חדשות בארץ

בית הדין לעבודה: "השביתה פוליטית. לסיימה לאלתר"

כשלה השביתה עליה הכריזה ההסתדרות כאקט מחאה על אי קיום עסקה לשחרור חטופים. בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה ודחה בקשה של ההסתדרות לסיימה הערב

בר דוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)בר דוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

השופטת הדס יהלום, נשיאת בית הדין לעבודה בבת ים, הורתה בצהריים (שני) על הפסקת השביתה עליה הכריזה אמש ההתסדרות. בהחלטתה כתבה בין היתר כי "לאחר ששמעתי את עמדות הצדדים ועיינתי בחומרים שהוגשו לתיק, ניתן בזאת צו מניעה ארעי נגד השביתה שהוכרזה, באופן שהשביתה תסתיים היום בשעה 14:30.

השופטת הוסיפה: "השביתה פוליטית, אין קשר בין הרג החטופים לכלכלה". היא דחתה בקשה של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, לאפשר את המשך השביתה עד לשעה 18:00.

השופטת דנה תחילה בעתירה שהוגשה על ידי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. המדינה דרשה להכריז על השביתה כבלתי חוקית, שכן אינה נוגעת לסכסוך עבודה במשק, או לעובדים המיוצגים על ידי ההסתדרות.

בנוסף, השופטת שמעה עתירה נוספת שהוגשה נגד השביתה, על ידי פורום "גבורה" של המשפחות השכולות. בדיון ציינה יהלום כי היא מצפה שההסתדרות תקצר את השביתה עוד יותר, ומעבר לתגובתו של בר דוד. "לא נתווכח אם השביתה הזאת היא פוליטית או לא. אנחנו מצפים להצהרה של ההסתדרות שהשביתה תתקצר לפני 18:00. חשוב שיהיה פה מסר. אפשר לצאת מהדיון הזה בהסכמה, ומגיע לנו אזרחי המדינה שלא יהיה פה פסק דין".

עוד אמרה השופטת כי "השביתה כבר עשתה את האימפקט שלה ויצרה כאוס במשק, בואו תודיעו שהשביתה תהיה רק עד 14:00".

בעתירה של המדינה נכתב כי "לבקשת שר האוצר וראש הממשלה בית הדין הנכבד מתבקש בזאת להוציא מלפניו סעד ארעי ו/או זמני דחוף שיקבע כי השביתה הפתאומית עליה הכריז יו"ר הסתדרות העובדים הכללית, מר ארנון בר דוד, בנוגע לכלל עובדי המדינה, איננה שביתה למטרות של סכסוך עבודה קיבוצי וככזו היא שביתה פוליטית, ויורה להימנע משביתה זו".

החלטת השופטת תוביל ככל הנראה למחיקת עתירה נוספת, שהוגשה נגד השביתה לבג"ץ, על ידי פורום "תקווה" ומשפחות נוספות.

עשרות רשויות הודיעו אמש כי לא יתמכו בשביתה של ההסתדרות. עם זאת, בנתב"ג הופסקו הטיסות היוצאות והן נדחו בשלב ראשון עד הערב. בתי החולים, להוציא את זיו והמרכז הרפואי לגליל, שהוחרגו, פעלו במתכונת שבת. חטיבות הביניים פעלו עד השעה 11:45.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, בתגובה להחלטה: "בית הדין קיבל את עמדתנו וקבע שהשביתה של ההסתדרות היא פוליטית ובלתי חוקית. עובדי ישראל שהתייצבו היום לעבודה בהמוניהם הוכיחו שנגמרו הימים של הפנקס האדום שמשעבד את העובדים לצרכים פוליטיים. לא ניתן לפגוע בכלכלה הישראלית ולשרת בכך את האינטרסים של סינוואר והחמאס".

בהמשך להחלטת בית הדין לעבודה, בר דוד מסר: "אנו חיים במדינת חוק ומכבדים את החלטת בית המשפט, אי לכך אני מנחה את כולם לשוב לעבודה בשעה 14:30. חשוב להדגיש כי שביתת ההזדהות הייתה מהלך חשוב ואני עומד מאחוריו. על אף הניסיונות לצבוע את הסולידריות בצבעים פוליטיים, מאות אלפי אזרחים ואזרחיות הצביעו ברגליים". הוא הוסיף: "אני מודה לכל אחת ואחד מכם – הוכחנו שלגורל החטופים אין ימין ואין שמאל, יש רק חיים או מוות, ולא נאפשר הפקרה של החיים".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:בית הדין לעבודהארנון בר דודשביתה במשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה