חדשות ומשמעותן

תלבושת אחידה ועשר שעות לימוד: איך לומדים התלמידים ברחבי העולם, וכמה הם משלמים?

היכן משלמים התלמידים שכר לימוד של עשרות אלפי דולרים בשנה? באלו מדינות לומדים יותר מעשר שעות ביום, והיכן דורשים מהתלמידים להתמקצע במגוון שפות? יצאנו לבדוק כיצד נראים הלימודים בבתי ספר במדינות השונות, וכמה תשלמו עליהם כמובן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השעון המעורר מצלצל, התיק הכבד על הגב, והנה פורחים מהבית: כך נראה יום לימודי טיפוסי עבור מיליוני תלמידים ברחבי העולם. אבל מה קורה לאחר מכן בבתי הספר שבמדינות השונות, מה לומדים התלמידים בסין, מה אוכלים באיטליה, כמה שעות נמשך שיעור בתאילנד, והעיקר: כמה משלמים עבור כל זה? יצאנו לסקירה מרתקת.

 

סין: יום ארוך ומאורגן

יום הלימודים בסין נודע באורכו ובסדר היום המחמיר שלו. תלמידים מתחילים את יומם בשעות הבוקר המוקדמות, לעתים אף לפני השעה 7:00, ומסיימים בשעות הערב המאוחרות. מספר השיעורים ביום יכול להגיע ל-10 ומעלה, וההפסקות ביניהם קצרות מאוד, לעתים רק 5-10 דקות.

ומה לומדים בסין? מקצועות הלימוד מתמקדים רבות במתמטיקה, מדעים ושפות זרות, במיוחד אנגלית. בנוסף, לומדים היסטוריה, גיאוגרפיה, מוסיקה, חינוך גופני ואמנויות. אם לא די בשעות הלימוד הארוכות, ישנם גם שיעורי בית רבים, ובכלל, החינוך הוא תחרותי מאוד, והלחץ על התלמידים להצטיין הוא גבוה. גם ההורים מעודדים מאוד את ילדיהם להשקיע בלימודים.

וכמה משלמים?

בתי הספר הציבוריים בסין בדרך כלל חינמיים, או בתשלום סמלי מאוד. שכר הלימוד בבתי ספר בינלאומיים פרטיים יכול להגיע ל-1,500 דולר לחודש ומעלה.

 

איטליה: אומנות וחיים טובים

יום הלימודים באיטליה הוא קצר יחסית. התלמידים לומדים ביום לא יותר מחמש שעות, וגם ההפסקות ארוכות. באיטליה, בנוסף למקצועות הלימודיים הסטנדרטיים, ניתנת גם חשיבות רבה לאומנות, כמו מוזיקה, ציור ופיסול.

ברוב בתי הספר באיטליה נהנים התלמידים מארוחת צהריים חמה (על חשבון שעות הלימוד כמובן), ובכלל, הקצב בבית הספר האיטלקי פחות אינטנסיבי ביחס לשאר מדינות העולם, והדגש הוא על למידה מעורבת, ולא פחות חשוב מכך – מהנה.

וכמה משלמים?

באיטליה בתי ספר ציבוריים בדרך כלל חינמיים או עם תשלום סמלי מאוד (פחות מ-50 דולר לחודש). שכר הלימוד בבתי ספר פרטיים יכול לנוע בין 500 ל-2,500 דולר לחודש.

 

פורטוגל: חופש בחירה וספורט

יום הלימודים בפורטוגל קצר יחסית (זהה לאיטליה). התלמידים לומדים כחמש-שש שעות ביום, עם הפסקות ארוכות. בפורטוגל ניתנת חשיבות רבה לחינוך גופני, ותלמידים מקדישים זמן רב לפעילות ספורטיבית. בפורטוגל רואים חשיבות להתאמת מקצועות הלימוד לכל תלמיד, וכבר מגיל צעיר מציעים מגוון רחב של תוכניות לימוד, המאפשרות לתלמידים לבחור תחומים שמעניינים אותם.

וכמה משלמים?

בבתי ספר ציבוריים הלימודים ללא תשלום, ובבתי ספר פרטיים התשלום נע החל מכמה מאות אירו ועד לכמה אלפי אירו לחודש.

 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בריטניה: מסורת ומודרנה

יום הלימודים בבריטניה הוא מסורתי ודומה למדינות אירופיות אחרות. התלמידים לומדים עד שש שעות ביום, וההפסקות ארוכות יחסית. בנוסף למתמטיקה ולמדעים, ניתנת חשיבות רבה למקצועות ההומניסטיים, כמו ספרות, היסטוריה וגיאוגרפיה. מערכת החינוך הבריטית מציעה מגוון רחב של בתי ספר, הן פרטיים והן ציבוריים, עם גישות שונות להוראה וללמידה.

וכמה משלמים?

החינוך הציבורי בבריטניה הוא חינמי, אך על ההורים לשלם עבור ספרי לימוד, לבוש אחיד וארוחות צהריים. בבתי הספר הפרטיים שכר הלימוד הוא גבוה מאוד ויכול להגיע לעשרות אלפי פאונדים שטרלינג בשנה, מה שהופך אותם לנגישים בעיקר עבור משפחות אמידות.

 

צפון קוריאה: אידיאולוגיה ושליטה

יום הלימודים בצפון קוריאה הוא ארוך ומאורגן מאוד. הלימודים שם מתאפיינים בסדר יום קפדני ושעות לימוד רבות. כבר מגיל צעיר לומדים התלמידים על חשיבות המדינה והמנהיג, ועל הצורך להשקיע בלימודים. מערכת החינוך שם מאופיינת באחידות גבוהה, ותוכניות הלימודים זהות בכל בתי הספר.

בצפון קוריאה מושם דגש על אידיאולוגיה, כאשר מערכת החינוך משמשת להטמעת האידיאולוגיה הקומוניסטית והערצת המנהיג. תלמידים לומדים היסטוריה של המפלגה, פילוסופיה של הקומוניזם ועל חשיבות התרומה למדינה.

שעות הלימוד בבתי הספר בצפון קוריאה הן ארוכות, כאשר יום לימודים יכול להימשך עשר שעות ויותר, כולל שיעורים, פעילויות חוץ לימודיות, ועבודה קבוצתית. גם שיעורי הבית רבים מאוד, והורים מעודדים את ילדיהם להשקיע זמן רב בלימודים.

וכמה משלמים?

בכל בתי הספר בצפון קוריאה החינוך הוא חינמי וניתן על ידי המדינה.

 

רוסיה: מדע והיסטוריה

יום הלימודים ברוסיה הוא מסורתי, ודומה למדינות אירופיות אחרות. התלמידים לומדים מספר שעות ביום, עם הפסקות ארוכות יחסית. מערכת החינוך ברוסיה שמה דגש על לימוד מדעים והומניסטיקה, כמו מתמטיקה, פיזיקה, ספרות והיסטוריה. היא גם מקדישה זמן רב לחינוך פטריוטי, והתלמידים לומדים על ההיסטוריה של רוסיה ותרומתה לעולם. לאחר שעות הלימוד, תלמידים רבים משתתפים בחוגים שונים, כגון מוזיקה, ספורט ושפות זרות.

וכמה משלמים?

בתי ספר ציבוריים בדרך כלל ללא תשלום, ואילו בבתי ספר פרטיים שכר הלימוד נע בין כמה אלפי רובלים לחודש (כמה עשרות דולרים) ועד עשרות אלפי רובלים לחודש (כמה מאות דולרים), תלוי ביוקרה של בית הספר, מיקומו והתוכניות שמוצעות.

 

תאילנד: למידה פעילה

יום הלימודים בתאילנד נוטה להיות רגוע יותר מאשר במדינות כמו סין או צפון קוריאה. התלמידים לומדים מספר שעות ביום, וההפסקות ארוכות יחסית.

הדבר הבולט ביותר בתאילנד הוא חשיבות הבודהיזם, מה שמתבטא בכך שמערכת החינוך התאילנדית משלבת עקרונות בודהיסטיים, והתלמידים לומדים על ההיסטוריה והתרבות הבודהיסטית. מורים בתאילנד מעודדים למידה פעילה, ושיעורים רבים כוללים פעילויות מעשיות, משחקים ופרויקטים קבוצתיים.

החינוך הוא מגוון, כאשר מערכת החינוך התאילנדית מציעה מגוון רחב של בתי ספר, הן פרטיים והן ציבוריים, עם גישות שונות להוראה וללמידה.

וכמה משלמים?

בבתי ספר ציבוריים הלימודים ניתנים בחינם, ואילו בבתי ספר פרטיים המחיר נע בין 200 ל-1000 דולר לחודש.

 

איראן: אסלם והשכלה

יום הלימודים בבתי ספר באיראן הוא ארוך ומאורגן, דומה במידה רבה לזה של מדינות ערב אחרות. שעות הלימוד רבות וההפסקות קצרות. ישנם בתי ספר נפרדים לבנים ולבנות.

באיראן מושם דגש על לימודי האסלאם, ומערכת החינוך אף מבוססת על עקרונות הדת. כל התלמידים לומדים קוראן, שריעה, והיסטוריה אסלאמית. כמו במדינות רבות אחרות, תלמידים איראנים מקבלים כמויות גדולות של שיעורי בית, והמורים עומדים על כך שיבצעו אותם.

וכמה משלמים?

החינוך הציבורי הוא חינמי, ואילו בבתי ספר פרטיים משלמים בין כמה מאות דולרים לכמה אלפי דולרים בשנה.

 

דובאי: קידמה טכנולוגית

בדובאי יש יום לימודים מודרני, כאשר המדינה משקיעה רבות במערכת החינוך, ומשלבת בין המסורות הערביות לבין שיטות הוראה מודרניות. הדגש הוא על לימוד שפות זרות, במיוחד אנגלית, כדי להכין את התלמידים לשוק העבודה הגלובלי.

באיראן בולט גם שילוב הטכנולוגיה בחינוך, שכן בתי הספר משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת כדי להעשיר את תהליך הלמידה.

וכמה משלמים?

החינוך הציבורי הוא בדרך כלל חינמי לתושבי האמירויות, ובבתי ספר בינלאומיים פרטיים שכר הלימוד הוא גבוה יחסית, ויכול להגיע ל-2,000 דולר אמריקאי (כ-7,500 ש"ח) ומעלה לחודש, תלוי בבית הספר ובתוכנית הלימודים.

 

ספרד: ארוחת צהריים חובה

יום הלימודים בספרד נוטה להיות רגוע יותר מאשר במדינות כמו סין או צפון קוריאה. התלמידים לומדים מספר שעות ביום, וההפסקות ארוכות יחסית. מערכת החינוך הספרדית מציעה מגוון רחב של בתי ספר, הן ציבוריים והן פרטיים.

שיעורים רבים מוקדשים ללימוד שפות זרות. ספרדית היא השפה הרשמית, אך תלמידים לומדים גם שפות זרות, כמו אנגלית וצרפתית. בצהריים, בתי ספר רבים בספרד עורכים הפסקה ארוכה, הנקראת "סייסטה", בה התלמידים יכולים לנוח או לאכול ארוחה.

וכמה משלמים?

החינוך בכל בתי הספר הציבוריים בספרד הוא חינמי, ואילו בבתי ספר פרטיים שכר הלימוד החודשי נע בין 200 ל-1,500 אירו (כ-750-5,600 ₪).

 

סקנדינביה: חופש הבחירה

יום הלימודים במדינות סקנדינביות (שוודיה, נורווגיה, דנמרק ופינלנד) הוא אחד הקצרים בעולם. התלמידים לומדים פחות שעות ביום, וההפסקות ארוכות מאוד. בבתי הספר מושם דגש על למידה עצמאית, כאשר מערכת החינוך במדינות סקנדינביות מעודדת למידה עצמאית וחשיבה ביקורתית. המטרה היא להבטיח חינוך שוויוני לכל התלמידים, ללא קשר לרקע חברתי-כלכלי. מערכת החינוך במדינות סקנדינביות מציעה מגוון רחב של תוכניות לימודים, המאפשרות לתלמידים לבחור תחומים שמעניינים אותם.

וכמה משלמים?

החינוך הציבורי היסודי הוא חינמי לכל, ובבתי ספר פרטיים שכר הלימוד נע בין כמה מאות לאלפי דולרים לחודש.

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:לימודיםתלבושת אחידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה