הום סטיילינג

אלול, לא רק בלב: 5 רעיונות לסדר, ארגון והתחדשות בבית

חודש אלול, המסמל את ההכנה לשנה החדשה, הוא הזדמנות נפלאה לא רק לבדק בית רוחני, אלא גם לארגון וסידור הבית הפיזי. כמו שאנחנו בוחנים את מעשינו ומנסים להשתפר לקראת השנה הבאה עלינו לטובה, כך גם בבית, יש מקום להתחדשות, ריענון ושחרור מחפצים מיותרים. איך עושים את זה? עת רצון

אא

הבית שלנו הוא השתקפות עולמנו הפנימי. בזמן שחודש אלול מזמין אותנו "לארגן" את הנפש מחדש, ולהוציא מתוכנו את המיותר, כדאי לנצל את כוחו הסגולי של החודש ולעשות פעולה דומה גם בבית פנימה. סידור הבית והוצאת חפצים מיותרים יכולים לסייע רבות גם בניקוי הנפש. בדיוק כשם שלפני חג הפסח אנחנו עוסקים בניקיון פיזי, וכל פעולה מקבלת משמעות רוחנית, כך אפשר לעשות גם בחודש אלול – להשתמש בתהליך ארגון וסידור הבית לניקוי וארגון פנימי.

איך זה עובד?

"ישן מפני חדש תוציאו" – כאשר אנו מוציאים מהבית דברים מיותרים שאין לנו בהם צורך, אנו פותחים פתח ומפנים מקום למשהו חדש. זהו הזמן לא רק לסדר ולנקות, אלא גם לשאול את עצמנו מה באמת חשוב לנו ומה מיותר.

מחשבה מודעת: בזמן הסידור כדאי לשים לב למחשבות שעולות. מה גורם לנו לשמור על חפצים מסוימים? מה מעכב אותנו מלהיפרד מהם? אם מדובר ברהיטים או בחפצים תקינים וטובים לשימוש, אך שאין לנו בהם צורך, כדאי למסור בקבוצת וואטסאפ שכונתית, או בכל דרך אחרת שנבחר. "מה שמיותר אצל אחד יכול להיות האוצר של השני" – מכירים את המשפט?

הוסיפו מעשים טובים לרשימת ההתחזקות בחודש אלול, ועסקו בעשיית חסד. כן, גם למסור רהיטים וחפצים שאינכם צריכים – זה חסד. ישנם אנשים רבים שישמחו לקבל כל דבר, החל מבגדים ועד למדף חדש שקניתם לפני כמה חודשים ולא התקנתם – כל חפץ מיותר שתעבירו הלאה יכול להפוך למצווה.

אז איך עושים את זה בפועל? קבלו 5 רעיונות פשוטים וקלים ליישום.

  1. ניקוי וארגון המטבח

המטבח הוא הלב של הבית, במיוחד בחודש אלול, שבו ההכנות לחגים תופסות תאוצה. התחילו במיון המזון בארונות ובמקרר, וזרקו מוצרים שפג תוקפם או שאינם בשימוש. כאשר המטבח מאורגן, ההכנות לחגים המתקרבים הופכות פשוטות ויעילות יותר. סדרו את הכלים כך שהכל יהיה נגיש וקל לשימוש, במיוחד כלי הגשה ומחבתות שנמצאים בשימוש תכוף. אם יש לכם מקום, שקלו להוסיף מדף או מתקן נוסף לשיפור הסדר והנגישות. כאן תוכלו למצוא הרבה טיפים מעולים לסידור המטבח.

טיפ אלולי: כוונו את כל פעולת הסדר והארגון לכבוד השנה החדשה, החגים והשבתות שיבואו, והפכו בקלות כל פעולה קטנה לפעולה רוחנית עצומה.

  1. הוצאת חפצים מיותרים

חפצים מיותרים מצטברים במהלך השנה, ויכולים להכביד על התחושה הכללית בבית. הקדישו זמן למיון יסודי של חפצים בכל החדרים. התחילו בארונות הבגדים – הוציאו בגדים שאתם לא לובשים, ותרמו אותם לצדקה. גם רהיטים ישנים, ספרים או כלי מטבח מיותרים יכולים למצוא מקום חדש במקום לתפוס שטח בבית. התהליך לא רק מפנה מקום פיזי, אלא גם פותח מקום לאנרגיה חדשה, ומאפשר לחגוג את החגים בסביבה רעננה ומזמינה.

טיפ אלולי: שתפו את הילדים בתהליך, והפכו אותם לשותפים במצוות הצדקה והחסד.

  1. ארגון אזור העבודה או הלימודים

אזור העבודה או הלימודים בבית משפיע רבות על הפרודוקטיביות והריכוז. התחילו במיון הניירת והמסמכים שהצטברו. היפטרו מניירות מיותרים וארגנו את המסמכים החשובים בתיקיות. השקיעו במגירות, מתלים או מדפים כדי לסדר עטים, מחברות ואביזרים, כך שכל פריט יהיה במקום מוגדר ונגיש. אם אתם לומדים או עובדים מהבית, ארגון הסביבה יכול לעזור לכם להתחיל את השנה החדשה ברגל ימין.

טיפ אלולי: הוסיפו פסוק מחזק באמונה וביטחון, או תמונה של צדיק באזור שולחן העבודה שלכם, כזה שיזכיר לכם מדי יום את המשמעות האמיתית של החיים, ומה באמת חשוב.

  1. סידור חדרי השינה

חדרי השינה הם המקום שבו אנו מבלים חלק גדול מהיממה. אוורור וסידור חדר השינה יכול להיות נקודת פתיחה טובה. התחילו בהחלפת המצעים והכיסויים, מה שיכול לרענן מיד את התחושה בחדר. ניקוי יסודי של הארונות וסידור מחדש של הבגדים יוסיף לתחושת הסדר והניקיון. אפשר גם לשקול שינוי של מיקום הרהיטים, לשיפור הזרימה והמרחב. הוספת פריטים מרגיעים, כמו נרות ריחניים, צמחים או תמונות מעוררות השראה, יכולים להפוך את חדר השינה למקום מושלם למנוחה והתחדשות.

טיפ אלולי: מתי בדקתם את מזוזת חדר השינה בפעם האחרונה? בדיקת מזוזות ותשמישי קדושה חשובה מאוד בחודש אלול. כחלק מתהליך הסידור וההתחדשות בחדר – שלחו את המזוזות לבדיקה. אם הן תקינות – מה טוב, ואן לא, הנה עוד הזדמנות להתחדשות וריענון.​

  1. שדרוג חלל המגורים

הסלון הוא אחד החדרים המרכזיים בבית, במיוחד בתקופת החגים שבה אנו מארחים יותר. התחילו בסידור הרהיטים כך שיאפשרו תנועה נוחה ואווירה מזמינה לאורחים. ניתן לשדרג את החלל עם כריות חדשות בצבעים חמים, שטיחים שמוסיפים טקסטורה, או תאורה רכה שתיצור אווירה נעימה.

אם יש קירות ריקים, שקלו להוסיף ציורים, תמונות משפחתיות או מראות שיכולות להעניק תחושת מרחב ואור. כל שינוי קטן יכול להוסיף רבות לאווירה ולתחושת הביתיות.

טיפ אלולי: הביטו בארון  ספרי הקודש. איך הוא נראה? האם יש לו מקום מרכזי בסלון כפי שצריך להיות? האם ספרי הקודש מסודרים בצורה נעימה לעין? הקדישו תשומת לב, ותנו מקום של כבוד לארון ספרי הקודש שלכם – הוסיפו תפילות אישיות מעומק הלב תוך כדי סידור הספרים והפכו את התהליך כולו למשמעותי ורוחני.

התמקדות בכל אחד מהסעיפים הללו בחודש אלול יכולה להפוך את הבית למקום נעים ומסודר יותר, ולהכניס לתוכו תחושת התחדשות שתתאים לקראת השנה החדשה. ארגון וסידור הבית בחודש אלול יכולים להיות חלק בלתי נפרד מההכנה לשנה החדשה. זהו זמן להתבוננות, ניקוי, ושחרור ממה שאינו משרת אותנו עוד, כדי לפנות מקום לשפע ולברכה שמביאה איתה בעזרת השם השנה החדשה.

איזה טיפ הכי אהבתם, ומה אתם הולכים ליישם כבר היום? כתבו לנו בתגובות.

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:אלולעיצוב הביתסדר וארגוןחודש אלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה