חדשות בעולם

מונגוליה: לא נמלא אחר ההוראה לעצור את פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יגיע מחר לביקור במונגוליה, מדינה שמכירה בהחלטות בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. הממשלה המקומית הודיעה כי לא תענה לבקשה לעוצרו

פוטין (צילום: shutterstock)פוטין (צילום: shutterstock)
אא

ממשלת מונגוליה הודיעה כי לא תיעתר לבקשת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ולא תעצור את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שיגיע מחר לבקר במדינה. כך דווח היום (שני) ברשת בלומברג.

מונגוליה מפרה בכך את הצו הבינלאומי שהוצא נגד פוטין, למרות שהיא מדינה המכירה בסמכות בית הדין הבינלאומי. כזכור, כנגד פוטין הוצא צו מעצר בינלאומי בחודש מרץ 2023, ומיוחסות לו עבירות של "חטיפה והעברה בכפייה של ילדים מאוקראינה לרוסיה".

פוטין חשש תחילה לבקר במדינה, אולם קיבל הבטחה שלא יינקטו נגדו צעדים, כפי שדרש בית הדין בהאג. באוקראינה ובמערב קראו היום למונגוליה לכבד את צו המעצר הבינלאומי, ולעצור את פוטין אם אכן יגיע לשם. התובע הכללי של אוקראינה קרא למונגוליה לעצור את פוטין, וגם דובר בית הדין הפלילי בהאג קרא לה לעשות זאת.

ביקורו של פוטין במונגוליה נועד, על פי הקרמלין, לנסות לדם שיתוף פעולה בין רוסיה למדינות נוספות, במספר תחומים. על פי הדווח בבלומברג במסגרת הביקור במונגוליה צפוי פוטין לעסוק בין היתר בפרויקט צינור הגז "סיביר 2", שעובר בשטח מונגוליה. בנוסף, הוא צפוי לדון בתוכנית להנחת צינורות נפט - מרוסיה לסין - במקביל לפרויקט "סיביר 2". הסיבה הרשמית שנמסרה לביקור היא אירועים לציון 85 שנה לקרבות חלקין גול בין הצבא האדום והצבא היפני על אדמת מונגוליה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:ולדימיר פוטיןבית הדין הבינלאומי בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה