מעניין

לא מצליחים להירדם? אל תעשו את הדבר הזה

לא מצליחים להירדם בלילה? שוכבים ערים במיטה ולא יודעים למה? אתם כנראה עושים את אחת הטעויות שמונעות מכם להירדם, ולגמרי בלי לדעת!

אא

כולנו מכירים את זה – אתם שוכבים במיטה, מסתובבים מצד לצד והדקות חולפות. השעון רץ קדימה ואתם עדיין ערים. לא נעים, נכון? לאחרונה חשף דוקטור מאיירו פיגורה ברשת טיק טוק מה באמת אסור לכם לעשות אם אתם לא מצליחים להירדם. ד"ר פיגורה הסביר כי "הדבר הראשון שאתה לא רוצה לעשות הוא להישאר במיטה. אם אחרי 30 דקות אתה לא מצליח להירדם, המוח שלך מופעל מדי, ואתה צריך לשנות את הסביבה".

ד"ר פיגורה הציע לעוקביו לעבור לחדר אחר עם תאורה רכה ולעשות פעילות מרגיעה כמו סריגה, קריאה או אפילו סתם להתבונן דרך החלון. "אתה צריך להתחיל מחדש את הפרשת המלטונין על ידי בלוטת האצטרובל", אמר והדגיש שזה חייב לקרות ללא מסכי טלפון, מחשב או טלוויזיה.

בעקבות הסרטון הוויראלי של פיגורה, ליקטנו עבורכם כמה טעויות נפוצות שמונעות מכם להירדם כמו שצריך וכיצד ניתן להימנע מהן.

1. אל תמשיכו לשכב במיטה ולהתייסר

כמו שטען הדוקטור, הדבר הראשון שמומלץ להפסיק לעשות כשאתם לא נרדמים זה להמשיך לשכב במיטה בתקווה שזה יקרה מעצמו. אחרי 20-30 דקות של חוסר שינה, המיטה הופכת למקום שמקשר בין הערות לבין תסכול. הפתרון? קחו הפסקה – קומו, עברו לחדר אחר, עשו משהו רגוע כמו לקרוא ספר או לשמוע מוזיקה שקטה. כשאתם מרגישים שעייפות חוזרת, חזרו למיטה.

 

2. אל תציצו בשעון

רק המראה של השעון מתקתק יכול לגרום לחרדה ולהוסיף לחץ. הזמן עובר ואתם רק חושבים כמה מעט שעות שינה נשארו לכם. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא פשוט להתרחק מהשעון. הפכו את הטלפון על פניו או הרחיקו את השעון כך שלא תרגישו את הלחץ שהוא מייצר.

3. לא לגעת בטלפון!

אחת הטעויות הגדולות ביותר היא להרים את הטלפון, לגלול באינסטגרם או לבדוק הודעות כשאתם מתקשים להירדם. המסכים פולטים אור כחול שמדכא את ייצור המלטונין – ההורמון שעוזר לכם להירדם. במקום לצלול לרשתות החברתיות, נסו לקרוא ספר או להשתמש בדמיון מודרך כדי להרגיע את הראש.

4. אל תתחילו לחשוב על כל המטלות של מחר

הראש שלכם עובד שעות נוספות? אתם לא לבד. הרבה אנשים מתחילים לחשוב על כל מה שהם צריכים לעשות מחר כשהם שוכבים במיטה. אם זה קורה לכם, נסו לעצור את המחשבות האלה על ידי תרגול מדיטציה או את שיטת "4-7-8". מדובר בטכניקת נשימה פשוטה שמומלצת בשביל להרגיע את הגוף והנפש: שאפו אוויר למשך 4 שניות. עצרו את הנשימה למשך 7 שניות. נשפו באיטיות למשך 8 שניות. חזרו על התהליך כמה פעמים עד שתרגישו רגיעה.

5. אל תנסו להירדםבכוח

ניסיון מאולץ להירדם עושה בדיוק את ההפך. כשאתם לוחצים על עצמכם להירדם, המתח בגוף גדל וזה מקשה עוד יותר על השינה. במקום לנסות בכוח, קבלו את העובדה שייקח לכם עוד כמה דקות ונסו לנוח ברוגע.

6. אל תאכלו ארוחה כבדה או מתוקה

לפעמים מתחשק לקחת חטיף קטן כשאתם ערים, אבל לא כדאי להתפתות לארוחות כבדות או מתוקות בלילה. אוכל כבד או מתוק עלול להפריע לעיכול ולהקשות עוד יותר על ההירדמות. אם אתם ממש רעבים, נסו משהו קל כמו יוגורט או פרי קטן.

7. אל תשתו קפה או תה

קפאין ותה עם קפאין עלולים להישאר בגוף שעות ארוכות ולהשפיע על היכולת להירדם. גם אם אתם רגילים לשתות קפה מאוחר, הוא עדיין יכול לשבש את המחזור הטבעי של השינה. החליפו את הקפה במים או תה צמחים מרגיע כמו קמומיל.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:שינהלילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה