חדשות בארץ

נתניהו: "מוכן לעשות עסקה, אבל עזיבת ציר פילדלפי לא תביא לשחרור החטופים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת הזרה. הדגיש: ""כשחמאס מדבר על לשחרר את פלסטין מהנהר עד לים, הוא מדבר על השמדת ישראל"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת הזרה ושב והדגיש, בדומה להצהרתו שלשום, כי ישראל לא תסכים לוותר על השליטה בציר פילדלפי.

נתניהו אמר בפתח ההצהרה, תוך שהוא מצגי מפה של המזרח התיכון, כי "זה המזרח התיכון וזה יתר העולם הערבי. ישראל היא אחת מהמדינות הקטנות ביותר בעולם. אז כשחמאס מדבר על לשחרר את פלסטין מהנהר עד לים הוא מדבר על השמדת ישראל".

בהמשך, הציג נתניהו את מפת הרצועה כפי שעשה שלשום, ודיבר על חשיבות ציר פילדלפי. "ישראל עד להתנתקות שלטה בגבול הזה, היה לנו הסכם עם מצרים אחרי קמפ דיוויד. שלטנו בגבול הימי, אי אפשר היה להבריח נשק, שלטנו בגבול היבשתי. אחרי ההתנתקות עזה החלה במבצע חימוש והברחה מממומן על ידי איראן. הגבול פרוץ לגמרי, ברגע שעזבנו את הציר טילים, תחמושת וציוד לחפירת מנהרות נכנסו".

ראש הממשלה מנה את מטרות המלחמה ואמר כי הן עוברות דרך שליטה בציר פילדלפי. "אם עוזבים את הציר אי-אפשר למנוע מחמאס לא רק הברחת נשק אלא הברחת חטופים החוצה. אתה צריך משהו ללחוץ עליהם לשחרר את החטופים, אם אתה רוצה לשחרר החטופים, אתה צריך לשלוט על ציר פילדלפי. עזה חייבת להיות מפורזת ויכולה להיות כזו רק אם פילדלפי יישאר תחת שליטה ולא יהיה קו אספקה לתחמושת ונשק".

לטענה לפיה ניתן לחזור להילחם בציר במידה וחמאס יפר הסכם, השיב: "לא תהיה לכך לגיטימציה בינלאומית. אנשים אמרו - אם תישארו זה יהרוג העסקה, ואני אומר: עסקה כזו תהרוג אותנו ולא תהיה עסקה כך, זה נרטיב שקרי. אני מוכן לעשות עסקה, אעשה כל שביכולתי, אבל לעזוב את פילדלפי לא יקדם את שחרור החטופים. המכשול המרכזי לעסקה זה לא ישראל ולא אני, אלא חמאס וסינוואר".

לדבריו, "ב-16 באוגוסט ארה"ב הציגה הצעת גישור סופית. אנחנו קיבלנו - וחמאס סירב. אנחנו גמישים, חמאס ישלם על הטבח. אני יכול להבטיח לכם את זה. חמאס עיכב את העסקה כי רצה להמתין שאיראן תפתח במלחמה נגד ישראל. עכשיו הם אימצו טקטיקה לגייס לחץ בינלאומי על ישראל, גם אחרי הטבח של שישה החטופים".

בהמשך נתניהו נשאל אם הבטיח למזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שישראל תיסוג בשלב מסוים מציר פילדלפי. "הסכמנו לדלל את מספר החיילים לאורך הציר, אנחנו לא צריכים אוגדה שלמה שם". 42 ימים נשאר תוך כדי רידוד כוחות, אבל הסכמנו להתחיל בשיחות על הפסקת אש קבועה, והתנאים שלנו חייבים לכלול מצב שבו ציר פילדלפי לא יהיה חדיר, מישהו חייב להיות שם - לא אכפת לי מי. תביאו מישהו שיראה לנו לא על הנייר או במילים - אלא בשטח, יום אחרי יום, שבוע אחרי שבוע, שהם יכולים למנוע חזרה על מה שקרה, אנו פתוחים לשקול את זה".

הזמן אוזל לנו! יש רק עוד 4 ימים להציל את נוער הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה