חדשות בארץ

משפחות חטופים לבג"ץ: הורו על הפסקת הסיוע לעזה

משפחות שכולות וקרובי חמישה מהחטופים הישראליים בעזה, הגישו בקשה להצטרף כמשיבים בעתירה שהגישו ארגוני השמאל, שקראו להרחיב את הסיוע. טוענים: "הסיוע הולך לחמאס וזה סיוע לטרור"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משפחות שכולות וקרובי חטופים ישראליים בעזה הגישו היום (חמישי) בקשת הצטרפות לעתירה לבג"ץ, בדרישה לעצור את הסיוע לעזה. זאת, בעקבות עתירת ארגוני השמאל הקיצוני להגביר את הסיוע לתושבי הרצועה.

בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד יהודה פואה, יו"ר ארגון זכויות האדם "בצלמו" נכתב בין הייתר: "בית המשפט מנהל מעקב אחר מתן הסיוע שלמרבה הצער מגיע בפועל לידיי חמאס. המבקשים הם נפגעי עבירה אשר בני משפחתם נפגעו מהחמאס. חלק מהמבקשים הם בני משפחה של חטופים שהחמאס מחזיק בידו בניגוד לכל חוקי וכללי המלחמה. חלקם הם בני משפחה של נרצחים שנרצחו על ידי החמאס, כחלק מהטבח שביצע בשמחת תורה. אחרים הם בני משפחה של נופלים, שנהרגו על ידי החמאס, תוך שהוא מסתתר בתוך ובחסות אוכלוסייה אזרחית ומשתמש בבתי חולים כבסיסי טרור".

"החמאס ממשיך לשרוד בזכות הסיוע שהוא מקבל. המבקשים טוענים כי הסיוע האזרחי שעתירה זו עוסקת בו מגיע בפועל לחמאס. סיוע זה מהווה סיוע ישיר לטרור והדבר מנוגד להגיון, לחוק ולמוסר. המבקשים יטענו כי מאחר שהם נפגעי עבירה ונפגעו באופן ישיר מהחמאס בצורה קשה ביותר, יש לאפשר להם להצטרף כמשיבים לעתירה או לחלופין כידידי בית המשפט".

כמו כן נטען בבקשה: "המבקשים יטענו כי במהלך הדיונים הם הבינו שבית המשפט מכריז כי 'דלתו פתוחה לכל בקשה' ומאחר והמשיבים לא מגנים עליהם כנפגעי עבירה, אלא מכריזים בריש גלי כי הם מעבירים סיוע לטרוריסטים שפגעו ופוגעים בהם, על כן המבקשים מבקשים להצטרף לעתירה כדי שקולם ישמע בבית המשפט ודלתו תיפתח גם בפניהם, על מנת שתינתן להם היכולת להגן על זכויותיהם כנפגעי עבירה".

בין המבקשים בני משפחתם של עמית בונצל, אלקנה ליבמן, איתן מור, יונתן סמרנו ורן גווילי שנחטפו על ידי החמאס.

כזכור, בעתירה דרשו מספר ארגוני שמאל קיצוני מבג"ץ לקבוע שישראל לא עושה מספיק להעביר סיוע הומניטרי לעזה ויש להגדיל את הכמות בצורה נרחבת. בעתירת הנגד המבקשים מציינים כי "הכנסת הסיוע האזרחי לרצועה מאפשר לראשי החמאס להחזיק בחטופים ולהמשיך במלחמתם מתוך ובחסות האוכלוסייה. המעקב המתנהל באמצעות בית משפט זה אחר הכנסת הסיוע והדאגה לכך שלא יחסר לתושבי עזה דבר, מייצר פגיעה חמורה ביכולת לשחרר את החטופים, ביכולת של מדינת ישראל להכריע את המערכה, ולאפשר לחלק מהמבקשים לחזור לבתיהם הסמוך לרצועת עזה".

בחודש שעבר קיימו שופטי בג"ץ דיון בבקשה הלגדיל את הסיוע. המדינה השיבה לעתירה וציינה כי "חמאס מונע את כניסת הסיוע ולוקח אותו לצרכיו". בנוסף ציינה כי היקף הסיוע והעברתו מתבצעים כראוי, וכי אם יש עיכובים או שהמוצרים אינם מגיעים ליעד, זוהי אשמת חמאס". הפרקליטות ביקשה לדחות את העתירה. השופטים טרם מסרו החלטתם.

הזמן נגמר! יש רק עוד יומיים להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:בג"ץסיוע הומניטרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה