חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: הנשיא מגבש "הצעה סופית" לישראל ולחמאס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יכנס היום דין מיוחד עם בכירי הממשל העוסקים בתיווך בין ישראל לחמאס. ההצעה שתונח לצדדים מוגדרת "להיות או לחדול". חמאס הודיע: "ללא נסיגה מהצירים, אין עסקה"

נשיא ארה"ב, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נשיא ארה"ב, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח היום (שני) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לקיים במהלך היום דיון מיוחד, בהשתתפות בכירי הממשל העוסקים בתיווך בין ישראל לחמאס. על הפרק: גיבוש הצעה סופית לישראל ולחמאס, המוגדרת "להיות או לחדול". המטרה: סיום המלחמה בעזה ושחרור החטופים הישראליים.

על פי הדיווח, גיבוש ההצעה, הגשתה לצדדים וקיום הדיונים עליה, עשויים להימשך מספר שבועות. בממשל "נלחצו" בעקבות רצח ששת החטופים הישראליים ביניהם האמריקני-ישראלי הרש גולדברג-פולין. אנשי ביידן, ובמיוחד אנשיה של המועמדת לנשיאות קמלה האריס, חוששים שאם המלחמה לא תסתיים והם לא יצליחו לשכנע את ישראל לסיימה, זה ייפגע בסיכויי הדמוקרטים לנצח בבחירות.

העיתון ציין כי ביידן סבור כי אם הצדדים לא יקבלו את ההצעה החדשה, על ארה"ב להפסיק את מאמצי התיווך.

מהבית הלבן נמסר כי היום ייפגשו ביידן וסגניתו קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, עם צוות המשא ומתן בחדר המצב בבית הלבן, כדי "לדון במאמצים לקדם עסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים".

בתוך כך, בני משפחות החטופים האמריקנים קיימו הלילה (בין ראשון לשני) שיחה וירטואלית עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, ושליחו של ביידן למזרח התיכון ברט מקגורק. לפי המשפחות, סאליבן אמר להם כי הימים הבאים הם "קריטיים לשחרור החטופים" - בהם שבעת האמריקנים שעדיין מוחזקים בשבי חמאס. "הבית הלבן שבור לב מהמעשה חסר ההיגיון והאכזרי הזה של חמאס", אמר להם סאליבן, שגם גם חזר על דבריו של הנשיא ביידן כי הממשל יפעל מסביב לשעון להבטחת עסקה שתביא לשחרור החטופים.

בפגישה הוירטואלית השתתפו עדי ויעל אלכסנדר, הוריו של החטוף עידן אלכסנדר; יהודה ביינין, אביה של החטופה המשוחררת ליאת אצילי; רובי וחגית חן, הורים של החייל החטוף שנרצח איתי חן; ג'ונתן דקל-חן וג'יליאן קיי, אביו ואימו החורגת של החטוף שגיא דקל-חן; ליז הירש נפתלי, דודתה של הילדה אביגיל עידן ששוחררה; רונן ואורנה נאוטרה, הוריו של החייל החטוף עומר נאוטרה; בני משפחתם של החטוף קית' סיגל והחטופה ששוחררה אביבה סיגל; וכן בני משפחתם החטופים שנרצחו גד חגי וג'ודי ויינשטיין.

כמו כן, שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. מהפנטגון נמסר כי אוסטין ביקש מגלנט "להעביר את תנחומיו העמוקים" למשפחות ששת החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה, ואת זעמו על "הוצאתם להורג המרושעת, הבלתי חוקית והבלתי מוסרית בידי חמאס".

סגן מנהיג חמאס בעזה, חליל אל-חיה, אמר אמש לרשת "אל-ג'זירה" הקטארית כי "ללא נסיגה ישראלית מציר פילדלפי, פרוזדור נצרים ומעבר רפיח לא תהיה עסקה".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:ג'ו ביידןעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה