חדשות כלכלה

שר האוצר הציג תוכנית כלכלית: קיצוצי תקציבים לצד הקפאת הקצבאות

השר בצלאל סמוטריץ' הצהיר כי בכוונתו לאשר עד סוף השנה הנוכחית את תקציב המדינה לשנה הבאה. שכר חברי הכנסת והשרים יוקפא, אבל כך גם הקצבאות ומדרגות המס

שר האוצר, היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)שר האוצר, היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו להביא לאישור הכנסת את תקציב המדינה לשנה הבאה, עד לתום השנה הנוכחית.

לדבריו, לאחר סדרת דיונים והתייעצויות שקיים בחודשיים האחרונים, בתוך ומחוץ למשרד האוצר, ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם בנק ישראל, הוא כינס את הנהלת משרד האוצר ופרס בפניהם את התקציב והתכנית הכללית שגיבש.

במסיבת עיתונאים שקיים, לצד בכירי משרדו, במשרד האוצר בירושלים, הציג השר את עיקרי התקציב והתכנית הכלכלית. תחת הכותרת "תקציב 2025 - ממלחמה לצמיחה" קבע שר האוצר את יעד הגירעון מתחת ל-4%, באופן ששומר על יציבות ביחס החוב לתוצר בשנת 2025 ומכנס אותו לתוואי ירידה בשנים שלאחר מכן.שר האוצר הגדיר את צעדי ההתכנסות הכוללים הקפאות שכר, מדרגות מס וקצבאות, וכן שורת צעדי חיסכון והתייעלות במשרדי הממשלה ובשירות הציבורי, בסכום כולל של כ-35 מיליארדי שקלים. לדבריו, "צעדי ההתכנסות הורכבו באופן שיוצר שוויון בנטל ומכניס את כלל חלקי החברה הישראלית מתחת לאלונקה, בצורה מדודה ומבלי להיכנס למחלוקות ציבוריות שאינן נכונות בשעת מלחמה".

התכנית הכלכלית הנלוות לתקציב כוללת: צעדי האצה בתחום ההייטק, התייעלות המגזר הציבורי, מאבק בהון השחור וגיוון מקורות ההון של הכלכלה הישראלית. ביום חמישי יוצג התקציב לאישורו של ראש הממשלה וצוותו, ובמקביל יחלו במשרד האוצר בשיח אינטנסיבי עם המשרדים לגיבוש התקציב. שר האוצר הנחה על שיתוף המשרדים ועל מתן מקסימום גמישות לשרים לקביעת סדרי העדיפויות וייעדי ההתייעלות.

סמוטריץ': "ניהול כלכלה בשעת מלחמה הוא אתגר הדורש אחריות לאומית, שיקול דעת ומקצועיות. גם בשנת 2025 נמשיך במדיניות האזרחית המרחיבה שאנו מובילים מאז פרצה המלחמה, מדיניות הכוללת מענה רחב למפונים ולניצולים, למילואימניקים ולבעלי העסקים באזורי המלחמה ולשיקום ופיתוח יישובי קו העימות בדרום ובצפון. זאת בכדי לשמור על החוסן הלאומי ועל יכולת העמידה הנחושה של העורף, כתנאי הכרחי לניצחון בשדה הקרב".

"לצד זאת נמשיך לשמור על אחריות תקציבית ועל המסגרות הפיסקליות ולהעביר מסר של אמון, אחריות ויציבות לשווקים ולמשקיעים בכלכלה הישראלית. המדיניות הכלכלית שלנו מוכיחה את עצמה בחוסן הלאומי, בשקל החזק, בבורסה העולה, בשוק התעסוקה המהודק, בגידול בהכנסות המדינה ממסים, בנגישות הגדולה שלנו לחוב, בהתאוששות המהירה של ההייטק, ועוד".

 

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:תקציב המדינהבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה