לומדים מוסר

ההזדמנות הנדירה של ראש חודש אלול: אל תפספסו

הסוד המדהים של חודש אלול: כך השם פותח לנו דרך לתשובה אמיתית - גלו מה רבי לוי יצחק מברדיצ'ב אומר על הכוח המיוחד של הזמן הזה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"בראש חודש אלול השם יתברך מגלה אלוקותו ומלכותו לנשמת ישראל, וכי הוא מנהיג את כל העולמות בחסדו הגדול, וישראל עם קדושו ממליכים עול מלכותו עליהם. וזה 'הנותן בים דרך' - זה ראש חודש אלול".

מקור: רבי לוי יצחק מברדיצ'ב, קדושת לוי.

 

משמעות הציטוט

רבי לוי יצחק מברדיצ'ב מסביר את משמעות ראש חודש אלול, זמן מיוחד שבו מתגלה האלוקות והמלכות של השם יתברך לנשמות עם ישראל. באלול, מתחיל זמן של חשבון נפש והכנה לקראת הימים הנוראים (ראש השנה ויום כיפור), ובתקופה זו השם מגלה את חסדו הגדול ומשפיע מלכותו על כל העולמות.

הפסוק מישעיהו "הנותן בים דרך" מתייחס ליכולת של השם לפלס דרך אפילו במקומות שנראים בלתי עבירים – כמו הים. כך גם בראש חודש אלול, השם פותח לנו דרך לתשובה ולתיקון, גם אם הדרך נראית קשה או בלתי אפשרית. עם ישראל, מתוך הכרת הגדולה האלוקית והמלכות שלו, מקבל על עצמו מחדש את עול מלכות שמיים, וראש חודש אלול הוא הזמן שבו אנו מתחילים את העבודה הזו, כשהשם מראה לנו את הדרך בחסדו הגדול.

 

כמה מילים על המחבר

רבי לוי יצחק מברדיצ'ב (א' בסיון ה'ת"ק - כ"ה בתשרי ה'תק"ע), מגדולי האדמו"רים החסידיים, מחבר הספר קדושת לוי. ידוע בכינויו סנגורם של ישראל. היה ידוע בגדלותו בתורה, הן בנגלה והן בנסתר, ועמד בראשות ישיבה שבה נלמדה תורת הנגלה. בנוסף לכך, היה ידוע בצדקתו וקדושתו והתלהבותו הגדולה בעבודת ה'. יותר מכל היה ידוע בתואר "סניגורן של ישראל" עקב האהבת ישראל שלו ודרכו המיוחדת ללמד זכות על כל יהודי - גם על חוטא ופושע - ולסנגר עליו לפני הבורא.

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:אלולרבי לוי יצחק מברדיצ'בקדושת לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה