בריאות ותזונה

גם אתם מכורים לאננס? הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת

הפרי האהוב, שנמצא בסלסלת הפירות בקיץ ולעתים משמש גם כקינוח לאחר ארוחת שבת, נמצא כמי שיכול להילחם בזיהומים ולהאט את תהליך ההזדקנות שלכם. כל הסגולות של הפרי האהוב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד הפירות הנצרכים במהלך הקיץ, שנמצא גם על שולחן השבת שלנו כקינוח לאחר הארוחה, הוא האננס. הפרי הטרופי המתוק מכיל שפע של יתרונות בריאותיים שיכולים לשפר את איכות החיים שלנו. מדובר בפרי מרענן וטעים, שמכיל רכיבים תזונתיים חשובים שיכולים לתרום לבריאות הכללית ולהתמודדות עם מחלות שונות. בדיקה שנערכה מעלה מספר תכונות חשובות של הפרי הצהוב.

1.      וויטמינים ומינרלים

האננס עשיר בוויטמין C אשר ידוע כמחזק את מערכת החיסון, משפר את יכולת הגוף להילחם בזיהומים ותורם לתפקוד התקין של תאים ורקמות. מדובר בנוגד חמצון חזק, אשר מגן על התאים מפני נזקי רדיקלים חופשיים, ובכך מסייע להאטת תהליך ההזדקנות ומניעת מחלות כרוניות. האננס מכיל גם מינרלים חיוניים שתורמים לשמירה על עצמות חזקות ובריאות.

2.      סיבים תזונתיים

תכולת הסיבים התזונתיים שבאננס חשובה מאוד. הסיבים התזונתיים מסייעים לתהליך העיכול ותורמים לבריאות מערכת העיכול על ידי עידוד תנועתיות המעיים ושמירה על תחושת שובע ממושכת. אכילת אננס יכולה לסייע במניעת עצירות ושמירה על בריאות מערכת העיכול, ולהקטין את הסיכון לפתח מחלות כמו תסמונת המעי הרגיז ודלקות מעיים. הסיבים גם יכולים לסייע בשמירה על רמות סוכר מאוזנות בדם, מה שהופך את האננס לפרי מתאים גם לסוכרתיים, במינונים מבוקרים.

3.      תכונות אנטי-דלקתיות

אחד מהמרכיבים המעניינים ביותר של האננס הוא אנזים בשם רומלין, שקיים בכמות גבוהה בפרי. הוא ידוע כבעל תכונות אנטי-דלקתיות ועשוי לסייע בהפחתת כאבים ונפיחויות, במיוחד במצבים של דלקות מפרקים או פציעות ספורט. חלק מהמחקרים מצאו כי הוא מקל על תהליכי עיכול ומפחית תופעות כמו נפיחות וגזים לאחר ארוחות עשירות בחלבון.

4.      דל קלוריות

אננס הוא מזון דל קלוריות עם תכולת מים גבוהה, מה שהופך אותו לפרי אידיאלי לשמירה על משקל גוף תקין. השילוב של תכולת הסיבים הגבוהה, ויטמינים ומינרלים הופך את האננס לבחירה מצוינת עבור מי שמחפש לשמור על בריאותו וליהנות מאכילה בריאה וטעימה.

 
 
 

הזמן נגמר! יש רק עוד יומיים להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:אננססיבים תזונתיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה