חדשות בארץ

חדשות השבת: סינוואר הורה להפעיל "לחץ" על משפחות החטופים; פיגוע סוכל בשומרון

תושבת תל אביב נעצרה לאחר שניסתה לתקוף את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. תומך דאע"ש תכנן פיגוע בניו יורק, בשביעי באוקטובר הקרוב

אא

סוכל ניסיון פיגוע דריסה בשומרון - פלסטיני ניסה לדרוס שוטרים בסמוך לתחנת הדלק בעלי שבשומרון. המחבל נהג ברכב והתנגש בעוצמה בניידת משטרתית של מחוז ש"י. השוטרים לא נפגעו, יצאו מן הרכב ונטרלו את המחבל, בן 42, שנעצר והועבר לחקירה בשב"כ.

בחקירתו הראשונית טען בפני חוקריו כי מדובר בתאונת דרכים וכי איבד שליטה על הרכב. מפקד מרחב שומרון במשטרת ישראל, נצ"מ צחי שרעבי, ציין כי לאחר בדיקת כל הממצאים ושנמצאו בזירה, כולל תיעוד של מצלמות במקום, מדובר בניסיון פיגוע מכוון.

עשרות רקטות ומספר כטב"מים נורו אל יישובי הצפון - מחבלי החיזבאללה שיגרו במהלך סוף השבוע עשרות רקטות ומספר כטב"מים אל יישובי הצפון. לא דווח על נזק או נפגעים. מרבית המטחים נורו לעבר אצבע הגליל ואזור איילת השחר, אולם זוהו שיגורים גם אל עבר הגליל המערבי.

לראשונה מזה שבועיים נורו חמש רקטות גם אל בסיס צה"ל במרחב העיר צפת. כמו כן יורט כטב"ם שעשה דרכו אל אזור התבור. צה"ל הגיב בתקיפות בדרום לבנון ופגע ב-15 משגרים.  

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, קיים אתמול הערכת מצב בגבול רמת הגולן עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי ומפקדים נוספים. הלוי ציין כי "צה"ל ממוקד מאוד בלחימה בחיזבאללה, אני חושב שכמות התקיפות בחודש האחרון, פעילים שנהרגו, רקטות שהושמדו, תשתיות שהושמדו, היא רבה מאוד. פיקוד צפון, עם כל היכולות של צה״ל, תוקף בתוך לבנון הרבה מהיכולות של חיזבאללה לפני שהן תוקפות אותנו, ואנחנו במקביל מתכוננים גם למהלכים התקפיים בתוך השטח".

ההצעה לישראל וחמאס מתעכבת - השבוע דווח כי ממשל ביידן תיכנן להגיש הצעה לישראל ולחמאס כדי להביא לשחרור החטופים וסיום המלחמה. ההצעה הייתה אמורה להיות מונחת בפני הצדדים עד אתמול בצהריים, אולם בסופו של דבר לא הוגשה.

ישראל העבירה מסר לאמריקנים כי יש להגיש קודם את ההצעה לארגון הטרור, כי ההערכה היא כי אינו מעוניין במשא ומתן, והוא לבטח יידחה אותה.

ראש ה-CIA האמריקני, וויליאם ברנס, קרא היום לישראל ולחמאס לבצע פשרות ולקחת "החלטות קשות". הוא עדכן כי ההצעה אכן תוגש, ככל הנראה בימים הקרובים. לדבריו, בכנס של העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" בלונדון ציין ברנס כי "אני לא יכול לומר כמה אנחנו קרובים כרגע. 90% מהנוסח כבר אושר על-ידי ישראל וחמאס. ה-10% האחרונים הם האחרונים מסיבה ברורה - זה החלק הכי קשה".

ברנס הבהיר כי "אנחנו נמשיך לעבוד קשה ככל שנוכל, יחד עם המתווכות, כי אין אלטרנטיבה טובה יותר. מה שעומד על הפרק זה החטופים שעדיין בחיים במנהרות וחיי האזרחים בעזה".

דיווח זר: "המסמך הסודי של סינוואר למערכה הפסיכולוגית נגד ישראל" - עיתון "בילד" הגרמני חשף מסמך של חמאס, ובו פירוט נרחב של האסטרטגיה המנחה את ארגון הטרור בניהול המשא ומתן מול ישראל.

על פי הדיווח, המסמך נוסח באביב 2024, ונמצא בעזה על גבי מחשב, אשר נתפס על ידי כוחות צה"ל. המסמך מגלה כי ראשי החמאס ארגון החליטו על נקיטת קו של לחץ פסיכולוגי על הקהילה הבינלאומית עם דגש על משפחות החטופים הישראליים.

לדוגמה, מצוין במסמך כי יש לשמר את "היכולת של חמאס לפעול מול ישראל", "להתיש" את המנגנון הפוליטי והצבאי של ישראל, ולשחוק את ישראל באמצעות לחץ בינלאומי.

כמו כן, צוין כי בכוונת ארגון הטרור להציג את התביעה הישראלית להישארות בציר פילדלפי כניסיון להכשיל את השיחות בכוונה, ולגרום להגברת המתח בין וושינגטון לירושלים.

על פי תוכן המסמך, אין ולא היה בכוונת חמאס לחתור לסיום מהיר של המלחמה ו"צריך לשפר תנאים חשובים בהסכם, גם אם פירוש הדבר שמשא ומתן יימשך זמן ארוך יותר". במסמך ישנה הוראה מפורשת: "יש להמשיך להפעיל לחץ פסיכולוגי על המשפחות של האסירים הישראלים, גם עכשיו וגם במהלך השלב הראשון כדי שהלחץ הציבורי על ממשלת האויב יגבר".

תומך דאע"ש תכנן פיגוע המוני נגד יהודים בניו יורק - גורמי הביטחון בארה"ב עצרו אזרח פקיסטני, בן 20, המתגורר בקנדה, כשניסה לחצות את הגבול לארה"ב. בחקירה התברר כי תיכנן לבצע פיגוע ירי במרכז חב"ד העולמי בברוקלין.

על פי האמריקנים הוא נעצר אחרי ששיתף סוכנים סמויים בכוונותיו וסיפר להם כי הוא התכוון לנצל התקהלויות ישראלים ביום הזיכרון לטבח בעוטף, בשביעי לאוקטובר הקרוב, ו"לבצע את הפיגוע הכי גדול נגד יהודים מחוץ לישראל אי-פעם, והגדול בארה"ב מאז 11/9".

משרד המשפטים האמריקני הודיע הלילה (בין שישי לשבת) כי יוגש נגדו כתב אישום, ולפיו הוא תומך דאעש ש"תיכנן להרוג כמה שיותר יהודים וישראלים".

מפקדי שטח של הג'יהאד האיסלאמי חוסלו בדיר אל בלאח - מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונת שב"כ, מתחם פיקוד ושליטה שהוסווה בתוך המתחם ההומניטרי בדיר אל-בלאח, ושימש מחבלים מארגוני הטרור חמאס וג'יהאד איסלאמי.

בתקיפה חוסלו מספר מחבלים מארגוני הטרור, ביניהם המחבל עבדאללה ח'טאב, מפקד גדוד דרום דיר אל-בלאח של הג'יהאד האיסלאמי, אשר פיקד על יציאת מחבלים מהגדוד לטבח ב-7 באוקטובר במרחב עוטף עזה.

בנוסף חוסל המחבל חאתם אבו אלג'דיאן, מפקד גדוד מזרח דיר אל-בלאח בארגון הטרור, אשר קידם והוציא לפועל מתווי טרור נגד כוחות צה"ל במהלך המלחמה.

נעצרה תושבת תל אביב שהשליכה חול לעבר בן גביר בחוף הים בעיר - המשטרה תבקש הערב להאריך את מעצרה של תושבת תל אביב בת 27. היא נעצרה אתמול בצהריים בחוף הים בעיר, בעת ביקור במקום של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. הצעירה קיללה אתה שר והשלכה לעברו חול. במשטרה ציינו כי היא נמלטה לכוון הים וסירבה לבקשת השוטרים לצאת ולהתלוות אליהם. בסופו של דבר יצא מהמים ונעצרה. מיוחסת לה עבירה של תקיפת עובד ציבור.

חברי כנסת מהשמאל איימו לעתור נגד מעצרה וטענו כי מדובר במעצר "מטעם". בתגובה נמסר ממשטרת ישראל: "אנו עדים למסע הכפשות בוטה נגד המשטרה ושוטריה, הכולל פרסומים החוטאים לאמת ולעובדות, מצד גורמים אינטרסנטים המנסים לייצר תמונה מעוותת של המציאות ולפגוע בעבודת המשטרה. יש להצר על אמירות שבחרו להציג את התנהלות המשטרה כ'מאפיוזית'. המשטרה תמשיך, ללא משוא פנים באופן הוגן ושוויוני, לאכוף את החוק".

השביתה בתיכונים תימשך גם מחר - יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, עדכן כי השביתה בתיכונים תימשך גם מחר.

על רקע השביתה, וביוזמה משותפת של משרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי, סיכמו אתמול המשרדים על הפעלת מסגרות חלופיות לתלמידי העל יסודי. אתמול אושר תקציב עבור קיום תוכניות לימוד חלופיות אלטרנטיביות לתלמידי התיכונים בזמן השביתה. מדובר במסגרת חלופית אשר תכלול פעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות. המסגרות יחלו את פעילותן בשבוע הקרוב.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "זו יוזמה משותפת ומבורכת של משרדי החינוך האוצר והשלטון המקומי. נעשה כל שביכולתנו להיות שם עבור תלמידי ישראל ועבור החינוך. אני מודה לשותפים על החשיבה מחוץ לקופסא ועל שיתוף הפעולה".

שר החינוך, יואב קיש: "יש למערכת החינוך מחויבות עמוקה ובלתי מתפרשת להבטחת היציבות ורציפות החינוכית של תלמידנו, בעיקר על רקע המלחמה הקשה שנכפתה עלינו. לא נאפשר להותיר את תלמידנו ללא מסגרת, לא נאפשר להרוס במחי יד שנים של עבודה קשה עם נוער בסיכון ולא נסכים שילדים המפונים מבתיהם ימצאו את עצמם תקועים בחדר בחוסר מעש".

מזג האוויר לתחילת השבוע: התחממות - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הן תהיינה מעט גבוהות מהרגיל לעונה. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עלייה נוספת בטמפרטורות.  

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:סיכום חדשות השבתחטופים בעזהסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה