חדשות בארץ

סמוטריץ' על פרשת מנדלבליט-נוה: "חייבים לחזור לתיקון מערכת המשפט - רגע אחרי המלחמה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר המשפטים יריב לוין הגיבו על חשיפת ההקלטות מצביעות על הקשר שנרקם לפני כעשור בין מזכיר הממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, לראש לשכת עורכי הדין דאז אפי נוה. בזכות אותו קשר התמנה מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש

מנדלבליט (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)מנדלבליט (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב היום (חמישי) על הקלטות מנדלבליט-נוה, שנחשפו אמש על ידי עמית סגל בחדשות 12, וטען כי המהפכה המשפטית תחזור בתום המלחמה: "אנחנו בסוף רוצים מדינה דמוקרטית מתוקנת עם שלטון חוק, עם שיוויון, ומערכת שראויה לאמון הציבור שתשפוט צדק".

בריאיון ב-103FM הוסיף סמוטריץ': "נהיה חייבים לחזור לתיקון מערכת המשפט. עכשיו צריך להתעסק במלחמה. אני מסכים שרגע אחד אחרי המלחמה נהיה חייבים לחזור ולתקן את זה, עם מערכת משפט שראויה לאמון הציבור, זה קריטי".

שר המשפטים יריב לוין הגיב אף הוא על ההקלטות: "שנים מספרים לנו ששלטון המשפטנים הוא הדרך למנוע שחיתות. מספרים לנו שהפיכת היועץ המשפטי לממשלה לבעל הבית של הממשלה, והפיכת בג"ץ לשליט על המדינה כולה, זו הדרך להבטיח החלטות תקינות והגונות. שנים אני טוען שאין דבר יותר לא דמוקרטי מזה. היום כולנו רואים שאין דבר יותר שקרי ומושחת מזה. שומרי הסף מטעם עצמם מרשים לעצמם הכול. זה לא מפתיע, כי כוח בלתי מוגבל וחסינות של חבר מונע חקירה של חבר, לא יכולים להביא לתוצאה אחרת".

השר הוסיף: "כשכך מתמנים, אין פלא שכך גם פועלים. בטח כאשר יש גיבוי מהחברים בערכאה השיפוטית העליונה. אכיפה בררנית, גיבוי משפטי מוחלט לממשלה אחת והכרזת מניעה משפטית סיטונית ביחס להחלטות ממשלה אחרת, אפליה פסולה ושימוש לרעה בכוח ובעוצמה. אלו פניו של 'שלטון החוק' שהנהיגו כאן 'שומרי הסף'".

לוין סיכם: "מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק. רבים מאלה שתמכו ביוזמותיי בעבר, ורבים מאוד מאלה שרצו להאמין שאין בהן צורך, דורשים זאת היום כאיש אחד ובקול גדול. ביחד, לא נוותר. נתקן. נעשה צדק למען אזרחיות ואזרחי ישראל כולם".

הקלטות נוה-מנדלבליט מצביעות על כך שמזכיר הממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, רצה להתמנות לתפקיד היועמ"ש. על פי הדיווח, המינוי נתקל בהתנגדויות רבות, ועל מנת לעקוף אותן פעל מנדלבליט בשיתוף פעולה עם ראש לשכת עורכי הדין דאז, אפי נוה.

נטען כי נוה ממנה מטעם הלשכה חבר בוועדת האיתור, עורך הדין יחיאל כץ, ש"מופעל" בידי מנדלבליט, בניגוד לנהלים, נגד המועמדים האחרים ובעד בחירתו שלו. בחדשות 12 ציינו, כי במסגרת חקירת פרשת השופט איתן אורנשטיין בוצע חיפוש אצל נוה שבמהלכו נמצא דיסק-און-קי ובו מקבץ שיחות בינו למנדלבליט. השיחות מתייחסות לתקופה של טרום המינוי של היועץ וסמוך לאחר המינוי.

במשך חודשים כץ מעביר למנדלבליט, דרך נוה, מידע פנים סודי יקר ערך. הוא מקבל בחזרה הנחיות איך לפעול כך שייפגעו המועמדים האחרים, בהם בכירים בפרקליטות ושופטים. אחרי שהמינוי אושר בוועדת האיתור ואז בממשלה, מנדלבליט חשש שייפסל בבג"ץ, בעיקר כי הפרקליטות, זו שפתחה נגדו בחקירה פלילית על מרמה והפרת אמונים, היא זו שאמורה להגן עליו עכשיו מפני הטענה שעצם החקירה פוסלת אותו מלשמש בתפקיד האחראי על טוהר המידות.

מנדלבליט ונוה יודעים שאם מנדלבליט ייפסל, ראש הממשלה בנימין נתניהו יפעל למינויו של גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר. כאשר אכן הוגשה עתירה נגד מינויו הצפוי של מנדלבליט, פנה נוה, על פי הנטען בדיווח, בשליחות מנדלבליט, והעביר מסרים גם לשופטי העליון: "אם תקבלו את העתירה ייבחר יועמ"ש שאינכם רוצים". המסר עובר והעתירה נדחתה.

הזמן נגמר! יש רק עוד יומיים להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:אביחי מנדלבליטרפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה