סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: פרידה כואבת מהירש גולדברג-פולין הי"ד

הירש הובא למנוחות בדיוק כשהתחיל חודש אלול, חודש של תיקון ושיפור. העיר ירושלים שמעה ברגעים האלה הספדים של התעוררות, מילים לחודש התשובה

הירש גולדברג-פולין הי"דהירש גולדברג-פולין הי"ד
אא

רבבות הגיעו להלוויה של הירש גולדברג-פולין הי"ד, שנרצח בשבי על ידי חמאס.

"הירש וענר מתאחדים לנצח", אמר ג'ון, האבא של הירש, על ענר שפירא ועל חברו הירש. ואז פנה להורים של ענר: "יש סמליות בעובדה שרק סיימתם לומר קדיש על ענר, והיום אנחנו מתחילים לומר קדיש על הירש. שנה אחת לא מספיקה כדי לקדש את שני הנערים המיוחדים האלה. להם מגיעות שנתיים רצופות".

ג'ון המשיך: "כשאמרנו לו בגיל 7 שאנחנו עושים עלייה מארצות הברית לישראל, אמרנו לו שהשם הירש מאתגר את הישראלים. אולי נקרא לך צבי, הצענו לו, זו אותה המשמעות. אבל הירש אמר בביטחון: אני הירש, והישראלים יתמודדו עם זה".

בסוף, השם שלו הפך מפורסם בכל העולם כולו. רייצ'ל וג'ון לא החזירו אותו הביתה, אבל הירש נכנס למיליוני בתים בעולם.

"קרוב משפחה שלי הזכיר לי שאחד ההסברים לשם פולין הוא: פועל ישועות", אמר ג'ון. "אולי זו הסיבה שיש לנו במשפחה רופא, רב ורוקח. מקצועות של ריפוי. הירש, היית פועל ישועות. מאז 7/10 הפכת לסמל גלובלי, עולמי. הבוקר ראיתי וידאו מניו יורק, של אנשים שאוהבים אותך. הקהל שר 'אני ואתה נשנה את העולם'. תמשיך לפעול מלמעלה".

ואז דיברה רייצ'ל. כתמיד, היא מדברת אל אנשים ואל אלוקים, אל העולם הזה ואל העולם הבא. "אני רוצה לעשות פה, קודם כל, הכרת הטוב. אני רוצה להודות לאלוקים לפני כולכם על כך שנתן לי את המתנה הזו ל-23 שנה. היה לי את הכבוד הגדול להיות האימא של הירש. אני רוצה לקחת את הרגע הזה כדי להודות".

בהמשך פנתה להמונים בארץ ובעולם שהיו לצידה: "תודה לכל האנשים שהתפללו, דאגו, עשו, בישלו, חיבקו, כשלא יכולנו לעשות זאת לבד. אני מודה לכם ואני מתנצלת בפניכם, כי אנחנו נצטרך עזרה גם כעת, בפרק ב'. אני מתחננת, אל תעזבו אותנו עכשיו. אנחנו לא נתנו לכם כלום בחזרה, ואתם נתתם לנו כל כך הרבה, כבר 11 חודשים". נדמה לי שכל מי שהקשיב רצה לומר לה: זה לא נכון, רייצ'ל. אתם נתתם לנו כל כך הרבה".

ואז פנתה להירש, ישירות: "אני מבקשת את העזרה שלך. הדאגה שלנו הופכת כעת לאבל, וזה סוג חדש של צער. אני מתחננת, הירש, תעשה מה שאתה יכול לעשות כדי שהאור שלך יזרח עליי, על אבא, על ליבי ועל אורלי. תיתן לנו מלמעלה רפואה וחוסן, כדי שנוכל לקום שוב. שאלוקים יברך אותנו שיום אחד, נשמע צחוק ונביט בעצמנו ונאמר: 'זה אנחנו, ואנחנו בסדר'. אתה תמיד תהיה איתנו כמקור של אהבה וחיות, אתה תהפוך לכוח-העל שלנו.

"ילד מתוק, תמשיך במסע שלך. סוף סוף, סוף סוף, אתה חופשי. אני אוהב אותך ואתגעגע אליך בכל יום. אתה פה בתוך הלב שלי, אני יודעת, אני רק צריכה ללמד את עצמי להרגיש אותך בדרך אחרת".

תנחומים למשפחת גולדברג-פולין ולכל אוהביה. הירש הובא למנוחות בדיוק כשהתחיל חודש אלול, חודש של תיקון ושיפור. העיר ירושלים שמעה ברגעים האלה הספדים של התעוררות, מילים לחודש התשובה.

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:סיון רהב מאירחטופיםחרבות ברזלהירש גולדברג-פולין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה