חדשות בעולם

המהלך שמכעיס את נאט"ו: ארדואן מחזק קשריו עם איראן

טורקיה הגישה בקשה להצטרף לברית מדינות ה-BRICS, בו חברות רוסיה, איראן, ברזיל ודרום אפריקה. זאת, למרות שהיא חברה בברית נאט"ו

ארדואן (תמונה: שאטרסטוק)ארדואן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

רשת בלומברג האמריקנית דיווחה היום (שלישי) כי טורקיה, החברה בברית נאט"ו, הגישה בקשה להצטרף לקבוצת מדינות ה-BRICS, המוכרת גם בשם ברית המדינות המתפתחות. בקבוצה זו חברות בין היתר רוסיה, איראן, סין, דרום אפריקה, הודו וברזיל. בקשתה של טורקיה תעלה לדיון בחודש הבא.

על פי הדיווח, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, כועס על נאט"ו בשל הלחץ לצרף את אוקראינה ובמקביל גם על האיחוד האירופי, המסרב לעת עתה לצרף את תורכיה לשורותיו.

משרד החוץ הטורקי ומשרד הנשיאות לא הגיבו לפניית בלומברג בנושא, אך נודע כי רצונו של ארדואן הוא לחזק קשרים "עם שני צידי הכוח הגלובלי". גורמים בנאט"ו ציינו כי אם אכן טורקיה תמשיך במהלך שיוביל להצטרפותה לברית מדינות ה- BRICS, סיכוי גדול שתעלה הצעה להוציאה מנאט"ו. עם זאת צעד כזה עלול להיתקל בהתנגדות דווקא מצד ארה"ב, שמחזיקה בסיסים צבאיים בטורקיה.

כזכור, לטורקיה קשרים ענפים עם רוסיה, והיא ניסתה לתווך בינה לבין אוקראינה כדי להביא לסיום המלחמה. היא אף התנגדה לצטרף את אוקאינה לנאט"ו.

בשנים האחרונות הצטרפו לברית קבוצת מדינות ה-BRICS, הקרויה על שם ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה, גם איחוד האמירויות, אתיופיה ומצרים. סעודיה הוזמנה להצטרף לקבוצה לא עשתה זאת. טורקיה מצטרפת למלזיה, תאילנד ואזרבייג'ן, שהגישו בקשות הצטרפות.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:ברית נאט"ורג'יפ טייפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה