מעניין

האיש הבודד בעולם: כך חי סמואל בן ה-67 בסיביר

סיביר, אחד האזורים הפראיים והמבודדים ביותר בעולם, הוא ביתו של "האיש הבודד בעולם" - סמואל, שבחר לחיות לבדו בתנאים הקיצוניים של הטבע המקפיא. סיפורו מעורר השראה ומעלה שאלות על בדידות, חופש, והישרדות

אילוסטרציה. בתמונה הקטנה: סמואלאילוסטרציה. בתמונה הקטנה: סמואל
אא

בעידן שבו אנחנו מחוברים אחד לשני באמצעות טכנולוגיה ורשתות חברתיות, הרעיון של בידוד מוחלט הוא כמעט בלתי נתפס. עם זאת, ישנם אנשים שבחרו לנתק את עצמם לחלוטין מהחברה ולהתמודד עם איתני הטבע בצורה אמיצה. אחד מהאנשים הללו הוא סמואל בן ה-67, הידוע בכינויו "האיש הבודד בעולם", שחי באחד מהאזורים המבודדים והקשים ביותר בעולם – סיביר. סיפורו של סמואל הוא תמצית החופש המוחלט וההתמודדות האנושית עם הטבע במלוא עוצמתו.

חיים בבידוד מוחלט

סמואל התפרסם כמי שחי לבדו בסיביר, אחד האזורים היותר קשים לחיים על פני כדור הארץ. תנאי החיים בסיביר הם אכזריים במיוחד, עם חורפים שבהם הטמפרטורה צונחת לעשרות מעלות מתחת לאפס, ותקופות של חושך כמעט מוחלט שנמשך חודשים. באקלים הזה, רק מעטים מסוגלים לשרוד, וסמואל הצליח לא רק לשרוד, אלא גם להסתגל לאורח חיים שכזה לאורך שנים רבות.

הסיפור של סמואל נחשף לעולם דרך דיווחים מפוזרים ועדויות נדירות. לא הרבה ידוע על עברו או על הסיבות שהביאו אותו לבחור באורח החיים הזה. אך מה שכן ברור, הוא שההחלטה לחיות כך לא נבעה מצורך כלכלי או מחוסר ברירה, אלא מבחירה מודעת לחיים רחוקים מכל מה שמוכר לנו כחברה. סמואל בנה לעצמו בקתה פשוטה באמצע יערות הטייגה, מקום שבו הוא חי לבד, בלי קשר לעולם החיצון.

אומנות ההישרדות בטבע

החיים בסיביר דורשים יכולת הישרדותית יוצאת דופן. סמואל נאלץ להתמודד עם איתני הטבע ללא עזרה חיצונית. הוא ניזון מציד ודיג, מגדל לעצמו יבולים קטנים בעונת הקיץ הקצרה, ומתקיים ממינימום צרכים חומריים. במהלך החורף, כאשר הטמפרטורות יכולות לרדת מתחת למינוס 50 מעלות צלזיוס, הוא נאלץ לסמוך על היכולת שלו לבנות מחסה ולהבעיר אש כדי לשרוד את הקור העז.

בסרט דוקומנטרי שהופק על חייו, אמר סמואל: "ראיתי דובים רבים עוברים ליד הבית שלי. הם מסתובבים סביב הבית שלי. הכלבים שלי תמיד נובחים. תודה לאל שהם לא נכנסים פנימה. הם עלולים להיות מאוד מסוכנים, אבל לא אכפת להם ממני, אנחנו כמו שכנים".

בנוסף לתנאי החיים הקשים, סמואל מתמודד עם בדידות מוחלטת. ללא קהילה או משפחה, הוא חי את חייו הרחק מהסיביליזציה. רבים מאיתנו מתקשים לדמיין חיים ללא כל אינטראקציה חברתית, אך עבור סמואל, הבדידות הזו הפכה לדרך חיים. יש מי שיראה בכך עונש, אך עבורו זהו אורח חיים שבו הוא מוצא שלווה ושקט פנימי.

המשמעות של בדידות מבחירה

סיפורו של סמואל מציב בפנינו שאלות על משמעות הבדידות והבחירה בחיים מנותקים. מדוע אדם בוחר לחיות כך? האם זהו ניסיון להתרחק מחברה שהוא לא מוצא בה מקום, או שמא זהו חיפוש אחר חופש מוחלט? יש מי שרואה בבחירה של סמואל ביטוי לחופש האולטימטיבי – חיים הרחק מכל תכתיבי החברה, ללא תלות באיש או בדבר.

אך לצד החופש הזה, קיימת גם השאלה של ההשפעה הפסיכולוגית של בדידות מוחלטת. כיצד מתמודד אדם עם חוסר מוחלט של קשר אנושי? האם יש לכך מחיר? ואולי דווקא ההתרחקות הזו מאפשרת לו להגיע להבנה עמוקה יותר על עצמו ועל העולם סביבו?

אמונה

סמואל החל להתקרב לדת לאחר שעבר לחיות בבידוד והוא אומר שהוא מתפלל לאלוהים שיעזור לו בכל פעם שהוא יוצא מביתו: "אלוהים שלי, בבקשה עזור לי. כשאני הולך לכפר, בבקשה עזור לי למצוא קצת אוכל".

האיש הבודד בעולם

סמואל, "האיש הבודד בעולם", הפך לסמל של כוח הרצון האנושי ושל ההתמודדות עם הטבע הקיצוני ביותר. סיפורו מעורר השראה וגם מעלה שאלות על הכוחות שמניעים אותנו כבני אדם. הבחירה שלו לחיות לבד בסיביר יכולה להיראות בעיני רבים כצעד קיצוני או בלתי מוסבר, אך היא מהווה תזכורת לכך שלכל אדם יש את הדרך שלו לחפש משמעות וחופש.

סיפורו של סמואל הוא סיפור של בחירה, של חופש משעבוד, ושל התמודדות עם הבדידות והטבע. בעידן שבו אנחנו מוקפים בטכנולוגיה ובאנשים, החיים של סמואל נראים כמשהו מתוך אגדה רחוקה, אך הם גם תזכורת חיה לכך שישנם אנשים שבוחרים להתרחק מהכול ולחיות לפי הכללים שלהם בלבד. סמואל אולי חי רחוק מהעין הציבורית, אבל הסיפור שלו גורם לנו לחשוב על המשמעות של בדידות, חופש, והקשר שלנו לעולם שסביבנו.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:מענייןסיביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה