אסיים בעצה:

הסיחי את דעתך מכל החישובים וחשבונות הנפש למיניהם, ופלסי את דרכך בחיים מתוך אמונה בבורא העולם. זכרי כי ההשגחה הפרטית מלווה את כל אחד ואחת מאיתנו כולנו על כל צעד ושעל, ולא רק בדברים הנחשבים לדברים גדולים בעינינו, אלא בכל פרט ופרט בחיים. כידוע, זהו אחד מיסודות תורת הבעל שם טוב המוסברת בארוכה בתורת חסידות חב"ד.

אחכה לבשורות טובות", מסיים הרב את מכתבו.

הדברים של הרבי מלמדים אותנו שיעור חשוב באמונה ובחיים. ההשגחה הפרטית מלווה אותנו בכל צעד ושעל, ולא רק בדברים הגדולים בעינינו, אלא גם בפרטים הקטנים ביותר. לכן, כאשר מתעוררות מחשבות שליליות או תחושות דיכאון, חשוב לזכור שהן חולפות ואין להן קיום ממשי. הדרך להתמודד היא להסיח את הדעת ולמקד את המחשבות באמונה ובשמחה. נלך בדרכו של הרבי ונפנה את מחשבותינו לחיוביות, מתוך אמונה בהשגחה פרטית. 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:דיכאוןהרבי מלובביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה