חדשות בארץ

7 מחבלים, בהם בנו של זכריא זביידי, חוסלו ביו"ש

צה"ל תקף חוליות מחבלים בשתי זירות, בטובאס ובג'נין, במסגרת מבצע "מחנות קיץ". התקיפות כוונו כלפי כלי רכב בהם נסעו המחבלים. מטה של חמאס, ובו מחבלים, הושמד בתקיפה בעזה

מסוק קרב בשעת תקיפה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מסוק קרב בשעת תקיפה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

לראשונה מאז החל מבצע "מחנה קיץ" לסיכול טרור בצפון השומרון, צה"ל ביצע היום (חמישי) שלוש תקיפות אוויריות במקביל. הן כוונו לעבר כלי רכב בהם נסעו מחבלים.

על פי דובר צה"ל, באחת התקיפות חוסל מחמד זביידי, בנו של המחבל זכריא זביידי, הכלוא בישראל, שנמלט לפני שנים מכלא גלבוע ונתפס כעבור מספר ימים. מחמד חוסל יחד עם מחבל נוסף, מוחמד אבו זגה, בתקיפה בג'נין.

בתקיפה שניה, בטובאס, חוסלו המחבלים אחמד פוואז אבו דאואס וקוסאי עבד אל ראזק. בשלישית, במחנה אל-פרעה, חוסל המחבל מוחמד עוואד אל-אחתי. דובר צה"ל מסר כי זביידי, ויתר המחבלים, איימו על כוחות צה"ל הפועלים בשטח.

מצה"ל נמסר כי שבעה מחבלים, בהם זביידי, חוסלו מן האוויר ומהקרקע. בפעולות נטלו חלק כוחות מחטיבת הבקעה והעמקים, חטיבת כפיר ולוחמי יחידת מצדה של שב"ס. זביידי הבן נחשב מחבל מרכזי ממרחב ג'נין, שלקח חלק בפיגוע ירי במרחב התפר ובפעולות טרור רבות נגד כוחות צה"ל במרחב יו"ש. 

במהלך פעילות הכוחות במרחב פרעה, כלי טיס תקף מהאוויר מחבלים חמושים שהשליכו מטענים וירו לעבר הכוחות. לוחמי יחידת מצדה של שב"ס חיסלו בחילופי אש מחבל שהיה חמוש במטען. בנוסף, הכוחות חשפו צירים בהם הוטמנו מטענים במטרה לפגוע בכוחותינו.

כזכור, לפני תשעה חודשים חוסל מחבל בכיר נוסף ממשפחת זביידי, מוחמד, והוא אחיינו של זכריא. האחיין השתייך לג'יהאד האיסלאמי, ונחשב לאחד המחבלים המרכזיים במחנה הפליטים ג'נין.

הוא היה מעורב בפעילות טרור נרחבת וביצע פיגועי ירי וכן קידם פיגועים נוספים במתווים שונים. היה מעורב בין היתר בפיגוע הירי בצומת חרמש ב-30/05/2023 בו נהרג מאיר תמרי הי"ד, ובפיגוע ירי נוסף בגזרה בחודש מאי 2023 בו נפצעו אזרח וארבעה חיילי צה"ל.

בעזה, מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן והשב"כ, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגוני הטרור חמאס וג'יהאד איסלאמי. המטה נמצא במרחב ההומניטרי בדיר אל-בלח. על פי צה"ל, מתחם הפיקוד והשליטה שימש את המחבלים כתשתית טרור ממנה תוכננו והוצאו פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל.

הזמן נגמר! יש רק עוד יומיים להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה