חדשות בארץ

הרשימה נחשפת: שמות החטופים שישראל ביקשה לשחרר בשלב הראשון

הרשימה הועברה למתווכות במהלך השיחות שהתקיימו לפני כשבועיים. ברשימה 40 שמות, ארבעה מהם נרצחו בשבוע שעבר. דיווח זר: ישראל דרשה כי מתוך סך המשוחררים לפחות 22 יהיו בחיים

מיצג החטופים באתר ברעים (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)מיצג החטופים באתר ברעים (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

רשימת החטופים הישראליים שישראל מבקשת שחמאס ישחרר בשלב הראשון של הסכם הפסקת האש, כוללת 40 שמות, בהם ארבע חטופים שנרצחו בשבוע שעבר. כך דווח היום ב-ynet. הרשימה הועברה למתווכות לפני כחודש, במהלך השיחות בקטאר, בטרם נודע דבר הרצחם של ששת החטופים בסוף השבוע האחרון.

הרשימה כוללת 5 חיילות, נשים וילדים, מבוגרים מעל גיל 50 וכל חטוף המוגדר פצוע או חולה. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הסכים להצעת המתווכות שהחמאס ישחרר 12 חטופים חיים והיתר מתים. הוא דרש כי לפחות 22 חטופים שישוחררו בשלב הראשון הם חטופים שבחיים.

הרשימה הוגשה כאמור בטרם נודע ששישה חטופים נרצחו ולכן היא כוללת חלק מהם:

לפי קריטריון נשים וילדים: שיר ביבס וילדיה אריאל וכפיר, רומי גונן, כרמל גת (נרצחה לפני מספר ימים), אמילי דמארי, ארבל יהוד, עדן ירושלמי (נרצחה השבוע) דורון שטינברכר.  

5 חיילות: לירי אלבג, קארינה ארייב, אגם ברגר, דניאל גלבוע ונעמה לוי.

אזרחים, חולים ופצועים: הישאם אל סייד, ירדן ביבס, הרש גולדברג פולין (נרצח השבוע), שגיא דקל חן, יאיר הורן, עומר ונקרט, אלכסנדר טרופנוב, אליה כהן, אור לוי, אברה מנגיסטו, טל שוהם, עומר שם טוב ואלמוג סרוסי (נרצח השבוע).

מבוגרים מעל לגיל 50: יצחק אלגרט, יוסוף אלזיאדנה, פרחאן אל קאדי (חולץ בחיים לפני שבוע) אוהד בן עמי, אוהד יהלומי, עודד ליפשיץ, גד מוזס, אברהם מונדר, שלמה מנסור, קית סיגל, צחי עידן, עופר קלדרון ואליהו שרעבי.

כזכור, בהצעה מ-27 במאי, נכתב כי "חמאס ישחרר 33 חטופים ישראלים (חיים וגופות) - נשים (אזרחיות וחיילות), ילדים (מתחת לגיל 19, שאינם חיילים), מבוגרים (מעל גיל 50) ואזרחים חולים ופצועים, בתמורה למספר אסירים פלסטינים בבתי הכלא ובבתי המעצר.

במאי לא צורפה להצעה רשימה שמית והיא צורפה למעשה להצעה המתוקנת שהוגשה לחמאס ב-27 ביולי. בהסכם לא צוין מי יקבע אם החטוף חולה או פצוע, והחשש בישראל היה כי חמאס יטען שחטוף זה או אחר אינו עונה על ההגדרה.

ברשימה מוזכרים כאמור שמותיהם של ארבעה מתוך ששת החטופים שנרצחו ברפיח. על לפחות שלושה מהם, הנשים כרמל גת ועדן ירושלמי, והרש גולדברג-פולין שכף ידו נקטעה, לא יכול היה להיות ויכוח. הם היו משתחררים לו העסקה הייתה יוצאת לפועל. הרביעי הוא אלמוג סרוסי.

כמו כן הוצע כי בתמורה לשחרור החטופים הללו ישראל תשחרר 50 אסירים עבור כל חיילת, בהם 30 המרצים מאסרי עולם ו-20 נוספים שלהם נותרו עד 15 שנות מאסר נוספות, בהתאם לרשימה שיעביר חמאס. על כל חטוף נוסף ישוחררו כמה עשרות אסירים פלסטינים.

נותרו רק 5 ימים לעזור לנוער הטיקטוק. אל תישארו בחוץ! שמות התורמים יועברו לברכת הרב זמיר כהן שליט"א. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:חטופיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה