חדשות בארץ

הלידה, התקווה והשבר: מיכל לובנוב כואבת את רצח בעלה אלכס הי"ד

כשאלכס לובנוב נחטף, מיכל הייתה בהיריון ואם לילד בן שנתיים. היא נלחמה במשך 11 חודשים להחזרתו, עברה לידה לבדה, והאמינה שישוב - עד שקיבלה את הבשורה המרה: "סליחה שלא הצלחתי להחזיר אותך"

אלכס לובנוב הי"דאלכס לובנוב הי"ד
אא

11 חודשים המתינה מיכל לבעלה אלכס הי"ד, בתקווה שיחזור משבי חמאס. מי שהיה בנובה בזמן הטבח ונחטף, נרצח על ידי מחבלי חמאס במהלך השבי. מיכל עברה זאת כשהיא בהיריון ועם ילד קטן, אך היא לא ויתרה על התקווה לשובו של בעלה.
במהלך הזמן, אלכס הוחזק בשבי בעזה, תחילה אצל משפחה מקומית ולאחר מכן נמכר לחמאס. מיכל ניהלה את חייה בין מאבק בלתי פוסק להחזרתו לבין גידול הילדים.

בחדשות 12 ליוו את מיכל ובנה טום כ-11 חודשים. "אני לא מוותרת", היא הצהירה, "תמיד הוא פה איתנו". היא מספרת כי הצליחה להחזיק מעמד בזכות התקווה שהייתה לה כשבנה טום זיהה את אביו בתמונה וקרא בשמו.

הקרב האישי של מיכל נמשכה גם בזמן שהייתה בהיריון בסיכון. "50 אחוז יכול להיות תקין ו-50 אחוז עלול להסתבך", הסבירה את הדילמות הרפואיות שליוו אותה לאורך התקופה הקשה. "אני מקווה שהוא יודע מתי יום ההולדת שלו, ואני מקווה שהוא מאחל לעצמו את כל הדברים שהוא רוצה. אנחנו נחגוג לו כשהוא יחזור. אני לא מוכנה לקבל אופציה אחרת. בשנה הבאה, בגיל 34, זה הוא שיכבה את הנרות".

רגע לידת בנם השני הגיע בפברואר. "הכנתי את עצמי ליום הזה. זה היה ניתוח קיסרי מתוכנן", הסבירה. "קראתי לתינוק קאי. לי ולאלכס יצא פעם אחת לדבר על שמות, ופשוט זרקתי את השם קאי. הוא אמר: 'כן, כן, זה יכול להיות אופציה'. אם הוא ממש לא יאהב, כשיחזור הוא יוסיף שם שני".

בחודש שעבר, ניסתה מיכל לשמור על תקווה, בעיקר כשהיא חגגה את יום הולדתו של אלכס, אליה הוזמנו כל חבריו. הם תיארו אותו כמקור לאופטימיות. "נחגוג לו כשהוא יחזור", היא הוסיפה אז.

למרות כל המאמצים והתקווה, המציאות הכואבת הכתה בה כאשר צה"ל מסר שהוא נרצח. "אני תמיד גם מתעקשת שלא נדבר עליו בלשון עבר", היא אומרת, "הוא תמיד פה".

בלוויה, נשאה מיכל דברים כואבים ותיארה כיצד אלכס הפך אותה לאישה שהיא כיום. במילותיה האחרונות בלוויה היא ביקשה ממנו סליחה: "סליחה שלא הצלחתי להחזיר אותך חי".

הזמן נגמר! יש רק עוד יומיים להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:מלחמהחטוףעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה