חדשות ומשמעותן

הצהרונים מתייקרים: כמה בדיוק תשלמו?

משרד האוצר הודיע על קיצוץ בהשתתפות בצהרונים, וכתוצאה מכך מחירי הצהרונים יתייקרו ביותר מ-200%. אז כמה תשלמו בכל יישוב, והאם יש מה לעשות כדי למנוע את הגזירה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם לא די בגל התייקרויות שנראה לאחרונה בכל ענפי המשק, הודיעו בשבוע האחרון על התייקרות משמעותית של מחירי הצהרונים. החלטה זו צפויה להשפיע על אלפי משפחות ברחבי הארץ ולעורר קושי כלכלי רב. מה הביא להתייקרות הזו, מהן ההשלכות שלה, והאם יש מה לעשות כדי לעצור את המכה החדשה?

הגורם העיקרי להתייקרות הצהרונים הוא קיצוץ בתקציב המדינה המיועד לסבסוד שירות זה, בעקבות הוצאות המלחמה הגבוהות. משרד האוצר, במסגרת צעדי התייעלות, החליט לקצץ סכום של 250 מיליון שקלים מהתקציב המוקצה לצהרונים, מה שהוביל באופן ישיר להעלאת התעריפים.

אז כמה תידרשו לשלם?

לפי טבלת התעריפים החדשה, ההתייקרות תהיה בהתאם לדירוג הסוציואקונומי של היישוב בו אתם מתגוררים. כך למשל בערים החרדיות הנמנות על דירוג סוציואקונומי 1-3 יידרשו ההורים לשלם 130 שקלים לחודש במקום 50, הורים המתגוררים ביישובים עם דירוג סוציואקונומי 5, כמו אשדוד, אשקלון, אור יהודה, ועוד, יידרשו לשלם 250 שקלים לחודש במקום 100, הורים לילדים בערים יקרות יותר כמו אשכול 7 הכולל את הערים רחובות, ראשון לציון, ראש פינה ועוד, יידרשו לשלם 560 שקלים, במקום 450, ואילו ביישובים המבוססים ביותר כמו הרצליה, כפר סבא, נס ציונה, גבעתיים, קריית אונו ועוד, ישלמו ההורים 580 שקלים לחודש במקום 500 שקלים, כפי שהיה עד היום.

כפי שניתן לראות, ההתייקרות המשמעותית ביותר היא עבור האוכלוסייה המוחלשת, שמלכתחילה שילמה סכום נמוך, וכעת נאלצת להכפיל את סכום ההשתתפות כמעט פי שלושה. הסיבה שהתשלום הגבוה הוטל דווקא עליה, היא מכיוון שהיא קיבלה עד כה את הסבסוד הגבוה ביותר עבור הצהרונים.

האם אכן הקיצוץ יצא לפועל?

בשלב זה יש לא מעט כאלו שמנסים למנוע את רוע הגזירה. שר החינוך יואב קיש הביע דאגה רבה מהמצב, ואף פנה יחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס במכתב לסמוטריץ'.

בין היתר כתבו קיש וביבס: "לצד הבנת המצב המלחמתי והצרכים התקציביים העומדים בפני מדינת ישראל, אנו מתריעים כי מצב המשפחות בעת הנוכחית הינו מורכב במיוחד, הן עבור הורים, וודאי עבור הילדים. על כן איננו יכולים שלא למחות על קיצוץ זה והשלכותיו, ולבקש את ביטולו או דחייתו.

גם ההורים, הרשויות המקומיות והארגונים החברתיים פועלים יחד כדי למנוע את ההתייקרות או לפחות להפחית את השפעתה. הם פונים למקבלי ההחלטות, מפגינים ומפעילים לחץ ציבורי. השאיפה היא לבטל את הקיצוץ לגמרי, אך במידה שלא יתאפשר מועלות אפשרויות כמו חלוקת העלות באופן שווה יותר בין המדינה, הרשויות המקומיות וההורים, או הגדלת הסבסוד למשפחות במצוקה, וכן יצירת מסגרות חילופיות כתחליף לצהרונים, כמו מועדונים או פעילות קהילתית.

ומה קורה נכון לעכשיו? יש צהרונים שכבר נפתחו?

ככלל, מפעילי הצהרונים פותחים את המסגרות רק כאשר יש קבוצות מלאות, שכן לא משתלם להם להפעיל אותם באופן אחר. מכיוון שרוב הילדים בארץ טרם נרשמו לצהרונים, בשל חוסר הוודאות לגבי המחיר ואופן ההפעלה, ברוב המסגרות שברחבי הארץ לא נפתחו הצהרונים. במשרד החינוך הבהירו כי במקומות שמעוניינים לפתוח במחיר המלא, ואף ארגנו קבוצת ילדים, הם מספקים את התנאים הנדרשים על מנת שהצהרון יוכל להיפתח, ואכן דאגו לעשות זאת.

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:צהרוןמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה