חדשות בארץ

יו"ר ארגון "ראש יהודי": "נעתור לבית משפט נגד עיריית תל אביב"

ישראל זעירא הודיע כי ניסה לנהל דיאלוג עם עיריית תל אביב, כדי לאפשר קיום תפילה המונית בשטח ציבורי. מאחר ולדבריו לא נענה, הארגון יעתור לבית משפט

ישראל זעירה (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)ישראל זעירה (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
אא

ארגון '"ראש יהודי" שוקל להגיש עתריה נגד עיריית תל אביב לבית המשפט המחוזי, אם לא תשונה ההחלטה האוסרת לקיים תפילה המונית בשטח ציבורי פתוח. כך דווח היום (שישי) בערוץ 7.

יו"ר הארגון, ישראל זעירא, מסר כי "הציבור החילוני הגדל שמתקרב למסורת היהודית מרגיש צורך להתפלל ביום הכיפורים, לא רק בתל אביב. בשנים האחרונות מתברר שעם ישראל מחובר למורשת שלו ולזהות שלו, אוהב את הקב"ה ורוצה להתפלל ביום הקדוש בשנה, ואין להם פתרונות בבתי הכנסת".

לדבריו, תפילה תחת כיפת השמיים היא אפשרות "דווקא נחמדה", בשל העובדה שאותו ציבור לא תמיד מתחבר לבית הכנסת. "כבר שנים ארוכות, גם רבני צהר וגם רבני חב"ד מארגנים תפילות המוניות במקומות פתוחים. הקורונה הראתה שאפשר לעשות את זה גם בשטח פתוח למניינים המוניים, כמו שהיה לנו לפני שנתיים, שהגיעו כ-2,500 איש לכיכר דיזינגוף וכל כך נהנו".

עיריית תל אביב הוציאה לפני כחודש הנחייה שתאסור קיום תפילה עם מחיצה בכיכר דיזינגוף. ארגון ראש יהודי פנה לעירייה ולדברי זעירא ניסה להגיע לפשרה ולנהל שיח ענייני, אבל לא נענה.

זעירא ציין כי "אנו נבקש מבית המשפט המחוזי לבטל את החוק, ואם לא נקבל סעד, נלך לבית המשפט העליון. הצענו לעירייה להקטין את המחיצה כך שתתפוס רק רבע מהכיכר, ולאפשר מעבר למי שאינו רוצה להתפלל. אנחנו מלאי אהבה ואחדות, ואין לנו שום כוונה לפגוע באף אחד. נעשה הכל למציאת פשרה ראויה ולהידברות עם גורמים בתל אביב, כדי למנוע מחלוקות נוספות".

הזמן נגמר! יש רק עוד יומיים להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:ראש יהודיעיריית תל אביבתפילה בהפרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה