בריאות ותזונה

מה בריא ללב, ומה עוזר למוח? המחקר שמגלה איזה אגוזים הכי טובים לכם

אגוזים וזרעים מציעים יתרונות בריאותיים רבים, אבל מה נכון יותר לשמירה על המשקל, ומה יחזק לכם את המוח? כל התשובות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אגוזים מציעים יתרונות בריאותיים רבים, בין אם מדובר בשמירה על משקל, חיזוק המוח או שיפור בריאות הלב. אבל עם כל כך הרבה סוגים זמינים, איך נדע מה הכי מתאים לנו? מבדיקה שנערכה לאחרונה באתר הפינגטון פוסט עולים כמה ממצאים שכדאי לכם לדעת, כולל תשובה לשאלה מהם הזרעים הבריאים ביותר עבורכם.

מה מתאים לשמירה על המשקל?

הדיאטנית קורטני פליטרה מסבירה שזרעי חמניות הם אופציה טובה לדיאטה בזכות תכולת קלוריות ושומן נמוכה יחסית. הם עשירים בזרחן, המסייע בצמיחה ותיקון של תאים, וגם מספקים כמויות נאותות של ברזל וסיבים.

בוטנים הם בחירה נגישה לכל כיס, ומספקים חלבון, שומן וסיבים שמסייעים לשמור על תחושת שובע. בנוסף, הם מכילים נוגדי חמצון. אגוזי קשיו עשירים בשומנים חד בלתי רוויים ורב בלתי רוויים, מה שתורם להורדת רמות הכולסטרול ולבריאות הלב.

חיזוק המוח: אגוזים

מחקר מאוניברסיטת דרום אוסטרליה מצא שאכילת אגוזים על בסיס יומי יכולה לשפר את היכולות המוחיות בגיל מבוגר. מחקרים נוספים מראים כי צריכת אגוזי מלך, עם תכולת אומגה 3 גבוהה, קשורה לשיפור הזיכרון.

שיפור בריאות הלב: מהו האגוז הטוב ביותר?

שקדים, לדברי הדיאטנית תמי בסט, יכולים לסייע בשליטה על לחץ דם בשל תכולת חומצת האמינו ארגינין שמסייעת בייצור תחמוצת חנקן שמרפה את כלי הדם. אגוזי מלך, העשירים באומגה 3, יכולים להפחית רמות כולסטרול בדם ולשפר את בריאות הלב. אגוזי פקאן עשירים בויטמינים ושומנים בריאים שמסייעים להורדת לחץ דם וכולסטרול.

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:שקדיםאגוזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה